20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Уроки (конспекти) "Туризм у школі"

Про матеріал

Однією з актуальних проблем сьогодення у сучасному суспільстві є здоров'я підростаючого покоління. До того ж здоров'я треба розглядати в широкому сенсі цього слова: фізичне, психічне, духовне…

Даний матеріал допоможе організувати роботу зі спортивного туризму в школі; популяризувати туризм серед учнівської молоді, як вид спорту та активного відпочинку

Туристична діяльність – це самий гуманний і демократичний вид діяльності по розвитку саме фізичного, психічного, морального, духовного навчання і виховання дітей.

Я впевнений, що туризм в системі позаурочної роботи повинен культивуватися в кожній школі.

Туризм як форма активного відпочинку і додаткової освіти корисний кожній дитині. Він просто необхідний кожній дитині, що розвивається. Бо як казав Гете: «Без мандрівок не створюється жодна індивідуальність». Для детей туризм - форма активного відпочинку, захоплююче заняття, наповнене романтикою, незвичністю способу життя. Для вчителів він – засіб, краще, глибше пізнати своїх вихованців і активніше вплинути на їхній розвиток.



Перегляд файлу

 

Розробки уроків  туризму

 

Урок №1

Тема. Орієнтування в поході. Будова компаса та правила його використання.

Завдання:

  1. Розповісти учням про оздоровче значення     туризму.
  2. Навчити учнів орієнтуватися на місцевості.
  3. Пояснити учням будову компаса, розповісти правила його використання.
  4. Сформувати в учнів вміння й навички орієнтування на місцевості.

Місце проведення: шкільний парк, спортивний майданчик.

Інвентар:  компаси, м'яч, скакалки.

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

  1. Підготовча частина.
    1. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.
    2. Повороти на місці праворуч, ліворуч, кругом.
    3. Біг:
  • стрибками з ноги на ногу;
  • схресним кроком;
  • за лідером;
  • зі зміною швидкості та напрямку руху.
    1. Вправи на відновлення дихання.
    2. Стрибки зі скакалкою.
  1.  Основна частина.
    1. Шикування в одну шеренгу.
    2. Орієнтування на місцевості:
  • за сонцем, зірками;
  • за деревами, мохом, мурашником;
  • за годинником;
  • за компасом.
    1. Вивчення будови компаса та правил його використання.
    2. Практичне тренування з орієнтуванням на місцевості за компасом:
  • визначення сторін горизонту;
  • орієнтування карти за компасом;
  • окомірна оцінка відстані до предметів;
  • визначення напрямку руху.

2.5 Рухливі ігри, естафети.

3. Заключна частина.

  1. Шикування в одну шеренгу.
  2.  Вправи на відновлення дихання.
  3.  Підсумки уроку.
  4.  Завдання додому:  орієнтування на місцевості.

10'

1'

 

 

1'

 

4'

 

 

 

 

 

1'

 

3'

30'

1'

 

6'

 

 

 

 

 

 

3'

 

 

10'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10'

5'

1'

 

2'

 

1'

1'

 

 

 

 

Чітке виконання команд.

 

Дихання не затримувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У формі розповіді.

 

Урок №2

Тема. Обладнання місця для наметів, води, багаття. Встановлення намету. Розпалювання багаття.

Завдання:

  1. Ознайомити учнів з видами туризму.
  2. Розповісти, як належним чином облаштувати місце для наметів, води, багаття.
  3. Навчити учнів встановлювати намет та розпалювати багаття.
  4. Сформувати в учнів уміння та навички облаштування місця для відпочинку в поході.

Місце проведення: шкільний парк, спортивний майданчик.

Інвентар: намет, сірники, хмиз, саперна лопатка, свисток.

 

 

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

  1. Підготовча частина.
    1. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.
    2. Повороти на місці праворуч, ліворуч, навкруги.
    3. Ходьба:
  • схресним кроком;
  • стрибками з ноги на ногу;
  • у напівприсяді;
  • приставним кроком.
    1. Біг:
  • з високим підніманням стегна;
  • із закиданням гомілок назад;
  • приставним кроком праворуч і ліворуч;
  • із зупинками за сигналом.
    1. Вправи на відновлення дихання.
  1. Основна частина.

2.1 Обладнання місця  для наметів, води, багаття.

  1.  Встановлення намету.

 

 

 

 

  1.  Розпалювання багаття:
  • типи вогнищ;
  • обладнання для вогнища;
  • вибір та заготівля палива;
  • розпалювання багаття;
  • охорона природи;
  • протипожежні заходи.
  1. Заключна частина

3.1 Шикування в колону по одному.

3.2 Рівномірний біг.

3.3 Вправи на відновлення дихання.

3.4 Підсумки уроку.

3.5 Завдання додому: обладнання місця для намету.

10'

1'

 

 

1'

 

 

3'

 

 

 

 

 

4'

 

 

 

 

 

 

 

 

1'

 

30'

10'

 

 

10'

 

 

 

 

10'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

1'

 

1'

1'

 

1'

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

Дистанція два кроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У формі розповіді.

Після пояснень клас поділити на групи, що почергово встановлюють намет.

Учні тренуються розпалювати багаття під керівництвом учителя.

 

 

 

 

 

 

 

Темп повільний.

 

 

 

     Урок №3

Тема. В'язання вузлів. Укладання рюкзака. Читання головних топографічних даних.

Завдання:

  1. Ознайомити учнів з організацією та підготовкою до походу.
  2. Навчити в'язати вузли та укладати рюкзак.
  3. Навчити користуватися топографічною картою місцевості.
  4. Сприяти розвитку уваги та спостережливості учнів.

Місце проведення: спортивний майданчик, стадіон.

Інвентар: мотузка, рюкзак (з речами для походу), топографічна карта місцевості.

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

  1. Підготовча частина.
    1. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.
    2. Перешикування з однієї шеренги в дві, три.
    3. Ходьба:
  • на носках, п'ятах, зовнішній, внутрішній сторонах стопи;
  • схресним кроком;
  • приставним кроком праворуч та ліворуч;
  • похідним кроком.
    1. Біг:
  • стрибками з ноги на ногу;
  • схресним кроком;
  • зі зміно швидкості та напрямку руху;
  • рівномірний.
    1. Вправи на відновлення дихання.
  1. Основна частина.
    1. В'язання вузлів.
    2. Укладання рюкзака.
    3. Читання топографічної карти:
  • знайомство з картою місцевості;
  • топографічна карта та топографічні знаки;
  • масштаб топографічної карти;
  • вимір прямолінійних та криволінійних відстаней на карті.
  1. Заключна частина.
    1. Шикування в колону по одному.
    2. Рівномірний біг.
    3. Вправи на відновлення дихання.
    4. Підсумки уроку.
    5. Завдання додому: читання топографічних карт.

10'

1'

 

 

2'

 

 

3'

 

 

 

 

 

 

 

3'

 

 

 

 

 

 

1'

 

30'

5'

10'

15'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

1'

 

1'

1'

 

1'

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дистанція два кроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дихання не затримувати.

 

 

Скласти топографічну карту місцевості, де мешкає учень.

 

 

 

 

 

Урок №4

Тема. Подолання завалів, хащ, чагарників. Рух через умовне «болото» по купинах. Рух по жердинах.

Завдання:

  1. Ознайомити учнів з правилами ТБ під час занять туризмом.
  2. Навчити долати перешкоди на пересіченій місцевості.
  3. Навчити надавати першу медичну допомогу при травмах.
  4. Сприяти розвитку спритності учнів.

Місце проведення: спортивний майданчик, стадіон.

Інвентар: карта умовного маршруту, аптечка, свисток.

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

  1. Підготовча частина.
    1. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.
    2. Ознайомлення учнів з правилами ТБ під час занять туризмом.
    3. Рівномірний біг.
    4. Вправи на відновлення дихання.

2. Основна частина.

2.1 Пересування за умовними маршрутами:

- подолання завалів, хащ, чагарників;

- рух через умовне «болото» по купинах;

- рух по жердинах.

2.2 Надання першої медичної допомоги при травмах:

- різні види травм;

- допомога потерпілому;

- транспортування потерпілого.

3. Заключна частина.

3.1 Шикування в колону по одному.

3.2 Рівномірний біг.

3.3 Вправи на відновлення дихання.

3.4 Підведення підсумків уроку.

10'

 

1'

 

 

 

5'

 

 

 

3'

1'

 

 

30'

15'

 

 

 

 

 

 

15'

 

 

 

 

 

 

5'

1'

 

1'30''

1'

 

1'30''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дихання не затримувати

 

 

 

Клас поділити на групи. Для кожної групи визначити маршрут. Усі групи стартують одночасно.

 

docx
Додано
25 червня 2018
Переглядів
282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку