Урок1 з теми "Подорож"

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Подорож".Містить завдання з читання, говоріння, письма. Розвиває креативне мислення та мовленнєву здогадку.
Перегляд файлу

 

 

      Урок 1

 

 

Подорож  розширює  наш  кругозір.

 

Travelling  broadens  the  mind.                      

 

 

Чорнотисянська ЗОШ І – ІІІ ст., Рахівський р-н, Закарпатська обл..

Вчитель англ.. мови Цуперяк Тетяна Василівна

 

             

 

 

                            УРОК  1

Тема:     ПОДОРОЖ  розширює    наш   кругозір.

                          Travelling Broadens the Mind.

Мета:   Ознайомити учнів з новою лексикою та відпрацювати її вживання в

усному та писемному мовленні, сприяти розвиткові мовної здогадки;

                   навчати учнів використовувати лексику в різних ситуаціях; розвива-

                   ти творчий потенціал учнів, сприяти виробленню комунікативної          

                    компетенції, розвивати мовну здогадку та довготривалу пам’ять,

                    виховувати культуру інтелектуальної праці.

Обладнання: картки для групової роботи над текстом  “Travelling”, картки

                                 З новою лексикою, індивідуальні картки для виконання

                                 Вправ з граматики, картки для читання діалогів у парах.

Міжпредметні зв’язки: геграфія.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Епіграф: It is better once to see than seven times to hear.

                Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття  іншомовного мовлення

1.Aim. повідомлення теми та мети уроку

T. The topik of our today’s  lesson is “Traveiling”. By the end of the lesson you will be able:

– to recognize, understand and use the new words, word combinations when reading           the  text;

  • to exchange information on the basis of the text and a given situation.

2.Warm-up. Уведення в іншомовну атмосферу

Introduction

Travelling  is  exiting, do  you  agree?

From the  very  antient  times people wanted to explore another cuontries. They used primitive transport , they  spent much  time to  get  somewhere and  tried and tried.

Dream  Holiday

Imagine that you’ve won  a  lot  of  money  in  a  competition. Plan  an  interesting  trip  around  the  world with your  partner. Discuss the  following questions. Make notes.

  • Where are you going to  start  from?
  • What  time  of  the  year  should  we  travel?
  • How  many  countries  and  cities  are  we  going  to visit?
  • Which  places  are  we  going  to  stay  in  for   some  time?
  • What  are  we  planning  to  do  and  see  there?
  • How  much  money  should  we  take?

II. Основна  частина  уроку

  1. Presentation. Уведення  та  активізація  лексики  теми “Подорож”

1) Listen  and  read  the  words (ex.1 p. 118)

Match  them  with  their  Ukrainian  equivalents  given in the  box.

2) Writing. Make up sentences  with new  words.

3) Crossword. (choose the  way  of  transport):

                                  

t

  r

  a

  i

  n

  c

  a

  r

  t

  a

 x

I

  p

  l

  a

  n

 e

  b

  u

  s

  s

  h

  i

  p

 

  t

  r

  a

  c

  t

  o

  r

  l

  o

  r

  r

  Y

  t

  r

  a

 m

 

 

                                             

  1. Pre-Reading  Task.

Етап  підготовки до  читання.

Discussion 
  • Is travelling  popular nowadays?
  • What means  of travelling do you know?
  • What  is the fastest way  of  travelling?
  • Do  you  think  people  will  soon  travel  to  other  planets?

 

 3.  Reading.  (Ex. 1,2 p. 118)      

Пред’явлення  тексту  для  читання

  • Читання  і  переклад  тексту.
  •  Stripe  story.

 Учні  отримують  кожне речення  тексту  на  окремій  паперовій  смужечці.  Вони  повинні  скласти  текст  у  тій  же  послідовності,  не  дивлячись  у  книжку,  а  потім  читають  кожен  своє  речення.

  1.  Post-Reading  task.
  • Робота  в  парах.  (Учні  ставлять  запитання  за  змістом  тексту  і  відповідають  на  них).
  • Role  play.  Рольова  гра.

Pretend  to  be  a  guide  of  a  travel  bureau.  Give  advice  to  travellers  for  better  place  or  planet.

  1. Vocabulary  practice.

Практикування  у  вживанні  тематичної  лексики.

T. Which  form  of  transport – train,  bus,  car,  ship,  plaine – do  you  associate  with  each  of  the  phrases  below?

           Кожен  учень  отримує  картки,  на  яких  зображені  різні  види  транспорту,  якими  можна  подорожувати, – потяг,  автомобіль,  автобус,  корабель,  літак.  До  нього  додається  список  слів.  Учні  мають  уписати  слова  у  відповідну  колонку  залежно  від  того,  з  яким  видом  транспорту  асоціюється  це  слово.

Which  form  or  transport – train,  bus,  ear,  ship  or  plane – do  you  associate  with  each  of  the  words  and  phrases  below?  Put  them  into  appropriate  column.

                   train                                take  off

                   platform                         traffic  jam

                   depart                             carriage

                   compartment                 time-table

                   sea-gulls                         waves

                   drive                               railway-station

                   get  on                            airport

                   bus  stop                        fly

                   miss                                conductor

                   road                               wheel

                   ticket  offis                    deck

                   captain                           port

                   light-house                     helicopter

                   wings                              runway

                   crew                                tail

                   steward                           passenger

                   pilot  

              

  1. Grammar Review.

Повторення  граматичного  матеріалу.

T. Let’s revise some grammar  rules. You  have  cards  with  sentences.  But  there  are  many  mistakes  there. Read these  sentences, try  to  find and  correct  them.

 

 

Картка 1             

   1. You   was   at  school  yesterday. (WERE)

         A        B            C            D

   2. Did     you    worked     at     the    big   plant  a  year  ago?

         A        B           C                              D                      E

   3.  I  likes     to   watch    TV.

        A    B                C           D

   4.  Maxim   have   just  translated   the   text.

           A            B       C          D                   E

   5.  We  is  reading     books  now.

         A    B       C             D          E

    6.  I  shall   go   to  Kyiv   last  month.

         A    B      C           D        E      F       

 

    

Картка  2

  1.  Next  week  Sashko  has  gone  to  Kyiv.

         A                    B             C                 D

  1. She  live  in  a  house  in  Donetsk.

A        B                C                D                 

          3.  Did  Petro  went  to   the  theatre  last  Sunday?

                 A       B        C                       D              E

         4.  My  Dad  have  already  done  this  work.

         A           B          C          D           E

  1. We  was  at  the  zoo  yesterday.

A       B           C                D

  1. My  mother  are  prepareing  dinner  now.

                   A        B          C                D        E

 

 

 

 

 

  1. Заключна  частина  уроку.

 

  1. Homework

Write about your  favourite  means  of  travelling (  Ex. 6 p. 119  )

 

  1. Summarizing.
  • What  topic  have  we  discussed  today?
  • Do  you  like  to  travel?
  • What  means  of  travelling  do  you  prefer?

 

You  worked  good  today.  Your  marks  are 

The  lesson  is  over.  Have  a  nice  day!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку