Урок:«Звуки [ц],[ц’ ], позначення їх буквою «це». Звуко – буквений аналіз слів».

Про матеріал
План - конспект уроку, який знайомить дітей з новою буквою, ілюструє особливості методичного підходу та розвиток пізнавальної активності учнів до вирішення навчально-виховних завдань у букварний період навчання грамоти
Перегляд файлу

Тема.  «Звуки [ц],[ц’ ], позначення їх буквою «це». Звуко – буквений аналіз слів».

Мета:ознайомити учнів з твердим звуком [ ц], який не має парного мякого, та літерою «це»; навчити артикулювати звук [ ц],виділяти під час читання важливі за змістом слова; розвивати логічне мислення; вміння складати звукові моделі слів; вміння читати склади та слова.

І. Організація класу

Я дам тобі руку, щоб ти не впав.

Обніму тебе ніжно, щоб ти не страждав.

Слово ніжне скажу, щоб від дум зберегти .

Щоб зі мною тобі було легко іти.

  • Повернемося, посміхнемося до гостей і радісно промовимо «Добрий день»

ІІ. Закріплення набутих учнями знань.

1)Бліц-опитування

- Мова складається з…..

- Речення складається зі…

- Слова складаються зі 

- Звуки бувають ……

2) Гра з цеглинками «Вірно. Невірно» Синя цеглинка – «Вірно», червона – «Невірно»

- Звуки ми пишемо і бачимо. (Невірно)

- В українській мові 6 голосних звуків. (Вірно)

- Голосні звуки бувають тверді та м’які.  (Невірно)

- Звук [ д] приголосний.(Вірно)

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

1)Вивчення чистомовки

Ців, ців, ців! Ців, ців, ців!

Налетіло горобців.

Горобцева пісня ця

Без початку, без кінця!

Ців, ців, ців! Ців, ців, ців!

Погодуйте горобців.

  • Який звук частіше зустрічається в чистомовці?
  • Хто хоче спробувати сказати тему уроку?

 

2)Цілеполагання

- Сьогодні ми познайомимся з новим звуком [ ц],розкриємо всі секрети цього звука, дізнаємося якою буквою на письмі позначається цей звук,

Будемо читати склади, слова, текст з цим звуком.

2. Вивчення позицій звука [ ц] в словах.

- Назвіть слова у яких звук [ ц] стоїть на початку слова.

- Назвіть слова у яких звук  [ ц] стоїть в кінці  слова.

 

 

 

Робота в групах.

  • Попрацюйте в групах і подумайте голосний він чи приголосний , дзвінкий чи глухий.

Учні дають характеристику звуку.

3.Позначення звука [ ц] літерою «це»

- Звук[ ц] позначається літерою  «це». Вона буває друкована і писемна, велика і рядкова.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Утворення і читання складів

 

а

о

у

і

я

е

ц

ца

цо

цу

ці

ця

це

 

 

а

о

у

і

я

е

ц

ац

оц

уц

іц

яц

ец

  1. Робота в групах . Утворення і читання слів.

цу

буля

  ци

керка

цим

бали

олі

вець

 

це

це

  сон

берка

це

гла

цвір

кун

 

кри

нець

 та

ниця

ли

сиця

су

ниця

 

 

 

3.Читаня слів з LEGO.

  

 

 

 

  1. Опрацювання тексту.

V . Підсумок уроку

  • «Сьогодні я на уроці дізнався…»
  • « На уроці я навчився…»

— Які слова зі звуком [ц] або [ц′] запам’ятали? (Цар, палац, матрац, цвіркунчик, віконце, сонце, яйця, цукерки, цибуля, відерце)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦИБУЛЯ

ЦУКЕРКА

КРИНИЦЯ
ТАНЕЦЬ

ЦИМБАЛИ

ОЛІВЕЦЬ

ЦЕБЕРКА

СОНЦЕ

ЦЕГЛА

ЦВІРКУН

ЛИСИЦЯ

СУНИЦЯ

 

 

ПРИГОЛОСНИЙ

ГЛУХИЙ

ТВЕРДИЙ

ПОМЯКШЕНИЙ

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрмілова Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
1930
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку