Уроки для стійкого розвитку. 3 клас. Тема 6.

Про матеріал
Робота містить розробки зустрічей з курсу «Моя щаслива планета» в 3 класі, які складено відповідно до вимог навчальної програми курсу за вибором для 3 – 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів «Уроки для стійкого розвитку. Моя щаслива планета» (Тема 6) У роботі дібрано поезії, твори науково – пізнавального характеру, казки, легенди, цікавинки, які можуть використовувати вчителі початкових класів під час проведення уроків та виховних заходів. Рекомендовано учителям початкових класів.
Перегляд файлу

Похожее изображениеВідділ освіти, молоді та спорту Красилівської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Красилів, 2019

 

 

 

Уроки для стійкого розвитку. Моя щаслива планета 3 клас. /(Конспекти уроків) — Красилів, 2019. — 85 ст.

Посібник містить розробки зустрічей з курсу «Моя щаслива планета» в 3 класі, які складено відповідно до вимог  навчальної програми курсу за вибором для 3 – 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів «Уроки для стійкого розвитку. Моя щаслива планета»

У посібнику дібрано поезії, твори науково – пізнавального характеру, казки, легенди, цікавинки, які можуть використовувати вчителі початкових класів під час проведення уроків та виховних заходів.

Рекомендовано учителям початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

Упорядники: Дзюмка О.В., Ткачук Л.В. – вчителі початкових класів Красилівької ЗОШ І-ІІІ ст. ім. П.Кізюна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу фон день землі 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу фон земля наш спільний дімТема 6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу фон земля наш спільний дім 

Картинки по запросу фон земля наш спільний дімТема: Мої плани і обіцянки

Мета: розширити і поглибити пізнання проблем; вчити складати плани на перспективу; визначати зміни у стилі сім’ї; оцінити свою діяльність.

Обладнання: посібники, текст обіцянки

                                                    Хід зустрічі

І. Вступна частина

1. Організація класу

а) Слово вчителя

- У середньому сучасна людина виробляє 1 – 1,5 кг сміття на день. І ось, наш сучасник американський фотограф Грег Сегал (Greg Segal) створив незвичайний експеримент «7 днів сміття» (2019 р.), аби змусити людей замислитися. Адже ми щодня, планомірно і методично забруднюємо свій дім і свою планету. Кільком сім’ям з Каліфорнії запропоновано не викидати сміття протягом тижня, а після приїхати із вмістом їх сміттєвого бака. Розклавши їх на траві, піску або по поверхні води, фотограф продемонстрував, як багато відходів накопичує людина за дуже недовгий термін.

б) Коло однодумців

- Хто вважає, що існують екологічні проблеми,ставай у коло однодумців.

2. Перевірка домашнього завдання.

- Які зайві покупки, на вашу думку, зробила сімя у магазині?

- Які зайві покупки зробив ти? Чому?

ІІ. Основна частина.

  1.          Повідомлення теми і мети зустрічі.
  2.          Робота над притчею «Золото під каменем»

Одного разу король викотив на дорогу величезний камінь, а сам сховався, щоб  побачити, хто прибере його. Багато хто, проїжджав чи проходив стороною, голосно лаючи короля, що він не стежить за дорогами. Але нікому на думку не спадало прибрати камінь з дороги. Врешті – решт біля каменя опинився бідний селянин і відкотив його у придорожній рів. А під каменем, на свій подив, він знайшов повний мішок золота і лист від короля, що це нагорода тому, хто прибере з дороги великий камінь.

а) Технологія «Яка твоя позиція»

(Учні висловлюють свої думки щодо актуальності притчі на сьогоднішній день)

  •              Для чого було прибирати ,якщо можна об’їхати?
  • Картинки по запросу фон земля наш спільний дім             У чому актуальність притчі?
  1.          Робота з підручником с.69. Звернення Домовичка.
  2.          Прийняття рішення. Складання обіцянки за зразком у підручнику на с.70.

ІІІ. Підсумкова частина

  •              Життя стверджує, що люди які навчилися з дитинства розуміти природу та шанувати її, уміють створювати красу у будь – якій діяльності, у різних ситуаціях,у стосунках з близькими, у взаєминах з оточуючими.

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета: розширити знання учнів про природу, виховувати спостережливість, інтерес до пізнання навколишнього середовища, любові до природи та бережливого ставлення до неї.

Картинки по запросу фон земля наш спільний дімСцена прикрашена учнівськими малюнками на тему «Наша планета – колиска майбуття»

Ведучий : 22 квітня 1961 року Юрій Гагарін першим побачив Землю з космосу і вигукнув: « Яка красива наша Земля! Окутана тонким блакитним серпанком атмосфери, як коштовний діамант, сяє вона на фоні чорного вакууму Космосу».

Ведуча : Згодом 12 американських школярів запропонували відзначити 22 квітня День Землі. Земляни підтримали цю природоохоронну акцію. А з 1991 року цей день відзначає і Україна.

Ведучий : Наше спільне щастя – жити на планеті Земля, у цьому дивосвіті природи, спілкуватися з нею. Краса природи не може не бентежити душу. Природа радість нам дарує, Вона усіх кличе, і зве, і веде… І хто природу, як матір шанує, Той ніколи і ніде не пропаде!

Ведуча : Земля – унікальна планета Сонячної системи тому, що на ній існує життя завдяки таким сприятливим умовам:

- Велика маса землі, достатня для утримання навколо себе захисного шару атмосфери;

 - Сильне магнітне поле, що захищає земних жителів від згубної дії космічної радіації;

- Наявність великої кількості води та інші фактори.

 Вірш

В життя ввійшла людина непомітно

І тихо землю заселила всюди.

А зникнуть може з гуркотом всесвітнім,

Хоча почути нікому вже буде.

Невже й загроза всеземної смерті

Не змусить нас обачнішими бути?

Картинки по запросу фон земля наш спільний дімДверима можна грюкнуть спересердя,

 Планетою ж... Та схаменіться, люди!

Сценка – «Екологічна казка «І у сміття є будинок»

Автор: Одного разу під лавкою зустрілись енергозберігаюча лампочка….

(виходить лампочка),прочитана газета,(виходить газета),скляна пляшка (виходить пляшка).

Всі вони опинились під лавкою по-різному. Лампочка випала з дірявого пакета з під сміття, газету залишила дівчинка, а пляшку викинув хлопець, проїжджаючи на велосипеді.

Першою заговорила лампочка:

Лампочка: Мене не можна губити, адже я особлива і для мене є спеціальний контейнер.

Газета: А мене взагалі не можна залишати на вулиці, у будь-який момент піде дощ і я промокну.

Пляшка: Стоп! Не хвилюйтесь і не засмучуйтесь! Ми – сміття, а значить у нас є будинок і це – сміттєвий ящик! А наше завдання туди потрапити.

 Автор: У цей момент вітер приніс поліетиленовий пакет, на якому був зображений смайлик, тому він був у гарному настрої

 Пакет: Привіт!

 Пляшка: Тихіше не заважай! Ми розробляємо план!

Пакет: Який ще план?

Пляшка: План повернення додому.

Лампочка: Спочатку ми повинні потрапити до сміттєвого ящика, а звідти на сміттєпереробний завод.

 Газета: А там з нас зроблять нові і корисні речі.

Пакет: Не смішіть мене! Краще як я, літати по світу і бачити багато цікавого. (пакет кружляє і відлітає)

Пляшка: Друзі, у мене є ідея! Давайте покотимось за вітром, нас обов'язково помітять, піднімуть і ми потрапимо додому. (кружляють і зникають)

 Автор: А пакет так і залишився самотнім і непотрібним. Пляшка, що стоїть на вітрині бачила його одного разу, він був брудний і подертий. Ви запитаєте мене, звідки я знаю цю історію? Мені розповіла її та сама газета, але тепер це не газета, а нова чудова книжка.

Картинки по запросу фон земля наш спільний дім Міністр  екології: Нам належить зробити багато корисних справ. Чим менше сміття буде на планеті: у вашому дворі, на вашій вулиці, у вашому місті, тим зеленішими стануть дерева, тим чистіше повітря. Ви бачите плакат з намальованим деревом без листя.(Ми вивісимо це голе дерево в коридорі, а ви  про кожне добре діло, зроблене в ім'я природи, напишіть  на зеленому листочку, який прикріпите до нашого дерева. І коли дерево стане зеленим, ви наочно побачите свою згуртованість, дружбу і єдність у захисті природи).

Учитель. Якщо ви хочете стати природоохоронцем, дотримуйтесь простих, але водночас мудрих порад Марі Клейтон і Крістофера Ендерлайна.

Зелений рух — це більше, ніж політична ідеологія. Це філософія повсякденного життя. Цей список порад для тих, хто має «зелений дух» і хоче внести цей дух в буденне життя.

Уч. №1   Використовуй вторинний папір, скло, метал, утилізуй їх.

Уч.№2   Не дуже часто використовуй одноразові стаканчики, тарілки та інше начиння.

Уч.№1   Використовуй полотняні рушники замість паперових серветок.

Уч.№2   Відремонтуй поламану річ замість того, щоб її викидати.

№1         Купуй на Новий рік тільки штучну ялинку.

№2   Для приготування їжі використовуй не алюмінієвий, а скляний або емальований посуд.

№1        Вивчай свою найближчу річку й роби все можливе для її охорони.

№2      Користуйся нетоксичним милом.

№1       Не мийся під душем дуже довго — економ воду.

№2       Закручуй кран під час чищення зубів.

Ведучий2: Настав час усій громадськості бити на сполох, рятувати своє майбутнє, майбутнє нації від екологічних катастроф!

 Ведучий1: Та якби хотілося, щоб Земля наша стала ще родючішою, криниця - джерельною, душа – глибокою, мова – солов’їною,  мама – безсмертною, а людина – вічною.

Ведучий2: Земля – наш спільний  дім. І наш обов’язок  любити та оберігати її.У якому б куточку нашої планети ми не проживали, від скелястих гір до пустелі Сахара. ПАМЯТАЙТЕ!

Картинки по запросу фон земля наш спільний дім Ведучий1:Піклування про таку різну , але таку рідну домівку за нами.! Ми, учні Красилівської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 ім. П.Кізюна передаємо естафету у підтримку Землі  усім школярам та студентам нашої планети. Земля – наш  спільний дім!(Учні передають глобус, говорячи фразу «Земля – наш дім» різними мовами)

Ведучий2: Людино, люби і насолоджуйся природою, зігрій теплом свого серця, цінуй і бережи!Природі потрібна твоя допомога . Надай її!Роби все для збереження життя на нашій планеті, адже вона така прекрасна!

Життям і добробутом людина зобов'язана насамперед землі-матінці. Стародавня народна мудрість учить:

«Держімося землі, бо земля держить нас».

Музика і відео планети Земля.

1-й ведучий. Яка прекрасна наша планета! Сьогодні вона іменинниця!

22 квітня, незвичайна дата! Сьогодні жителі нашої планети відзначають

Міжнародний день Землі.

2-й ведучий. Цей день став загальнолюдським символічним святом любові

та турботи за наш спільний дім. Саме 22 квітня в різних куточках земної кулі

небайдужі до екологічних проблем люди проводять різні яскраві і в той же

час корисні заходи, спрямовані на те, щоб у світі стало більше чистоти і

відповідальності.

1-й. Цікава історія походження цього свята. Вона пов’язана з ім’ям Джона

Мортона – адміністратора штату Небраска. 19 сторіччя, переїхавши до цього

штату, він звернув увагу на факт, що поодинокі дерева пустельної території

прерії штату вирубувалися для будівництва житлових будинків та їх

опалення. Джон Мортон запропонував проведення дня, присвяченого

благоустрою, із заохоченням призами тих, хто посадить найбільше дерев.

Лише за один день було висаджено понад 1 млн. дерев. Після цього у 1882

році в штаті Небраска 22 квітня було проголошено офіційним святом – Днем

Дерева.

2-й. Вперше День Землі відсвяткували у 1970 році в США. Ця акція мала

такий успіх (до акції приєдналось 20 млн. людей), що її вирішили зробити

щорічною. Згодом свято поширилося і зараз відзначається по всій планеті.

1-й. У 2009 році на 63-й сесії Генеральної Асамблеї ООН це свято було

проголошено міжнародним.

Картинки по запросу фон земля наш спільний дім2-й. У планети Земля є свій власний прапор, який представляє собою

 звичайний космічний знімок блакитної кулі на тлі безкрайнього простору

Всесвіту. Авторами фото є екіпаж корабля «Аполлон-17», на шляху до

природного супутника Землі -Місяця.

1-й . Безпосередньо Міжнародний день Землі забезпечили оригінальним

символом. Це буква грецького алфавіту «тета» зеленого кольору у вигляді

вертикального еліпса з горизонтальною перемичкою всередині. Символ

красується на білосніжному тлі. Сама буква відповідає числовому значенню -

цифрі 9,що уособлює непорушний зв'язок з космосом.

 

2-й. У День Землі в різних країнах, за традицією, лунає Дзвін Миру,

закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль до

захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому.

1-й. Перший Дзвін Миру був встановлений у штаб-квартирі ООН в Нью-

Йорку 1954 року. Він відлитий з монет — дитячих пожертв з усіх

континентів. У нього також вплавлені ордени та медалі, інші почесні знаки

людей багатьох країн. Напис на Дзвоні промовляє: "Хай живе загальний мир

у всьому світі".

2-й.Яка ж вона – наша Земля?

Пісня про центаврика у виконанні учнів 3 класу.

Вірш

Така планета наша, ніби казка!

Чарівна, дивовижна і ясна.

Бо ж гріє Землю сонечко ласкаве,

Водичкою вмивається вона,

У гарних квітах дивно розквітає,

В зелених травах, в чарівних лісах.

Світанок ніжний пташка зустрічає

І все дзвенить, купається в піснях.

А над усім цим дивом синє небо,

Хмарки біленькі хтось намалював.

І нам здається всім, що так і треба,

Та хто ж нам світ такий подарував?

 Таку красу, таке безмежне диво,

Ці звуки, форми, барви-кольори,

Хто це підніс в дарунок милостиво?

Це просто диво, що не говори.

Така природа всіх нас зустрічає!

І скільки ти б не жив на цій Землі.

Картинки по запросу фон земля наш спільний дімВона дивує, радує, вражає,

І в зрілості, і доки ще малі.

І не дає ніколи збайдужіти,

Підносить нам сюрпризи повсякчас.

То ж бережіть цю Землю, любі діти,

Вона родила і зростила нас.

Вона нам мати, бо життя дарує,

Годує всіх, для нас цвіте й росте.

І щедрістю безмежною дивує,

Та пам’ятайте завжди і про те,

Що ми тут гості, а природа вічна,

Вона й до нас уже давно була.

Така ж чудова, дивна і лірична...

Не заподійте цьому світу зла.

Відео про планету Земля.

1-й. Який багатий світ навколишній!

Яка моя уява бідна.

Тому готовий стать навколішки

Перед тобою , земле рідна!

2-й. На всій планеті у цей день весняний

Святкується щорічний День Землі.

І недаремно квітень буйнотравий

До цього дня прикрашує її.

Танець у виконанні учениці 3 класу.

1-й. У цей день кожен мешканець планети може зробити свій маленький

внесок у справу захисту навколишнього середовища: очистити від сміття

прилеглу територію, висадити хоча б одне дерево, відмовитися хоча б на

день від використання автомобіля.

 2-й. Нашу голубу планету часто порівнюють з величезним космічним

кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – екіпаж цього

корабля. Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у

нашого космічного корабля немає аварійного виходу. Тому й лунає сьогодні:

«Тривога на космічному кораблі «Земля»! Майбутнє Землі у небезпеці!»

1-й: Пам’ятайте!

Кожної години на нашій планеті :

 1700 акрів продуктивної землі стає пустелею!

 Близько 200 дітей помирають з голоду!

 55 чоловік отруюються і гинуть від пестицидів і хімічних

речовин!.

 1000 чоловік вмирають від отруєння водою!

 2000 тонн кислотних дощів випадає в Північній півкулі!

 5-6 видів тваринного чи рослинного світу зникають!

2-й. :Кожної хвилини:

 Знищується більше 51 акра тропічних лісів!

Картинки по запросу фон земля наш спільний дім Використовується близько 35 000 барелів нафти!

 Знищується 50 тонн родючого ґрунту через неправильне

його використання !

 Виділяється більше 12 000 тонн вуглекислого газу в

атмосферу!

 

1-й:. На день народження звичайно приходять з подарунками. Що ж ми

можемо подарувати нашій планеті?

Посадить кожен деревце —

І буде ліс шуміти.

Давайте зробимо ми це,

Чудово ж буде, діти!

І зацвіте Земля в вінку.

Як будуть всюди квіти.

І кожну стежечку в’юнку

Ми зможем обсадити.

Картинки по запросу фон земля наш спільний дімДжерельця всі розчистим ми

 Від краю і до краю.

Давайте будемо людьми

Нас так Земля благає.

Гра «Подарунок Землі».

Ведучі тримають диск Землі з контурами материків(білі,

нерозфарбовані)

1-й.:Бачите, нашій Землі не вистачає зеленого кольору. Давайте зробимо її

більш квітучою. Для цього бажаючі вийдуть на сцену, витягнуть листочок з

правилом, якого вони обіцяють дотримуватися, голосно його зачитають і

закріплять свою обіцянку відбитком своєї долоньки на нашій Землі.

Діти витягують листочки з правилами, зачитують, макають долоньки в

зелену фарбу, розведену в тарілці, і ставлять відбиток на коло Землі

Обіцяю! Після відпочинку на природі завжди забирати все сміття!

Обіцяю!Ніколи не залишати вогнище непогашеним!

Обіцяю!Посадити дерево.

Обіцяю! Підгодовувати птахів взимку!

Обіцяю! Не викидати батарейки в сміття, а здавати на переробку!

Обіцяю!Придбати екоторбинку з тканини і менше використовувати

поліетиленові пакети!

Обіцяю! Економити воду! Не залишати кран відкритим, коли чищу

зуби!

Обіцяю! Завжди вимикати світло, коли виходжу з приміщення!

Обіцяю!Тихо поводитись в лісі!

Обіцяю! Не зривати в лісі і не купувати первоцвітів!

Обіцяю!Папір економити, не викидати, а здавати в макулатуру!

2-й: Дякую, я думаю, що кожен в цьому залі завжди буде дотримуватися

даних обіцянок !

Картинки по запросу фон земля наш спільний дім1-й :«Встав зранку, вмився, привів у порядок себе - приведи в порядок і свою

планету», - писав Антуан де Сент-Екзюпері у «Маленькому принці».

До вашої уваги вірш «Приберемо Землю» у виконанні учнів 3 класу.

Приберемо Землю

Посадим квіти,

 Побілим стовбур,

Підберем віти.

Поставим вазу,

Підляєм сходи

І дружно, разом,

Усім народом

У чистій хаті

Помолимось Богу,

Щоб війнам клятим

Забуть дорогу

На нашу Землю,

У нашу хату,

Щоб став довіку

Лиш мирним атом.

Щоб зеленіла

Наша планета -

Шикуйтесь, люди,

Пишіть, поети!

Нехай красою

Буянить літо,

Із святом, Земле!

Радій, привітна!

Пісня «Про Землю».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1. Пометун О.І./ Освіта для стійкого розвитку: інтеграція у навчальний план школи//практика управління закладом. – 2009. – №9.

2. Пометун О.І./ Реалізація базових принципів освіти для стійкого розвитку на пострадянському просторі (на прикладі України)//Надихаємо надії. Інформаційний бюлетень. – 2008. - №1 (1).

3. Пометун О.І.,Онопрієнко О.В., Цимбалару А.Д. Моя щаслива планета: Уроки для стійкого розвитку: навч. посібник з курсу за вибором для учнів 3-4 класів, - К:Видавничий дім «Освіта», 2011.

4. Пометун О.І., Онопрієнко О.В., Цимбалару  А.Д/ Навчальна програма курсу за вибором для 3-4 класів. Загальноосвітніх закладів «Уроки для стійкого розвитку. Моя щаслива планета». 2011.

5. В гармонії з природою: Збірник еколого-натуралістичних заходів, шкільних свят/Хмельницький обл. інститут удосконалення вчителів – Хмельницький 1999.

6. Колонькова О./ Особливості екологічно доцільного самовиховання підлітків. Освітні коментарі. – 2011 №7-8-9.

7. Карамушка В.І. Вступ до практики стійкого розвитку. Навчальний посібник. УМОАПН України. – К.-Львів: Край, 2009.

8. Красоткіна Н.Г. Українське довкілля//. Розкажіть онуку. – 2008. - №5.

9. Янчук І. Проблема формування екологічного світогляду учнів//. Завуч. – 2003. - № 34.

-  Програми курсів за вибором для початкових класів. Варіативна складова Базового навчального плану. Книга 3/ Упор.: Г.Ф. Древаль, Л. Ф. Щербакова, А. В. Лотоцька. – Т.: Мандрівець, 2012.

Інтернет-ресурси:

- http://envk1.at.ua/

- https://uk.wikipedia.org/

- http://poradu.pp.ua/ 

- https://www.youtube.com/

-https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-elektriku-ukrayinskoyu-movoyu/ Довідник цікавих фактів

 

 

docx
Додав(-ла)
Дзюмка Оксана
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку