Закріпити знання дітей про букви "Щ", "щ", їх звукове значення; вдосконалювати уміння звуко - буквеного аналізу слів, навички читання слів, зв'язних текстів. Уміти переказувати прочитане. Ознайомити першокласників з національними символами України; квітами, які вплітають в український віночок. розвивати зв'язне мовлення, увагу, спостережливість. Виховувати у дітей любов до рідного краю, до своєї Батьківщини - України.
Конспект уроку з читання у 1 класі.
Тема. Закріплення знань про букви «Щ», «щ», їх звукове значення. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина»
Мета. Закріпити знання дітей про букви «Щ», «щ», їх звукове значення; вдосконалювати уміння звуко-буквеного аналізу слів; навички читання слів, зв’язних текстів; уміти переказувати прочитане. Ознайомити першокласників з національними символами України; квітами, які вплітають в український віночок. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість. Виховувати у дітей любов до рідного краю, до своєї Батьківщини – України.
Обладнання. Квіти для сплетення віночка, карта України, малюнки рослин – символів України, звукові фішки. Підручник «Буквар».
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Урок – віночок.
Хід уроку
І. Організація класу.
Не гаймо часу, поспішаймо,
Урок скоріш розпочинаймо.
Працюймо наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
І сьогодні на уроці ми спробуємо сплести український віночок. Із кожним виконаним завданням ми вплітатимемо по одній квіточці.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
ІV. Робота над новим матеріалом уроку.
А) Читання з дошки вірша вголос хором.
Облітав журавель, сто морів, сто земель.
Облітав, обходив, крила й ноги натрудив.
Ми спитали журавля: «Де найкращая земля?»
Журавель відповідає: «Краще рідної немає!»
Б) Бесіда за змістом вірша.
- Де літав журавель?
- Що він бачив?
- Куди завжди повертався він після мандрівки?
- Вплітаємо третю квітку – любисток. Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, купають маленьких дітей. Любисток у віночку – це символ людської відданості.
2. Розповідь учителя на тему «Як називається наша Батьківщина».
- У кожної людини є свій куточок на землі. Це місце, де вона народилася, виросла (або ще росте) – це її маленька батьківщина. З таких маленьких рідних куточків і складається наша велика Батьківщина. А країна, в якій ми живемо, називається Україна.
3. Розгляд карти України.
А)Кордони України. Країни – сусіди України: Росія, Білорусь, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова.
Б) Визначні місця на території України: Карпатські гори, Крим, р. Дніпро, Полісся, столиця України – м. Київ, та ін.
4. Ознайомлення з національнитми симолами України.
- Україна вважається мальовничою країною. Тут дуже красива природа. Україну впізнають серед інших країн світу за її чудовими квітами, які ростуть тільки тут. Це такі квіти, як: маки, чорнибривці, ромашки, волошки, мальви, соняшники,барвінок, розкішні кущі калини та багато інших квітів. Деякі квіти вважаються національними символами України, з ними пов'язано багато легенд.
- Тому вплетемо у наш віночок наступні квіти:
Грона калини – символ краси і дівочої вроди, символ нашої прекасної України.
Волошка у вінку – це символ людського розуміння, краса і велич неба.
Мак у вінку – то символ боротьби українського народу за волю.
Кожна людина втрачала когось рідного у цій боротьбі й процвітала пролита кров маковою квіткою в українському віночку.
V.Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, усміхніться,
Землі рідній поклоніться,
І до сонця потягніться,
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за партии тихо сядьте.
VІ. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина».
Батьківщина – рідний край.
Прадід – батько діда твого або баби.
Льон – травяниста технічна рослина, зі стебел якої виготовляють волокно, а з насіння – олію.
Безкраї – які не мають видимих меж, без кінця.
Шахта – система підземних споруд, де добувають корисні копалини.
- Що таке Батьківщина?
- Чим вона багата?
- Як зветься наша Батьківщина?
- Чим вона знаменита?
4. Читання тексту учнями вголос «по одному реченню».
- Вплетемо сьому квітку – безсмертник. Безсмертник дарує здоров'я нашому роду людському. Про неї співають у піснях як про квітку життя.
VІІ. Підсумок уроку.
- Про що ми говорили сьогодні на уроці?
- Про що нове ви дізналися?
- Як зветься наша Батьківщина?
2. Читання вчителем вірша.
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша – солов'їна.
Люби, шануй, оберігай –
Наш край, що зветься… Україна!