Урок на тему. "Закріплення знань про букви "Щ", "щ", їх звукове значення. Опрацювання тексту "Наша Батьківщина"".

Про матеріал

Закріпити знання дітей про букви "Щ", "щ", їх звукове значення; вдосконалювати уміння звуко - буквеного аналізу слів, навички читання слів, зв'язних текстів. Уміти переказувати прочитане. Ознайомити першокласників з національними символами України; квітами, які вплітають в український віночок. розвивати зв'язне мовлення, увагу, спостережливість. Виховувати у дітей любов до рідного краю, до своєї Батьківщини - України.

Перегляд файлу

Конспект уроку з читання у 1 класі.

 

Тема. Закріплення знань про букви «Щ», «щ», їх звукове значення. Опрацювання  тексту «Наша Батьківщина»

Мета. Закріпити знання дітей про букви «Щ», «щ», їх звукове значення; вдосконалювати уміння звуко-буквеного аналізу слів; навички читання слів, зв’язних текстів; уміти переказувати прочитане. Ознайомити першокласників з національними символами України; квітами, які вплітають в український віночок. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість. Виховувати у дітей любов до рідного краю, до своєї Батьківщини – України.

Обладнання. Квіти для сплетення віночка, карта України, малюнки рослин – символів України, звукові фішки. Підручник «Буквар».

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Урок – віночок.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Не гаймо часу, поспішаймо,

Урок скоріш розпочинаймо.

Працюймо наполегливо, швидко, старанно,

Щоб жодна хвилина не втратилась марно.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Чи доводилось вам коли – небудь плести віночок?
  • З яких квітів ви його сплітали?
  •  
  1. Розповідь учителя.
  •                     Український віночок – не просто краса, а й оберег, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила. Що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночок прийшов до нас з давнини. Дівчатка, яким минуло 6 років, плели віночок із 7 квіток.

І сьогодні на уроці ми спробуємо сплести український віночок. Із кожним виконаним завданням ми вплітатимемо по одній квіточці.

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Виразне читання вірша В. Симоненка «Батьківщина». (2 – 3 учні).
  •                     Вплітаємо першу квітку – цвіт яблуні. А що вона означає у вінку? Квіти яблуні – символ материнської любові.

 

  1. Звуко – буквений аналіз слів: щітка, щука, щавель.

D:\IMG_20180213_084604_1CS.jpg

 

D:\IMG_20180213_084747_1CS.jpg

  •                     Вплітаємо другу квітку – барвінок. Барвінок до людської оселі, до городу тягнеться. Взимку відвар барвінку п'ють від простуди; влітку барвінком прикрашають святковий стіл, хату, плетуть весільні віночки, букетики. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.

 

ІV. Робота над новим матеріалом уроку.

  1. Підготовча робота.

А) Читання з дошки вірша вголос хором.

                                      Облітав журавель, сто морів, сто земель.

                                      Облітав, обходив, крила й ноги натрудив.

                                      Ми спитали журавля: «Де найкращая земля?»

                                      Журавель відповідає: «Краще рідної немає!»

 

Б) Бесіда за змістом вірша.

- Де літав журавель?

- Що він бачив?

- Куди завжди повертався він після мандрівки?

- Вплітаємо третю квітку – любисток. Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, купають маленьких дітей. Любисток у віночку – це символ людської відданості.

 

2. Розповідь учителя на тему «Як називається наша Батьківщина».

- У кожної людини є свій куточок на землі. Це місце, де вона народилася, виросла (або ще росте) – це її маленька батьківщина. З таких маленьких рідних куточків і складається наша велика Батьківщина. А країна, в якій ми живемо, називається Україна.

 

3. Розгляд карти України.

А)Кордони України. Країни – сусіди України: Росія, Білорусь, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова.

Б) Визначні місця на території України: Карпатські гори, Крим, р. Дніпро, Полісся, столиця України – м. Київ, та ін.

D:\IMG_20180213_091111.jpg

 

4. Ознайомлення з національнитми симолами України.

- Україна вважається мальовничою країною. Тут дуже красива природа. Україну впізнають серед інших країн світу за її чудовими квітами, які ростуть тільки тут. Це такі квіти, як: маки, чорнибривці, ромашки, волошки, мальви, соняшники,барвінок, розкішні кущі калини та багато інших квітів. Деякі квіти вважаються національними символами України, з ними пов'язано багато легенд.

- Тому вплетемо у наш віночок наступні квіти:

Грона калини – символ краси і дівочої вроди, символ нашої прекасної України.

Волошка у вінку – це символ людського розуміння, краса і велич неба.

Мак у вінку – то символ боротьби українського народу за волю.

Кожна людина втрачала когось рідного у цій боротьбі й процвітала пролита кров маковою квіткою в українському віночку.

 

V.Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі рідній поклоніться,

І до сонця потягніться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за партии тихо сядьте.

 

VІ. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина».

  1. Словникова робота. Пояснення значення слів.

Батьківщина – рідний край.

               Прадід – батько діда твого або баби.

               Льон – травяниста технічна рослина, зі стебел якої виготовляють волокно, а з насіння – олію.

              Безкраї – які не мають видимих меж, без кінця.

              Шахта – система підземних споруд, де добувають корисні копалини.

 

  1. Читання тексту вчителем.

 

  1. Відповіді на запитання за змістом тексту.

- Що таке Батьківщина?

- Чим вона багата?

- Як зветься наша Батьківщина?

- Чим вона знаменита?

 

4. Читання тексту учнями вголос «по одному реченню».

D:\IMG_20180213_090158_2CS.jpg

- Вплетемо сьому квітку – безсмертник. Безсмертник дарує здоров'я нашому роду людському. Про неї співають у піснях як про квітку життя.

 

  1. Переказування змісту тексту.

 

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Відповіді на запитання.

- Про що ми говорили сьогодні на уроці?

- Про що нове ви дізналися?

- Як зветься наша Батьківщина?

 

2. Читання вчителем вірша.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша – солов'їна.

Люби, шануй, оберігай –

Наш край, що зветься… Україна!

 

D:\IMG_20180213_090817_1CS.jpg

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку