20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок5 Тема. Природа. Які в тебе є домашні улюбленці? Трудове навчання.Робота із пластиліном. Практична робота:виготовлен

Про матеріал
Інтегрований урок. Тема. Природа. Які в тебе є домашні улюбленці? Трудове навчання.Робота із пластиліном. Практична робота:виготовлення із пластиліну картини «Котик». Музика.Розучування пісеньки «Киця-кицюня».
Перегляд файлу

                                                          Урок5

 

Тема.

Природа. Які в тебе є домашні улюбленці?

Трудове навчання.Робота із пластиліном. Практична робота:виготовлення із

                                пластиліну картини «Котик».

 Музика.Розучування пісеньки «Киця-кицюня».

Мета:    - освітня:   формувати в учнів уявлення про тварин живого куточка;

                     закріпити знання про значення тварин для людини;

                     створити відео «Домашні улюбленці першокласників»;

                     вчитися об’єднувати тварин у групи;

                     вчити дітей працювати з пластичним матеріалом,користуватись 

                     інструментами та пристосуванням для обробки пластиліну та способами

                    роботи з ним;

  • розвивальна: розвивати в учнів пізнавальні здібності догляду за домашніми 

                      улюбленцями;

                     розкривати моральну,естетичну та практичну цінність домашніх

                     улюбленців;

                   розвивати  розуміння краси декоративно-прикладного мистецтва;

                   розвивати рухи кисті рук;

  • виховна: виховувати милосердя,відповідальність та турботливе ставлення до

                домашніх улюбленців;

                виховувати повагу до праці народних майстрів.

Обладнання:      презентація «Домашні улюбленці», музична фізкультхвилинка «Киця-кицюня»,фото дітей зі своїми улюбленцями,зображення тварин  живого куточка та хатинок для них,карточки для парної та групової роботи,відео-презентація«Наші улюбленці»; пластилін,інструменти та пристосування для роботи з пластиліном,вологі  серветки.

Тип уроку. Інтегрований,бінарний. 

Тривалість уроку: спарений .

Місце проведення: клас.

 

 

Хід уроку

     І. Організація учнів до уроку.

          Сьогодні у нас незвичайний урок.

          Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну Природи і праці чудову

Що нас чекає нам ще невідомо.

     Робота з календарем  погоди

 Заповнимо календар погоди

  • Яка пора року надворі?
  • Який сьогодні день?
  • Який стан неба?
  • Чи є опади?
  • Яка температура повітря?

     ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Діти,перегляньте уважно презентацію.

( Показ презентації «Домашні улюбленці»)

     1.Бесіда.

- Як називаються ці тварини? (Свійські або домашні.)

- Чому?( Вони живуть вдома і люди за ними доглядають.)

-Що дають свійські тварини людям? (Відповіді дітей.)

- Які з цих тварин не дають продуктів споживання?(Папуга,кіт,собака,канарейка, морська свинка,хом’як ,рибки,черепаха,декоративні кролики.)

     ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Для чого люди тримають цих тварин вдома? (Відповіді дітей.)
  • Таких тваринок називають домашніми улюбленцями або тваринами живого куточка.

. Будь-яка домашня тварина, незалежно від виду, розміру та статі, грає дуже велику роль у становленні особистості дитини, її психічному і навіть фізичному розвитку. Вже давно помічено, що люди, які містять тварин, менше хворіють і більш стійкі до стресів. Більшість кішок лікують своїх господарів, а собаки нерідко забирають хворобу господаря на себе. Ті, у кого є знайомі «собачники», знають, що це завжди товариські і чуйні люди з оптимістичним поглядом на життя (мова йде про тих, хто дійсно любить собак, а не про тих, хто заводить великого собаку, частіше бійцівської породи, щоб таким чином нейтралізувати свій комплекс неповноцінності). 
Вихованець в будинку може допомогти батькам виховати в дитині такі якості, як відповідальність, акуратність, співчуття, вміння розраховувати свої сили і поважати чужий простір .

  • Якщо ми схильні багато прощати дітям, собака і кішка ніколи не будуть терпіти хамське ставлення до себе.

     ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

- На цьому уроці  ми приділимо увагу домашнім улюбленцям,дізнаємося яких тварин можна утримувати в живому куточку,як за ними доглядати. А ще я дізналася,що у нашому класі найбільше серед тварин-улюбленців котиків,тому будемо ліпити з пластиліну плоску аплікацію «Котик».

     V. Формування нових знань,вмінь та навичок.

- Діти,де можна отримати потрібну інформацію? (У бібліотеці, в інтернеті,поспілкуватися з людьми,в телевізорі.)

     1.Робота з підручником «Природознавство».

-Відкрийте «Природознавство » с.82.Розгляньте  зображення.

- Кого ви бачите на фото?

-Зачитаймо запитання.(Діти читають запитання і дають на них відповіді.)

- Як називаються тварини,що вигодовують малят молоком? (Звірі.)

- Розгляньте наступні зображення.

- Чим відрізняються між собою котики та собаки?

- За характерними ознаками тварини поділяються на породи.Зачитаймо запитання.

Розповідаю про породи собак зображених у підручнику.

 

     2. Цікавинки

- Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими. До службових собак належить вівчарка. 
— Вівчарки розумні, сильні. Вони служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагає пастухам випасати худобу. 
Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам. Глухий далматинець на кличку Софі врятував п’ятирічку дівчинку, що тонула у річці. 
—Мисливські собаки - гончаки, лягаві, лайки - допомагають людям на полюванні. Лайки є ще і їздовими собаками. Є ще декоративні породи собак: пудель, пекінес, мопс, чіхуахуа. 

