Урок:«Звуки [ф],[ф’ ], позначення їх буквою «еф». Звуко – буквений аналіз слів».

Про матеріал
Розробка уроку навчання грамоти у 1-му класі, на якому діти знайомляться із новою буквою, її назвою та звуковим значенням; навчаються читати склади і слова з новою буквою; розвивають артикуляційно-слухові відчуття, уміння розрізняти тверді і м'які приголосні. Автор - Андрусішина Н.В.
Перегляд файлу

Тема.  «Звуки [ф],[ф’ ], позначення їх буквою «еф». Звуко – буквений аналіз слів».

Мета: вчити правильно вимовляти слова зі звуками [ф],[ф’ ];розвивати фонематичний слух, звукову культуру мовлення, логічне мислення; поширювати словниковий запас; виховувати ціннісне ставлення до природи.

І. Самовизначення до діяльності.

Учні стоять в колі.

Я дам тобі руку, щоб ти не впав.

Обніму тебе ніжно, щоб ти не страждав.

Слово ніжне скажу, щоб від дум зберегти .

Щоб зі мною тобі було легко іти.

  • Повернемося, посміхнемося до гостей і радісно промовимо «Добрий день»

ІІ. Закріплення набутих учнями знань.

  •  - Який зараз урок?
  • - Чи важливий урок «Навчання грамоти»? Чому?

1)Бліц-опитування

- Мова складається з…..

- Речення складається зі…

- Слова складаються зі 

- Звуки бувають ……

2) Гра з цеглинками «Вірно. Невірно» Синя цеглинка – «Вірно», червона – «Невірно»

- Звуки ми пишемо і бачимо. (Невірно)

- В українській мові 6 голосних звуків. (Вірно)

- Голосні звуки бувають тверді та м’які.  (Невірно)

- Звук [ д] приголосний.(Вірно)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

1)Вивчення чистомовки.

ФА – ФА – ФА – новенька софа.

ФЕ – ФЕ – ФЕ – дитяче кафе.

АФ – АФ – АФ – молодий жираф.

АРФ –АРФ – АРФ – кольоровий шарф.

Софа – мякий широкий дива.

  • Який звук частіше зустрічається в чистомовці?
  • Хто хоче спробувати сказати тему уроку?

2)Цілеполагання.

- Сьогодні ми познайомимся з новим звуком [ ф], розкриємо всі секрети цього звука, дізнаємося якою буквою на письмі позначається цей звук.

Будемо читати склади, слова, текст з цим звуком.

2. Вивчення позицій звука [ ф] в словах.

- Назвіть слова у яких звук [ ф] стоїть на початку слова.

- Назвіть слова у яких звук  [ ф] стоїть в кінці  слова.

На дошці висять картинки.(Фіалка, шарф, фура,жираф, Фунтик)

 

 

Робота в групах.

  • Попрацюйте в групах і подумайте голосний він чи приголосний , дзвінкий чи глухий.

Учні дають характеристику звуку.

3. Звуко-буквенний аналіз слова ФУРА за допомогою цеглинок.

Позначення звука [ ф] літерою «еф»

- Звук[ ф] позначається літерою  «еф». Вона буває друкована і писемна, велика і рядкова.

Фізхвилинка

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

 

  1. Утворення і читання складів

 

а

о

у

і

я

е

ф

фа

фо

фу

фі

фя

фе

 

 

а

о

у

і

я

е

ц

аф

оф

уф

іф

яф

еф

  1. Робота в групах . Утворення і читання слів.

фі

алка

фа

фір

фі

кус

ке

зан

зе

ма

фо

кел

фер

фір

фа

кус

 

Словник.

Фікус –кімнатна рослина.

Ферма- місце, де живуть свійські тварини.

Фазан – птах з яскравим оперенням.

Зефір – кондитерський виріб.

Фокус – спритний прийом.

Факел – світильник на держаку.

3.Читаня слів з LEGO.

  

 

 

 

  1. Опрацювання тексту.

V . Підсумок уроку

  • «Сьогодні я на уроці дізнався…»
  • « На уроці я навчився…»

— Які слова зі звуком [ф] або [ф′] запам’ятали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
2153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку