Дати першокласникам уявлення про школу, формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати; розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо; збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.
Мета. Дати першокласникам уявлення про школу, формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати; розвивати пам’ять, мислення, бажання працювати творчо; збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.
Обладнання. Плакат до свята Першого дзвоника, ілюстративний матеріал про школу,модель Сонечка « сумного та усміхненого»,модель промінців по кількості учнів класу, аркуші паперу для малювання, кольорові олівці, слова – відгадки до загадок без перших літер (РУЧКА, ОЛІВЕЦЬ, ЗОШИТ, ПІДРУЧНИК) та окремо перші літери цих слів, ілюстрації до казок.
Добрий день, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим днем, із першим навчальним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. Але буває одий – єдиний раз. І може такий хвилюючий. Сьогодні ми з вами вступили у нашу велику шкільну родину, ви стали учнями1 класу. З цього днями будемо мандрувати країною знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати, - знання. Відтепер ви не просто діти, ви – школярі!
Це не вигадка, не казка,
Що віднині я – школярик.
Ось портфелик мій, будь ласка,
А в портфелику – букварик.
А в портфелі – акварелі
Грають барвами м’якими,
Є і золотив портфелі,
І щоденник поряд з ними.
Лиш оцінок ще немає,
Бо почав я вчитись тільки,
Хоч сестричка вже питає
Чи носитиму дванадцять!
Але щоб наш урок міг продовжуватися далі, нам слід познайомитися.
Знайомство з учнями.
Учитель називає себе, передає м’яку іграшку учневі, який сидить за першою партою. Учень називає себе і передає іграшку сусідові по парті, і т.д.
Треба вам відповідати Я - не я!
Рано вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Відгадайте загадку:
Пара довгих вушок, сірий кожушок,
Скорий побігайчик, як він зветься… ( зайчик).
Вчитель показує м’яку іграшку.
Учитель показує касу картинки із зображенням синичок, які у дзьобиках тримають букви.
Як називаються ці пташки?
Що синички принесли вам у дзьобиках?
Нам треба скласти з поданих букв слово.
Тема нашого уроку « Мій перший урок.»
А для чого потрібна школа? (відповіді учнів).
Так, школа – це велика країна знань. Вона розкриє безліч секретів. Ви пройдете багатьма стежинами цієї країни, і думаю, вам це сподобається.
Знову нашому зайчику не сидиться. Він хоче разом з вами подорожувати Країною Знань. Рушаймо у подорож.
Зупинка « Математична».
на цій зупинці нас чекає казковий герой – ведмедик.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Вміють дітки рахувати.
Дуже точна ця наука ,
І її всі дітки вчать.
Всім вона потрібна, знайте,
Математику вивчайте.
А зараз ведмедик хоче перевірити,чи знаєте ви математику.
Молодці! Впорались із завданням. Продовжуємо нашу подорож.
Зупинка « Мовна».
На нас чекає мудра сова. Вона знає, що це ваш перший урок, і ще не всі вмієте писати і читати. Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно сумне. Давайте зробимо його веселим. Візьміть аркушики жовтого паперу, які нагадують промінчики, та олівці і надрукуйте своє ім’я великими літерами. Можна батькам допомогти своїм діткам. Хто написав, підходить до сонечка і прикріплює йому промінчик. (Міняю Сонечко на веселу сторону.)
А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.
Молодці! Усі впоралися із завданням. Яке гарне сонечко світить нашій школі!
Мандруємо далі!
Зупинка « Спортивна».
Фізкультпауза.
Може в нас вже хтось стомився? Мов вербичка похилився?
Треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.
Ручки вгору, ручки вниз, ти сусідові всміхнись.
Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.
Ручки ззаду покладемо, головою поведемо.
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.
Зупинка «Природнича».
Зустрічає нас веселий жираф і хоче перевірити, що ви знаєте про навколишній світ, природу, природні явища.
Гра « Вгадай,хто це?». Загадки
Вітку медом ласував
Досхочу малини мав
А як випав сніг глибокий
Позіхнув і спати ліг,
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (ведмідь).
Тільки дощик прошумів
Над ліском, над лужком,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив. (веселка).
В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився.
Може б з лісу пострибав,
Як би другу ногу мав. (гриб).
Має вуса, пишний хвіст
І негарну звичку
Спершу добре він поїсть,
Після вмиє личко. (кіт).
Гра « Утвори слова».
п учка
з лівці
О ошит
Р ортфель
Я знаю, що дехто з вас вже вміє читати! Допоможіть літерам «Р, О, З, П» знайти свої слова. (На дошці слова: ручка, олівець, зошит, портфель .)
Кожне слово є відгадкою до загадок, які я вам зараз загадаю.
- 1. Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)
2. Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець.)
3. Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)
4. Паперовий кораблик щодня перевозить у трюмах знання.
Після плавання цей корабель повертається в рідний портфель.(Підручник.)
(Діти після того, як відгадали загадку, шукають відповідну букву і підставляють до слова без першої літери.)
Давайте ще раз прочитаємо, назвемо ці слова. Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя) Правильно! В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі) Молодці!
- А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,
М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.
Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.
Сів Микола,д ума думку: - А чи все поклав у сумку?
- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)
Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!
Молодці, ви щойно пройшли стежкою Країни Знань, упоралися з усіма завданнями.
Пройшовши чотири зупинки наші дітки нам дещо пообіцяють6:
До того як прокинеться в школі дзвінок,
Завжди приходити на урок. ( обіцяємо).
Під час уроку дружно і активно працювати,
Учити все, що потрібно вам знати. ( обіцяємо).
Речі удома не забувати,
Друзями добрими, вірними стати. ( обіцяємо).
Ви сьогодні, діти, добре попрацювали і тому … за веселу вдачу, добрі серця, бажання навчитися читати, писати, рахувати, пізнавати секрети різних наук зараховуються до мешканців Країни Знань.
Гра « Коло дружби»