-Які ще тварини можна утримувати в живому куточку?(Відповіді дітей)

     3.Демонструю фрагменти відео тваринок і розповідаю про них.

       —Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років. 
—Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них турботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, вони не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві. 
—Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні. 
—Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати мрії.

     4. Робота в зошиті. (с.44) Завдання 1.

      Фізкультхвилинка «Хомка»


Хомка,хомка,хомꞌячок,

Покажи нам свій бочок.

Хомка рано прокидається

 і гарненько умивається

Підмітає хомка хатку

і виходить на зарядку.

Раз,два,три,чотири,пꞌять.

Хомка сильним хоче стать.


     5. Гра «Телепередача»

А зараз запрошую вас в телестудію,де учні нашого класу,які мають вдома тваринок-улюбленців поділяться досвідом як треба доглядати за ними та чим годувати.

Тоді сідаймо у вертоліт і летімо в кіностудію «Домашні улюбленці».

  • Які у вас є домашні улюбленці?

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

(Розповіді дітей про своїх улюбленців,демонстрація фото дітей з тваринками на екрані).

Дуже дякую за цікаві розповіді.

А зараз нам час  зайнятися практичною роботою.Сідаємо у вертоліт і летимо  у «Місто пластиліну» 

VІ.Виготовлення з пластиліну композиції  «Котик».

     1.Робота з підручником «Трудове навчання» с.62

Правила міста пластиліну:

  • Перед роботою пластилін потрібно розігріти ,розім’явши руками;ліпити треба на дощечці після роботи почистити її від залишків пластиліну;
  • Руки після ліплення витерти серветкою.
  • Якими інструментами користуються для обробки пластиліну?

     2.Вступна розповідь

Найбільше серед улюбленців нашого класу котиків.

---- До Європи кішки потрапили з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вважалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі. 1 березня  – Всесвітній день котів.

—Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю 
й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистухи— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок.Є багато різних порід кішок.

Зараз ми виконаємо аплікацію з пластиліну «Котик».

  • З яких частин складається котик?

3.Поточний інструктаж по правилах безпеки

     4.Інструкція  виконання

  • Пластилін можна відщипнути,відкрутити або відрізати стекою.
  •  «Ковбаску» розкатуємо долонями поздовж.
  •  Кульку можна розкатати долонями по колу.
  • Для отримання плоскої форми розплющуємо пластилін між долонями чи пальцями.

     5.Практична робота

Під час виконання практичної роботи звучить пісня «Киця-кицюня»

VІІ.Розучування пісеньки «Киця-кицюня».

Фізкультхвилинка

Виконуємо пісеньку «Киця-кицюня» з рухами.

VІІІ.Закріплення знань,вмінь та навичок.

  • Діти,а ви хочете,щоб у нашому класі був живий куточок?(Так)
  • Тоді відправляймося у «Зоомагазин».(Політ вертолітом).

Робота в парах.

  1. Гра «Купи тваринку і назви її» (хто відгадав – того тваринка)

— Відгадайте загадки. 
Як маленький – дзявкотить, 
Як великий – гавкотить. 
Може дім охороняти 
Та чужинців відганяти. 
Давня вовкова родина, 
Та найкращий друг людини. (Собака.) 

Ніжно лащиться до ніг, 
Носить повідок від бліх. 
Довгі вуса, хитрий хвіст, 
Муркотіти має хист! (Котик) 

Як веселка кольоровий, 
має здібності до мови. 
Слово птаху лиш скажіть, 
він його повторить вмить. (Папуга)

Свинка, але не з хліва, 
Мишка, та не польова. 
Їсти просить і вночі - 
Булку, хлібчик, калачі... (Морська свинка) 

Народилось їх багато, 
Є в них мама, є в них тато. 
Менші, ніж заморські свинки, 
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки)

У них хатка-дивина 
З скла прозорого вона. 
Табунцями, як у річці, 
вони плещуться в водичці. (Рибки)

      2.Гра «Придбай хатинку»

       Кожна пара купує хатинку своїй тваринці.

 Показую хатинки для тварин,діти плескають в долоні – «купують» ,якщо це хатинка  їхньої тваринки.

     3.Гра «Нагодуй тваринку»

Робота на картках.

Обвести ті продукти,якими ви будете годувати куплені тваринки.

Час повертатися. Полетіли в клас

     4.Гра «Посели тваринку»

  • А зараз ми поселимо наших тваринок у наш класний живий куточок.

Поселимо їх по групах.Пригадайте,які є групи тварин? (Риби,птахи звірі,комахи.)

Поселіть свою тваринку в групу,до якої вона належить.

        Робота в групах

  1. Гра «Склади речення»

      Тваринок ми придбали,а як з ними поводитись,дізнаємось,коли складемо речення із поданих слів.

Зачитуємо правила поведінки з домашніми улюбленцями.

  1. Приділяй достатньо уваги.                         5. Чисти її хатинку.
  2. Вчасно годуй.                                               6.Відповідай за того,кого приручив.
  3. Купай,щоб була чистенька.
  4. Не ображай.

VІІ.Підсумок уроку.

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Молодці.Дякую всім за урок .

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку