ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НАУКОВО - МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ «УСПІХ»
Розробка уроку
Предмет: Навчання грамоти
для учнів 1 класу
Підготувала
Богдан Марія Михайлівна,
вчитель початкових класів
Васильківського академічного ліцею «Успіх»
2017
Тема: Літера «Щ», «щ» (ща) позначення нею на письмі звукосполучення [шч]|.
Бесіда на тему «Наша Батьківщина».
Мета: Навчити співвідносити звукосполучення [шч] з буквою «ща». Розвивати навичку свідомого і правильного, виразного читання, закріплювати вміння зв’язано висловлювати свої думки на задану тему і розвивати пам'ять, увагу. Виховувати любов до Батьківщини.
Обладнання: Буквар (авт.: М.Вашуленко, Н.Скрипченко. - Київ: Освіта, 2007), склади-блискавки (чи, ши, щи, ща, ше, ще, жи), картки із записаними завданнями: «Склади модель слова», «Знайди літеру», «Упіймай звук», «Запам'ятай слова», «Прочитай склади»; плакат «Павутинка»; слова для складання павутинки: земля, край, мова, пісня, Україна, лани, поля, сади, гори,річки, картки із складами, словами, завданнями; модель речення.
Приготуйтеся швиденько
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинали,
Багато нового пізнали.
Сьогодні буквочка нова,
До класу нашого прийшла,
З собою вісточку вона,
Про край чудовий принесла.
У тім краю сіяє сонце,
Цвіте калина під віконцем.
Співає пісню соловей –
Розвеселяє всіх людей.
І сповіщає журавель
Про синь морів, красу земель...
Гра «Мікрофон»
III. Ознайомлення з новою літерою та звуками,що вона позначає.
Перше завдання на дошці - (Склади модель слова).
Він скрізь: у полі і в саду,
А в дім не попаде
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде.
Увага: Для позначення звукосполучення [шч] є літера «ща» (вчитель демонструє букву «Щ»).
Буква Щ сказала Ш:
- А відгадка тут проста:
Я з хвостом,ти без хвоста.
Щітка щітці говорила:
«Я щоранку щось робила ».
Щітка щітці відказала:
«Ти щоранку міцно пала».
Щоб дві щітки не сварились
Ми раненько пробудились.
Одна вікна промиває,
Друга килим вичищає.
Молодці. Тому знімаємо ще одне завдання.
5.Гра «Хто більше слів запам'ятає»
Щодня щасливі наші діти
Щебечуть, наче пташенята,
Як любить їх найкраща в світі
Вкраїнська Батьківщина - мати.
Скільки налічили слів? (5)
А тепер хором повторимо всі ці слова.
На уроці письма з пам'яті запишемо.
ІV. Робота над текстом «Наша Батьківщина».
1. Словникова робота.
Водограй, полів розмай
Зелен гай, ліщина...
Все це рідний, любий край –
Наша Батьківщина.
Пам'ятай, не забувай
Батьківську стежину,
Прикрашай, шануй свій край
Дім свій - Батьківщину.
Фізкультхвилинка.
Склади-блискавки: ЧИ, ШИ, ЩИ, ЩА, ШЕ, ЩЕ, ЖИ
А тепер з дошки: ЩИ, ШИ, ЧИ, ШЕ, ША, ЧО,
ВЩИ, ШИХ, ЧИТЬ, ПШЕ, ШАХ, ЧОР.
(Кількаразове читання з нарощуванням швидкості кожного разу).
Синя стрічка блищить,
Щось тихенько гомонить
І біжить собі, біжить,
Не зупиниться й на мить.
(Річка)
Навколо вода, а з питвом біда.
(Море)
(Учитель показує і називає Чорне, Азовське моря
Річки: Дніпро, Дністер.
Гори: Карпати і Кримські гори.)
- Чи гарна наша Україна? А зараз ми прочитаємо про неї текст у підручнику.
4. Читання тексту «Наша Батьківщина».
- Скажіть,скільки абзаців у тексті?
а) Читання тексту учнями. Бесіда. Складання «павутинки».
(Учні по одному реченню читають текст і дають відповіді на запитання).
Речення 1:
(Таким чином відбувається робота по цілому тексту)
Фізкультхвилинка.(Звучить «Україна»)
Україна
Скоро канікули – куди ж нам поїхати?
В Греції - спека, у Швеції - сніг.
Гляну на карту і жодного виходу,
Але ж у мене є власний поріг.
Гори - в Криму, гори - на Заході,
Море – на Півдні, на Сході – степи.
Це Україна і я просто в захваті,
Нашу країну зі мною люби.
Може не рясно у нас з водоспадами
І не росте на городі кокос,
Але ж у кожній хатині тут раді вам,
Де пахне медом серпневий покос.
Хай на дорогах ще мало освітлення
Та ці дороги додому ведуть
Наша країна сучасна й просвітлена
І я назавжди залишуся тут.
б) Напівголосне читання.
5. Розвиток зв'язного мовлення.
а) Підготовка до переказування тексту.
- Користуючись ключовими словами з павутинки і текстом підручника, складіть речення про Батьківщину.
(Учитель допомагає поширювати речення дітей . Наприклад : «Україна - це сади». Учитель пропонує знайти в тексті слово, яке характеризує, які саме ці сади - «вишневі». Отже складаємо речення «Україна - це вишневі сади».
б) переказування тексту.
- Ви вже навчилися складати речення про нашу Батьківщину - Україну. Зараз ви спробуєте самостійно розповісти про Батьківщину. Але я ще раз прочитаю вголос текст,щоб ви краще запам'ятали, про що будете розповідати.
- Молодці. Ви були дуже уважними при читанні і гарно запам'ятовували.
V. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»