Тема. Звуки [р], [р′]. Позначення їх буквами Р, р («ер»)
Мета: ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Стали, дітки, посміхнулись .
Один одному всміхнулись.
Сіли всі рівненько,
Попрацюємо гарненько.
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення та закріплення матеріалу
1 Гра « Називай правильно»
Учитель швидко показує букву, учні називають її, а також звуки, що вона позначає на письмі.
2 Читання складів та слів на картках-блискавках
Повіяв сильний-сильний вітер
Дощик накрапує надворі
Краплинки вгості завітали
|
|
|
|
|
|
|
3 Гра «Знайди і прочитай»
— Прочитайте перше речення про Іванка і Віку.
III. Мотивація навчальної діяльності
1 Відгадування загадок
Має клешні й довгі вуса.
Я і сам його боюся:
Він щипає, мов гусак,
Ну, а звуть щипаку... (рак).
А ось, де може жити рак, ви скажете, відгадавши таку загадку.
В'ється синя стрічка,
То біжить у море
Безупинна... (річка).
— Назвіть перший звук у словах-відгадках. Артикуляція звуків [р], [р′], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою
2. Робота в парах. Складання звукових моделей слів-відгадок
— Отже, з яким звуком ви ознайомитесь на уроці?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком і буквою, яка його позначає на письмі, будете вчитися читати нові склади, слова, вивчите скоромовку. А на уроці ви повинні бути уважними і старанними, щоб виконати всі завдання.
V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком
1 Виділення звуків [р], [р′]. Вивчення скоромовки.
Мурий з Мурмуркою
Вечеряли куркою:
«Мур-мур-мур-р-ри,
Гар-р-р-рні кур-р-ри!»
— Назвіть слова зі звуками [р], [р′].
2. Аналітико-синтетичні вправи
1) Гра «Утвори склад»
— Утворіть всі можливі склади зі звуками [р], [р′].
2) Гра «Веселий м`яч»
Учитель називає склад, учні називають звуки, що його утворили.
4 Гра «Чарівний капелюх»
Учні добирають свої слова з новими звуками.
VI. Фізкультхвилинка
Ра-ра-ра! Ра-ра-ра! —
У нас розпочалася гра.
Ри-ри-ри! Ри-ри-ри! —
Нумо, руки догори.
Вліво, вправо нахилились,
Низько до землі вклонились...
Присідай і випрямляйся,
Разом з нами дружно грайся.
Раз-два! Відпочили?
До роботи дружно сіли.
VII. Ознайомлення з новою буквою
1 Розгляд букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища, схожих на букву р («ер»)
Виліз равлик на стеблину,
Зупинився і завмер.
На собі несе хатину,
А вона — як буква «ер».
2 Місце букви в касі
VIII. Робота за Букварем (с. 78–79)
1 Розглядування малюнків. Складання звуко-складових моделей слів .
2. виготовлення букви «ер» з цукерків.
3 Читання складів та слів з буквою «ер»
6 Читання слів у колонках
IX. Фізкультхвилинка (руханка)
X. Продовження роботи за Букварем (с. 79)
1 Гра «Слухняний ротик».
XI. Підсумок уроку
— Яку букву вивчили на уроці?
— Які звуки вона може позначати?
Тема. Звуки [р], [р′]. Позначення їх буквами Р, р («ер»)
Мета: ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Стали, дітки, посміхнулись .
Один одному всміхнулись.
Сіли всі рівненько,
Попрацюємо гарненько.
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення та закріплення матеріалу
1 Гра « Називай правильно»
Учитель швидко показує букву, учні називають її, а також звуки, що вона позначає на письмі.
2 Читання складів та слів на картках-блискавках
Повіяв сильний-сильний вітер
Дощик накрапує надворі
Краплинки вгості завітали
Щоб дітки разом прочитали…
3 Гра «Знайди і прочитай»
— Прочитайте перше речення про Іванка і Віку.
III. Мотивація навчальної діяльності
1 Відгадування загадок
Має клешні й довгі вуса.
Я і сам його боюся:
Він щипає, мов гусак,
Ну, а звуть щипаку... (рак).
А ось, де може жити рак, ви скажете, відгадавши таку загадку.
• Наче скло прозоре,
В’ється синя стрічка,
То біжить у море
Безупинна... (річка).
— Назвіть перший звук у словах-відгадках. Артикуляція звуків [р], [р′], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою
2. Робота в парах. Складання звукових моделей слів-відгадок
— Отже, з яким звуком ви ознайомитесь на уроці?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком і буквою, яка його позначає на письмі, будете вчитися читати нові склади, слова, вивчите скоромовку. А на уроці ви повинні бути уважними і старанними, щоб виконати всі завдання.
V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком
1 Виділення звуків [р], [р′]. Вивчення скоромовки.
Мурий з Мурмуркою
Вечеряли куркою:
«Мур-мур-мур-р-ри,
Гар-р-р-рні кур-р-ри!»
— Назвіть слова зі звуками [р], [р′].
2. Аналітико-синтетичні вправи
1) Гра «Утвори склад»
— Утворіть всі можливі склади зі звуками [р], [р′].
2) Гра «Веселий м`яч»
Учитель називає склад, учні називають звуки, що його утворили.
4 Гра «Чарівний капелюх»
Учні добирають свої слова з новими звуками.
VI. Фізкультхвилинка
Ра-ра-ра! Ра-ра-ра! —
У нас розпочалася гра.
Ри-ри-ри! Ри-ри-ри! —
Нумо, руки догори.
Вліво, вправо нахилились,
Низько до землі вклонились...
Присідай і випрямляйся,
Разом з нами дружно грайся.
Раз-два! Відпочили?
До роботи дружно сіли.
VII. Ознайомлення з новою буквою
1 Розгляд букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища, схожих на букву р («ер»)
Виліз равлик на стеблину,
Зупинився і завмер.
На собі несе хатину,
А вона — як буква «ер».
2 Місце букви в касі
VIII. Робота за Букварем (с. 78–79)
1 Розглядування малюнків. Складання звуко-складових моделей слів .
2. виготовлення букви «ер» з цукерків.
3 Читання складів та слів з буквою «ер»
6 Читання слів у колонках
IX. Фізкультхвилинка (руханка)
X. Продовження роботи за Букварем (с. 79)
1 Гра «Слухняний ротик».
XI. Підсумок уроку
— Яку букву вивчили на уроці?
— Які звуки вона може позначати?