Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Індивідуальні картки (учні виконують за партами)
Картка №1 (10 б) Розставте коефіцієнти в хімічних рівняннях: 1. H2O = H2 + O2 2. Mg + O2 = MgO 3. N2 + O2 = N2O5 Вкажіть тип реакції (1) Як називаються продукти реакції (2) і (3)
|
Картка №2 (12 б) Яке мінеральне добриво багатіше на Оксиген: NH4NO3 чи K3PO4?
|
Картка №3 (8 б) Складіть формули оксидів Нітрогену (I), Фосфору (V), Кальцію (ІІ), Алюмінію (ІІІ), Мангану (VII), Феруму (ІІІ), Карбону (IV), Цинку (ІІ)
|
Картка №4 (6 б) Вставте пропущені слова в речення: Хімічний елемент Оксиген утворює прості речовини ………………….. та ……… За звичайних умов кисень має ………………………………….. агрегатний стан. Ця речовина ………………………. за повітря, тому його можна зібрати в ……….... ……………………..При температурі -1830С він стає ………………………….. В лабораторії його добувають із …………………………………..Наявність кисню можна визначити внесенням …………………………………………………………… в посудину, вона ………………………………… спалахує.
|
Веб-квест «Оксиген. Кисень»
Анотація
Веб-квест – це сайт в Інтернеті, з яким працюють учасники, досягаючи поставленої мети. Вперше технологія Веб-квест (WebQuest) була використана влітку 1995 року Берні Доджем, професором освітніх технологій Університету Сан-Дієго(США).
Веб-квест – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Особливістю Веб-квестів є те, що частина інформації або вся інформація, розміщена на сайті для індивідуального та групового ознайомлення, знаходиться насправді на різних веб-сайтах. Завдяки гіперпосиланням користувачі цього не відчувають, а працюють в єдиному інформаційному просторі. Підсумком роботи над Веб-квестом може бути як створення нових веб-сторінок з даної теми, так і інші творчі роботи в електронній, усній чи друкованій формі.
Мета:
Тип Веб-квесту: короткочасний
Форма Веб-квесту: урок – пошук знань
Методи роботи: репродуктивний, пошуково-дослідницький, творчий.
Обладнання: комп'ютери (або ноутбуки на кожен учнівський стіл) з виходом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка, проектор, роздатковий матеріал плакат «Колообіг Оксигену в природі» (Додаток 1), таблиця «Склад повітря» (Додаток 2), таблиця «Вміст хімічних елементів в земній корі» (Додаток 3), картки з індивідуальними завданнями (Додаток 4).
Хід Веб-квесту
І. Організаційний момент квесту
Вправа «Асоціативний кущ»
Учні самостійно озвучують тему, яка зараз вивчається. Пригадують план характеристики хімічного елементу та простої речовини.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Індивідуальні картки (учні виконують за партами) (Додаток 4)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вірш – загадка
«Ода Оксигену»
Из атомов мир создавала Природа.
Два атома легких взяла Гидрогена,
Прибавила атом один Оксигена
И получилась частица воды,
Море воды, океаны и льды…
Стал Оксиген чуть не всюду начинкой.
С Силицием он обернулся песчинкой.
В воздух попал кислород,
Как ни странно,
Из голубой глубины океана.
И на Земле появились растения,
Жизнь появилась: дыханье, горение…
Первые птицы и первые звери,
Первые люди, что жили в пещере…
огонь добывали про помощи горения…
Роль Оксигена на нашей Земле
Понял великий Лавуазье.
IV. Основна частина Веб-квесту
Вступ
Шановні учасники Веб-квесту, ми розпочинаємо цікаву подорож, що базується на мандрівці просторами Інтернету. Вам необхідно оволодіти знаннями з теми: «Оксиген. Кисень» і розібратися з наступними питаннями:
Процес
Для представлення результатів ви можете використовувати:
V. Представлення результатів роботи
Вправа «Мікрофон»
«Багато лісу - не губи.
Мало лісу – бережи.
Немає лісу – посади».
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
VI. Підведення підсумків уроку
Оцінювання навчальних досягнень учнів.
Критерії оцінювання
1. Знання і розуміння теми.
2. Змістовність виконаної роботи
(відповідність інформації до вибраної теми).
3. Креативність (оформлення звіту).
4. Захист проекту.
(максимальний бал - 12, кожен з критеріїв оцінюється в 3 бали)
Побажання учням:
І повітря, і вода –
Взагалі природа вся!
Хімію вивчай охоче – І в халепу ти не вскочиш.
Будеш знать про неї все,
Вона користь принесе.