Урок "Звук (ж), позначення його буквою Ж,ж".

Про матеріал
Розробка уроку в 1 класі НУШ з української мови. Ознайомлення дітей зі звуком (ж) і буквою Ж,ж.
Перегляд файлу

                                               Урок

 

                           Звук (ж), позначення його буквою Ж, ж

                                               для 1 класу

 

          Мета уроку: ознайомити із друкованою буквою Ж, ж; відокремлювати в ньому слова зі звуком (ж), розвивати словниковий запас слів, вміння сприймати невеликий текст,  розвивати навички читання у повільному та швидкому темпі; виховувати уважність , любов і  бережливе ставлення до природи.

Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, індивідуальні складові таблиці, цеглинки «Лєго», малюнки(журавель, жабка, сонечко, промінці зі словами), картки зі словами для «Стіни слів», мікрофон.

Тип уроку: комбінований.

 

І Перевірка і корекція навичок,  вмінь і знань учнів.

  1. Ранкове коло.

            ЯК МАНДРУВАТИ СВІТОМ, НЕ ЗАСМІЧУЮЧИ ПРИРОДИ?

Привітання.

 - Пора року, місяць, день тижня, число, погода.

 - Без чого не може існувати жива природа?

 - Ви любите подорожі?

 - Для чого люди подорожують?

 - Хто такі мандрівники?  Стіна слів.( Земля, природа, планета, мандрівка, подорож, дружба, журавель, жабка).

   2. Створення ситуації успіху.

Картки із літерами «С» «Х» «У» «І» «П».  З поданих літер складається слово «УСПІХ», вчитель і учні бажають успіху на уроці один одному.

3. Обмін інформацією.

Тема дня «Як мандрувати світом, не засмічуючи природи?»

                    Вам у походи ходити і мандрувать, любі діти!

                    Умійте ж природу любити, кожній стеблині радіти.

                    В полі, у лісі, над яром — квіти, дерева і трави.

                    Цвіту не вирви задаром, гілки не втни для забави.

                    Оберігайте ж повсюди шлях і стежиночку в гаї —

                    Все це окрасою буде нашого рідного краю!

- Що може статися, якщо природу не оберігати?

- Усе найдорожче в людини — одне: життя — одне, серце — одне, Батьківщина - одна. Без неї людина, як дерево без коріння.

- Яке найбільше багатство нашої планети? (Природа.)

- Чому саме вона?

- Природа здавна не шкодує нам нічого, несе щедро свої дари. А від нас щоденно просить : щоб до неї люди були добрими.

      У світі є багато країн. Кожна країна приваблює нас по-різному. До одних країн ми їдемо відпочити, до інших — роздивитися чудернацькі споруди. Хтось їде підкоряти вершини гір, хвилі океану. Мандрівка — це цілий процес пізнання самого себе. Подорож допомагає нам бачити не тільки навколишній світ, але й те, як ми ставимось до нього. (Відгадати звуки). Відео.   https://youtu.be/Ad5N-D1XUAA

  4. Інтерактивна гра «Мікрофон».

 - Людина не може прожити без природи тому, що…

  5. Гра «Поведінка в природі».  Цеглинки зелені і червоні.

- Діти, уявімо, що ми — в лісі. (Звучить музика — імітування звуків природи, лісу.) Пригадайте, як слід поводитися?

Сигнальними цеглинками ( «Лєго» (зеленою — «можна», червоною — «не можна») діти відповідають на запитання.

- Чи можна голосно співати?

- Руйнувати гнізда птахів?

- Сміття в лісі не лишати, за собою прибирати?

- Ламати гілки?

- Кожне гіллячко любити та з пташками дружити?

- Спостерігати за тваринами, підгодовувати птахів?

- Прибирати місце відпочинку?

- Милуватися красою природи?

— Ми залишаємо ліс. Наступна зупинка нашої мандрівки — …..

6. Відгадайте загадку.

Тече і ллється,

Часом між камінням в’ється,

Як нема — все висихає,

Звір і птаха помирає? (Вода.)

- Що б сталося, якби зникла вода?

- Здається, що води на землі багато, але чистої води стає дедалі менше. Як ви вважаєте, чому так відбувається?

- На жаль, не всі розуміють цінність води, забруднюють річки та озера, засипають джерела й ставки.

    7.  Обговорення ситуації.

 - Одного разу прийшли діти до озера. Яка краса! На березі ростуть квіти, зеленіє травичка. Але що це? На траві — купа сміття.

«Потрібно його прибрати»,— вирішили діти. Зібрали сміття з берега та й кинули у воду. «Які ж ми молодці! Тепер берег буде чистим!»

- А що ви скажете про вчинок дітей?

- Як слід було вчинити?

- Які знаєте річки, моря в Україні?

- Що я можу зробити для планети?

- Щоб зберегти природу, я буду…

  1. Розминка.

Читання складових таблиць.

ІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Бесіда.

- Яка зараз пора року?

- Доведіть, що зима.

- Які птахи відлетіли в теплі краї, а які залишилися зимувати?

- Як ми допомагаємо птахам узимку? Що ми для них робимо?

- Сьогодні до нас на урок завітав птах, якого весною називають

веселиком.

- А як його називають восени, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

а) ЗАГАДКА

Довгі ноги, довгий хвіст,

Прилетів, обід приніс –

Смачних жабенят

Для своїх малят. ( Журавель).

б) Хвилинка – цікавинка. Розповідь дітей.

  • Журавлі мають довгу шию, довгі ноги та короткий хвіст. Пари утворюють на все життя. Гніздяться на землі, на сухих місцях серед болота. Перелітні птахи: зимують у Північній Африці, Західній та Південній Азії. Їжа журавлів різноманітна. Вони харчуються в основному великими комахами, жабами, дрібною рибою, мишоподібними гризунами, поїдають пташенят і яйця горобиних птахів, насіння злакових культур та ягоди.

- Журавликом називають цього птаха тому, що восени, відлітаючи в теплі краї, він сумує, журиться, що треба покидати рідний край.

А весною птахи весело курличуть, сповіщаючи про своє повернення на

рідну землю. Звідси і назва - веселики.

- Сьогодні журавлик буде гостем у нас на уроці. Він приніс нам промінці

сонця, на яких написані завдання. На дошці макет сонечка. Якщо ми з вами

правильно виконаємо всі завдання, то на кінець уроку наше сонечко засяє,

подарує всім тепло і усмішку. А ми попросимо сонечко, щоб воно швидше

пригріло і птахи змогли повернутися в рідні краї. ( На дошці малюнок сонечка, після кожного виконаного завдання кріпляться промінчики зі словами: впіймай звук, загадки, склади схему, відпочинок, гра, читання, що дізналися?) 

  1. Аналітико-синтетичні вправи.

Впіймай слова із звуком [ж]. ( В долоні).

Жовтий жук у житі жив,

Жук із жабками дружив,

Жартувати жук любив.

Жабок жук завжди дражнив.

 - Який  чуєте звук часто ? Здогадалися, який звук і букву будемо вивчати?

Де стоїть звук? Сніжок, вітерець, шапка, жабка, шишка, стежка, книжка, вуж.

Доберіть  свої слова.

 Метод « Шість цеглинок»

  • Спробуйте побудувати букву «же» за допомогою цеглинок.

Давайте вимовимо усі разом звук (ж). 
- Які перешкоди  виникають при вимові звука (ж)? (Язик і зуби.) 
Це шиплячий твердий звук. Ніколи не буває м’яким, лише перед звуком (і) може пом’якшуватися. 

      -А якщо промовляємо слово жабка , ми чуємо  [ж], а коли вимовляємо слово вужі, чомусь звучить інший звук. Як ви думаєте, це різні букви?

  • - Яких жучків ви знаєте? Скільки лапок у жука?
  • - Запам’ятайте, скільки лапок у жука, стільки голосних звуків в українській мові.
  • Фізкультхвилинка.

ІІІ Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

  • Розчитуваня. https://youtu.be/aa4hIezBwQM Відео.
  • Загадки. Складання схем слів по групах за допомогою цеглинок «Лєго».

1)  Сам чорний, та не ворон.

  • Є роги, та не бик.

Є шість ніг без копит.

          Крила має і літає.

          Летить – виє, сяде – землю риє.( Жук) І група

2)  У  зеленому  жакеті,

  • галасує  в  очереті,

     хоч  і  плавати мастак,

і не риба, і не рак.  (Жаба)  ІІ група

  • 3) По траві повзла змія.
    Налякався добре я.
    Від гадюки біг чимдуж,
    А то виявився …(Вуж) ІІІ група
  • 4) Довгі ноги, довгий ніс,
  • Прилетів — обід приніс
  • Смачних жабеняток,
  • Для своїх маляток. (Журавель) ІV група
  • Жовтий жук у житі жив. Схема речення.

IV Осмислення, узагальнення і систематизація нових знань.

1. Робота за Букварем. Ст. 104.

  • - Хто полюбляє їсти жучків? (Птахи)
  • - Які птахи прилетіли до нас? (Журавлі)
  • - Що ви знаєте про цих птахів?( Перелітні птахи)

- З якою новою літерою ви сьогодні ознайомилися?

- Який звук вона позначає на письмі?

- Читання складів і слів.

- Назвіть слова з літерою Ж ж.

        2. Читання вірша ст. 104.

- Чому всі жабки поховалися?

- Як називається цей птах?

- Яке пір’я на голові, крилах? Які ноги, дзьоб?

- Як ви вважаєте , чи можуть жабка і журавель подружитися?  

- Чи були ви успішними на уроці? У вас на партах лежать сонечка. Оберіть те, яке на вашу думку відповідає вашому настрою, вашій роботі на уроці.

- Дякую вам за гарну роботу. А тепер давайте станемо в коло, візьмемося за руки. Посміхнімось одне одному і всі разом скажемо: «Дякуємо за співпрацю!»

V Підсумки уроку.

  • Який звук ми сьогодні досліджували?
  • Якою буквою він  позначається?
  • Що цікавого дізналися?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • Для чого потрібний вам ці знання, які ви сьогодні отримали?
  • На цьому наш  урок завершено, дякую за плідну роботу.

     -  А тепер давайте звернемо увагу на наше сонечко. Ви бачите, як щиро і

лагідно воно нам посміхається. А журавлик вдячний вам за вашу хорошу

роботу і спішить сповістити птахам, що не за горами весна.

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку