26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Уроки хімії у 7 класі на тему "Використання ігрових форм навчання"

Про матеріал
Упровадження в навчання школярів хімії активних технологій відіграє важливу роль. Одним із важливих видів діяльності дитини є ігрова. Вона забезпечує не тільки зовнішню активність дітей, але і їх внутрішню самоорганізацію, сприяють навчанню, розширюють світогляд, допомагають усвідомити багатоманітність навколишніх явищ і зв’язків між ними. Саме в грі учень почувається вільно, і активно мислить, творчо підходить до вирішення завдань. Тому пропоную до уваги ігрові методи навчання на уроках хімії, що можуть бути використані на будь-яких етапах уроку. Саме це надає уроку хімії яскравості, робить процес навчання захоплюючим і цікавим.
Перегляд файлу

C:\Users\1\Desktop\12.jpg


Упровадження в навчання школярів хімії активних технологій відіграє важливу роль. Одним із важливих видів діяльності дитини є ігрова. Вона забезпечує не тільки зовнішню активність дітей, але і їх внутрішню самоорганізацію, сприяють навчанню, розширюють світогляд, допомагають усвідомити багатоманітність навколишніх явищ і зв’язків між ними. Саме в грі учень почувається вільно, і активно мислить, творчо підходить до вирішення завдань.

Реалізація виховної функції ігрових методів навчання відбувається завдяки ущільненню часу на уроці, самоорганізації учнів.

Розвивальна функція забезпечує розвиток умінь і навичок, мислення, пам’яті, уваги, здатності до аналізу й синтезу, а також удосконалення творчих здібностей.

Ігрові методи можуть бути використані на будь-яких етапах уроку.  Саме це надає уроку яскравості, робить процес навчання захоплюючим і цікавим.

 

  1. Гра «Хімічна риболовля».

Учні по черзі дістають із посудини, що символізує озеро, ту чи іншу «рибку» із назвою природничої науки, записують її в одну із двох схем і висловлюють свої думки з питання «Що вивчає ця наука?».

Схема І

Хімія та інші природничі науки


https://docs.google.com/drawings/d/sGHTP7itsRPEk-ktwCfU98g/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s-irPWZ8cXbG5FBdK2ivyDg/image?w=160&h=45&rev=1&ac=1
https://docs.google.com/drawings/d/sWzh6khLGcXYIQkmiE2ZJWw/image?w=157&h=45&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sWhXluwhqnHo6Hw-L9TUj_Q/image?w=160&h=45&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s6fSrcoK8QjkDyRm62gN6XA/image?w=179&h=45&rev=1&ac=1

https://docs.google.com/drawings/d/sX57Irhnz_bPAFw0pzGO39Q/image?w=220&h=45&rev=1&ac=1 

      Схема 2

Науки, що виникли на межі хімії та інших природничих наук


https://docs.google.com/drawings/d/seWkMV7YKHdLyJJSMEDqQFg/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1
https://docs.google.com/drawings/d/sdFfqfY3i-wBNjE31yCbIXA/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s4wCTxpmcd-pFRGYOgdau8w/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1
https://docs.google.com/drawings/d/sr1TzniRPhQg2jNsSbUHvDQ/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/skDIFaXrGK4cIIO9BR3FjOA/image?w=220&h=45&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sl0pvz4ihYRHkZ1Xhq5bB_A/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1

https://docs.google.com/drawings/d/seWkMV7YKHdLyJJSMEDqQFg/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/seWkMV7YKHdLyJJSMEDqQFg/image?w=149&h=45&rev=1&ac=1 

Назви наук: біологія, біохімія, фізика, фізична хімія, астрономія, космохімія, географія, геохімія, агрохімія, екологія, зелена хімія.

2. Загадка.


Я до всього справу маю:

Ґрунт у полі удобряю,

Урожай оберігаю,

Я перу і прибираю,

Я годую й одягаю,

 І метал я добуваю,

Я лікую й зберігаю,

Я будую й освітляю,

І у космос я літаю.

А запитання моє —

Відгадайте, хто я є?


 

Домашнє завдання (індивідуально чи в групах).

  1. Із вирізок газет, журналів, малюнків, фотографій зробіть колаж «Хімія і ми».
  2. Складіть вірш або напишіть твір на тему «Якби не було хімії».

 

  1. Конкурс «Хто більше».

Учні об'єднуються в групи. Яка група наведе більше прикладів речовин, що використовуються в повсякденному житті, та й перемагає.

  1.               Гра «Квітка-семицвітка».

Впишіть у кожну пелюстку квітки назви фізичних тіл чи речовин із запропонованого переліку (робота в групах чи парах).

Перелік: залізо, цвях, плівка, краплина роси, вода, кисень, квітка, ртуть, термометр, крохмаль, мідна дротина, крижина, золото, спирт.


https://docs.google.com/drawings/d/s49dYW0OlVEhD5gCmsOxNWA/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sD5i3MR-SIk5dU5GGl9FPww/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sdbL0GwxelvTarXmGqd2O_A/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s6atcNT8WFYz6Uv1YREon4Q/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s639TCS1oXcFWSaTMf13ljw/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s4c6FF_s6ievNwR7s9sn5xQ/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1

https://docs.google.com/drawings/d/sjXGvgkCD0Nj51r7kTPWxAw/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sdgxKuHhMBJRij4XtOwOXkw/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sIGMgI0nvDCh0FGx43v3HWw/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sC2MU2Ak1IS8AxYhy6c230w/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sgYkLx0-RDmiI-WjnX_-krg/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1
https://docs.google.com/drawings/d/sqN9VcViBxNl2pGmOJGRGCA/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s5DzBfmA3WBHRuwaYpPyn0w/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s4b3Knxov2sdfCJwx5Iywug/image?w=115&h=109&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/srYkxSlJra8T-hQj2_D-qhQ/image?w=137&h=129&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/syDS04yqbgYPTOGgt5hyF5Q/image?w=137&h=129&rev=1&ac=1
 

  1.    Гра «Чорна скринька».

(Під музичний супровід виноситься «чорна скринька».)

У скриньці знаходиться речовина, без якої ми не уявляємо свого життя. Вона є настільки ж необхідною, як і шкідливою. Відомі цілі гори цієї речовини, наприклад, гора Ходжа Мумин у Таджикистані, а також озера, в яких вода насичена цією речовиною. Що це за речовина?

Вам потрібно знайти відповідь, ставлячи запитання щодо її властивостей чи застосування. Я відповідатиму лише «Так» або «Ні». Ставити прямі запитання на кшталт: «Це золото?» не можна.

(У «чорній скриньці» — кухонна сіль.)

  1.    Ребус.

Визначте комірки з правильними відповідями. Складіть із літер, записаних у цих комірках, прізвище французького вченого — відкривача кисню.

 

Фізичне тіло

   Речовина

Залізо

П

Л

Цвях

А

В

Циліндр

В

Е

Ртуть

К

У

Квасолина

А

Б

Цукор

У

3

Мідь

С

Б

Мідна дротина

Є

Я

Відповідь: Лавуазьє.

Домашнє завдання.

Підготуйте розповідь про те, як властивості тії чи іншої речовини визначили її застосування в побуті (у наш час або часи наших предків).

 

  1. Гра «Хрестики-нулики».

Виграшними варіантами є: 1) і 2) — чисті речовини; 3) і 4) — суміші.


1)

Сірка

Цукор

Кава

Золото

Вітаміни

Залізо

Спирт

Пісок

Молоко

 

 

2)

Граніт

Мідь

Фосфор

Срібло

Ферум(ІІ) сульфат

Глина

Морська вода

Кисень

Пил


 


3)

Сік

Оцет

Ртуть

Вода

Повітря

Бензин

Свинець

Крейда

Лимонад

 

 

4)

Цемент

Глюкоза

Вуглекислий газ

Цинк

Алюміній

Бітум

Фарба

Молоко

Кров


 

Домашнє завдання. Напишіть репортаж на тему «Як річкова (артезіанська) вода потрапляє до нашого дому».

 

 

 

 

1. Робота з таблицею.

Відмітьте в таблиці суміш, хімічну сполуку чи хімічний елемент напроти зазначених назв. Із бук відповідають правильним варіантам, отримайте назву хімічного елемента, дану на честь ученого-хіміка –  відкривача динаміту.

Таблиця

Назва

Суміш

Хімічна сполука

Хімічний елемент

Купрум(ЇІ) оксид

М

Н

П

Порошок заліза та сірки

О

Р

С

Гідроген

В

А

Б

Пісок

Е

3

Ж

Озон

К

Л

М

Ферум

Ч

X

І

Флуор

С

Т

Й

Відповідь: Нобелій (на честь А. Нобеля).

  1.                Хімічні анаграми.
  • Без цього хімічного елемента і його сполук неможливе створення надшвидкісних літаків і ракет, космічних кораблів і ядерних реакторів.

     е р і й б и л                         Відповідь: Берилій.

  • Назва цього хімічного елемента в перекладі з грецької означає «морочити», «обманювати». Справа в тому, що його сполука здатна змінювати колір у водному розчині, через що була названа «мінеральним хамелеоном».

     н а г м а н                        Відповідь: Манган, К2МпО4.

  • Елемент життя і мислення.

     с о ф ф о р                         Відповідь: Фосфор.

  • Цей хімічний елемент академік О. Ферсман назвав «всюдисущим» оскільки він є буквально скрізь. «... Усе просякнуто ним — тверда земля, гірські породи..., морська вода... Дуже багато в ґрунтах, водах, ще більше в живих організмах. Ми споживаємо його з повітря... ми вводимо його у свій організм з їжею та водою, ми не можемо без нього жити».

     о й д                                     Відповідь: Йод.

  1.                Хімічні метаграми.
  • До назви якого хімічного елемента треба додати в кінці три букви, щоб одержати назву героя давньогрецького міфу, який вирушив в Колхіду за золотим руном?

Відповідь: Аргон — аргонавт.

