Однією з актуальних проблем сьогодення у сучасному суспільстві є здоров'я підростаючого покоління. До того ж здоров'я треба розглядати в широкому сенсі цього слова: фізичне, психічне, духовне…
Даний матеріал допоможе організувати роботу зі спортивного туризму в школі; популяризувати туризм серед учнівської молоді, як вид спорту та активного відпочинку
Туристична діяльність – це самий гуманний і демократичний вид діяльності по розвитку саме фізичного, психічного, морального, духовного навчання і виховання дітей.
Я впевнений, що туризм в системі позаурочної роботи повинен культивуватися в кожній школі.Туризм як форма активного відпочинку і додаткової освіти корисний кожній дитині. Він просто необхідний кожній дитині, що розвивається. Бо як казав Гете: «Без мандрівок не створюється жодна індивідуальність». Для детей туризм - форма активного відпочинку, захоплююче заняття, наповнене романтикою, незвичністю способу життя. Для вчителів він – засіб, краще, глибше пізнати своїх вихованців і активніше вплинути на їхній розвиток.
Розробки уроків туризму
Урок №1
Тема. Орієнтування в поході. Будова компаса та правила його використання.
Завдання:
Місце проведення: шкільний парк, спортивний майданчик.
Інвентар: компаси, м'яч, скакалки.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
2.5 Рухливі ігри, естафети. 3. Заключна частина.
|
10' 1'
1'
4'
1'
3' 30' 1'
6'
3'
10'
10' 5' 1'
2'
1' 1'
|
Чітке виконання команд.
Дихання не затримувати.
У формі розповіді. |
Урок №2
Тема. Обладнання місця для наметів, води, багаття. Встановлення намету. Розпалювання багаття.
Завдання:
Місце проведення: шкільний парк, спортивний майданчик.
Інвентар: намет, сірники, хмиз, саперна лопатка, свисток.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
2.1 Обладнання місця для наметів, води, багаття.
3.1 Шикування в колону по одному. 3.2 Рівномірний біг. 3.3 Вправи на відновлення дихання. 3.4 Підсумки уроку. 3.5 Завдання додому: обладнання місця для намету. |
10' 1'
1'
3'
4'
1'
30' 10'
10'
10'
5' 1'
1' 1'
1' 1' |
Дистанція два кроки.
У формі розповіді. Після пояснень клас поділити на групи, що почергово встановлюють намет. Учні тренуються розпалювати багаття під керівництвом учителя.
Темп повільний.
|
Урок №3
Тема. В'язання вузлів. Укладання рюкзака. Читання головних топографічних даних.
Завдання:
Місце проведення: спортивний майданчик, стадіон.
Інвентар: мотузка, рюкзак (з речами для походу), топографічна карта місцевості.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
10' 1'
2'
3'
3'
1'
30' 5' 10' 15'
5' 1'
1' 1'
1' 1'
|
Дистанція два кроки.
Дихання не затримувати.
Скласти топографічну карту місцевості, де мешкає учень. |
Урок №4
Тема. Подолання завалів, хащ, чагарників. Рух через умовне «болото» по купинах. Рух по жердинах.
Завдання:
Місце проведення: спортивний майданчик, стадіон.
Інвентар: карта умовного маршруту, аптечка, свисток.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
2. Основна частина. 2.1 Пересування за умовними маршрутами: - подолання завалів, хащ, чагарників; - рух через умовне «болото» по купинах; - рух по жердинах. 2.2 Надання першої медичної допомоги при травмах: - різні види травм; - допомога потерпілому; - транспортування потерпілого. 3. Заключна частина. 3.1 Шикування в колону по одному. 3.2 Рівномірний біг. 3.3 Вправи на відновлення дихання. 3.4 Підведення підсумків уроку. |
10'
1'
5'
3' 1'
30' 15'
15'
5' 1'
1'30'' 1'
1'30''
|
Дихання не затримувати
Клас поділити на групи. Для кожної групи визначити маршрут. Усі групи стартують одночасно. |