Конспект уроку української мови (читання) з використанням навчального посібника «К. Пономарьова»
Звук [ш]. Мала буква ш. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами.
Мета: навчити правильно артикулювати звук [ш] та аналізувати його ознайомити учнів з друкованою малою буквою ш, навчити друкувати її; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів; удосконалювати навичку читання, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; виховувати спостережливість, інтерес до значення слів, уважне ставлення до членів своєї родини.
Обладнання: вистава вишитих виробів(рушники, серветки, сорочки), таблиця «Буква ш», числові таблиці Шульте, складові таблиці, шишка з ялини, букви для слів вишиванка, вишивка, рушник, волошки, кубик «Вишиванка»
Хід уроку
1.Організація класу. Створення позитивного психологічного клімату класу.
Звучить пісня «Рушничок»
-Любі діти, я радо та гостинно запрошую на урок за українським звичаєм: хлібом-сіллю на вишитому рушничкові.
2.Мотивація навчальної діяльності
-Сьогодні урок ми присвячуємо народним майстрам – вишивальницям. А це наші старші сестрички та мами, бабусі та прабабусі.
Вишиванка рідна, ну хіба не диво?
В ній ходити модно, стильно і красиво.
Це митецький витвір, це краса і казка,
В ній душі наснага, материнська ласка.
Кольори сплелися в ній в узори й квіти,
Щоб були щасливі і сміялись діти.
А веселі люди від краси раділи
І самі, звичайно, вишивати вміли
Червону калину, зелені листочки,
Щоб були щасливі доні і синочки.
Й рідні вишиванки їх оберігали
Від біди в дорозі діток захищали.
Щоб у вишиванках хлопчики мужніли,
Рідну Україну захистити вміли.
Вишиванка наша, ну хіба ж не диво?
В вишиванці завжди модно і красиво...
2.1.Перегляд виставки вишитих виробів
2.2.Читання вишитих літер
3.Актуалізація опорних знань
3.1.Читання по числовій таблиці Шульте (стукаючи олівцем, знайти всі числа від 1 до 25)
3.2.Читання складових таблиць
-читання за вертикаллю, за горизонталлю;
-гра «Склади слово»;
-прочитай склади з буквою и, з буквою н.
3.3.Складання речень за малюнками
-Мама вишиває рушник.
-Дівчинка одягнула красиву вишиванку.
-Бабуся зустрічає гостей вишитим рушником
4.Вивчення нового матеріалу
4.1.Гра «Визначіть звук»
-Уважно слухайте віршик. Який новий звук найчастіше чуєте?
Шура шила-вишивала,
Вишиванку прикрашала.
І волошку, і шипшину,
Вишивала і калину.
Гарна вийшла вишиванка,
Швидко Шура шила зранку.
4.2.Спостереження за артикуляцією звука [ш]. Вимова цього звука.
-Який це звук? Чому приголосний? А які бувають приголосні?
4.3.Чистомовка
Ша-ша-ша – ми вивчаєм букву ша.
Ши-ши-ши – ти її швидко напиши.
Шу-шу-шу – вчити букву цю я мушу.
Ше-ше-ше – ох і хороше.
4.4.Гра «Впіймай звук»
-Шишкарику, пташино!
Що ти довбеш щоднини?
-Шишки з сосни, з модрини,
Шишки з ялини.
4.5. Відео фрагменту уроку тітоньки Сови – «Абетка-малятко».
4.6.Робота з букварем (частина друга, с.18-19)
1)Бесіда за малюнком
Звуковий аналіз слова шишка
2)Вкажи місце букві «ша».
Звуковий аналіз слів шапка, ромашка, душ
3)Позначення звука [ш] буквою ш. Розгляд друкованої букви.
-Хвилинка фантазії. На що схожа буква?
У сусіда огорожа.
Буква «ша» на неї схожа.
Буква ця така висока!
Грушка мулить мені око…
Рухлива вправа.
4)Прочитай завдання Читалочки.
-утворення та читання прямих та обернених складів
-читання слів у колонці за букварем зі складами ши, шу, ше
5)Спускайся з гірки, читаючи речення.
-читання луною за вчителем
-читання дощиком
-гра «Речення + малюнок». Добери та прочитай речення за малюнком.
Фізкультхвилинка.
6)Робота з текстом (с.19)
-слухання тексту, аудіювання (тести за ілюстраціями)
1.Хто вишивав? (мама і донька; бабуся і внучка)
2.Що вишили бабусі? (скатертину; рушник)
3.Кому подарували теплу шапку? (татові; братику)
4.Що мама вишила Шурі? (вишиванку; рушник)
-бесіда за прочитаним, добирання заголовка
-читання тексту ланцюжком
-вибіркове читання
1.Що вирішили мама і Шура?
2.Що Шура вишила на кишені?
3.Кому Шура вишила серветку?
5.Закріплення вивченого
5.1.Покажи стрілочкою де вишивка, а де вишиванка. (с.19)
5.2.Склади слова з розсипаних букв
ВИШИВАНКА ВИШИВКА РУШНИК ВОЛОШКИ
5.3. Колективна аплікація.
Прикрасити вишиванку візерунком – квітами волошками, ромашками, шипшиною.
6. Підсумок уроку
- Підсумок уроку допоможе ззробити кубик «Вишиванка»