  • Із назви якого хімічного елемента, змінивши першу літеру, можна одержати:

а) назву протоки між Європою та Азією?

Відповідь: Фосфор — Босфор.

б) складний шифр?

Відповідь: Йод — код.

 

 

 

 

 

  1.               Ребус.

Якщо ви правильно визначите хімічну природу вказаних елементів, то отримаєте рік, коли Д.І. Менделєєв відкрив свій видатний періодичний закон і створив періодичну систему хімічних елементів.

Хімічний елемент

Металічний елемент

Неметалічний елемент

С

2

1

Са

8

7

Ре

6

5

N

6

9

 

  1.               Гра «Країна хімічного  елемента»

Завдання: За сумою протонних чисел визначте невідомий елемент.

 

Картка 1


https://docs.google.com/drawings/d/sDfT4Qw9qXNEnzmsr_T0wJw/image?w=68&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/swiezOgpB-U9PRnr2sUSXVw/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/safRTpn4jom1Nnof1t9R5KQ/image?w=64&h=35&rev=1&ac=1        30     (Si)

                                        

Картка 2


https://docs.google.com/drawings/d/sGIC63RkypcsEesV3BuoU_A/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sSIS4m0EHgYgwvvun6ABAqQ/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sjWf_Ce61TKbeQVnJRG5Q9g/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1         46     (Si)

 

Картка 3


https://docs.google.com/drawings/d/sjPKYmfdKG_DZ300Te4J77w/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/syPFI0ktEvE3WDTR9TAiwEw/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/s7A_5qUyZiO-vR8IVrYHjlg/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1          45   ( K)

 

Картка 4


https://docs.google.com/drawings/d/sXqfH9m5DIkPyXmsRdMb1bA/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sfFkjyiTaSF2J1ByLWHc9Eg/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sXZ-UHymfwQy3SIMf_6qFoA/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1         50    (S)

 

Картка 5


https://docs.google.com/drawings/d/seNDixamDUuLgk9ej604SZw/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sCuL0bRAX01p5yRrSi1HDzw/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sOQqC6ogA2BmlfLwftTpAHA/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1         25   (Be)

 

Картка 6


https://docs.google.com/drawings/d/sKfo55Xllhvk4vuc1P9IoxA/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/shBa2D9gZBZZ7vf9T0VmtUw/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sUZiJSRl22e7ogA4JhJNC1A/image?w=61&h=35&rev=1&ac=1       60     (Cr)

 

Домашнє завдання.

Напишіть репортаж на тему «Хімічні елементи в організмі людини».

 

 

  1. Гра «Хімічна веселка».

Позначте в наведених формулах індекси червоним кольором, а коефіцієнти — синім. Обчисліть число атомів кожного елемента.

2СО2, Fе2O3, ЗН2SO4,4СО.

Домашнє завдання.

Напишіть репортаж на тему: «Прості і складні речовини в моєму організмі».

 

  1. Гра «Пантоміма».

(Учні об'єднуються в групи.)

   За допомогою динамічі пантоміми зобразіть реакції

  • сполучення;
  • розкладу.
  1.                 Гра «Слідство ведуть хіміки».

Знайдіть «загублені» коефіцієнти в наведених рівняннях хімічної реакції.

  1. N2 + O2 → NO;
  2. N2 + H2 → NH3;
  3. А1 + НС1 → А1С13 + H2.
  1.               Гра «Хто найшвидше»

Завдання: закінчити схеми хімічних рівнянь.

Команда 1


Fе + С12  → FеС13;

СO2 + Са(ОН)2 → Са(НСO3)2;

А1 + НВr → АlВr3 + Н2↑;

Н2S + SO2 → S + Н2 O;

Сu(ОН)2  СuО + Н2O;

S + O2  → SO2;

Lі + Н2O  → LіОН + Н2↑;

КВr + С12  → КС1 + Вr2;

Сu(NO3)2   СuО + NO2 +O2↑;


Команда 2

    


     2 o3 + НС1 → FеС13 + Н2O;

    РbО+Аl →А12 O3 + Рb;

    Li + O2 → Lі2O;

    Са + Н3РO4  → Са3(РO4)2 + Н2↑;

    N2O5  → NO2  + O2 ↑|;

LіО + Н3РO4  → Li3РO4 + Н2O;

Р + Н2O → НРO3 + Н2↑;

Fе(ОН)3   2 O3 + Н2O;

А1 + S → А12S3;

А12(SO4)3+ ВаС12 — ВаSO4 + А1С13.


Команда 3

   


   H2O2 → H2O + O2↑;

Нg +  O2 → НgО;

Fе + НС1 → FеС12+ Н2↑;

Мg + N2 → Мg3 N2;

Na + Н2O NаОН + Н2↑;

А12O3 + H2SO4  → Al2(SO4)3 +  H2O;

АgВr  Аg + Вr2;

NaНСO3   Nа2СO3 + СO2↑ + Н2O;

Са(ОН)2 + Н3РO4 → Са3(РO4)2 + Н2O;

KClO3 → KCl + O2↑.


 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
27 січня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку