21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Уроки по STEM - освіті для 8 класів на тему: «Виготовлення вишиванки»

Про матеріал

Творчий STEM проект спрямований на вдосконалення методів викладання шкільних предметів, їх взаємозв'язку та взаємодоповнення.

Проект адресований вчителям, які викладають історію, математику, інформатику та технології, методистам, які здійснюють впровадження інновацій в організаційно-управлінську діяльність, спрямовану на вдосконалення системи науково – методичного супроводу педагогів.

Запропонований STEM проект націлює вчителів на використання технології, яка дасть всебічне розвинення учня, покаже взаємозв'язок шкільних предметів і реальних життєвих ситуацій, підготує дітей до успішного працевлаштування, до освіти після школи.
Перегляд файлу

Урок з історії України у 8 класі

Тема: Національне українське вбрання

 

                                         Тільки малоросіянки та парижанки

                                         вміють вдягатися зі смаком! Ви не повірите, як

                                          чарівно вбираються дівчата, парубки теж ладно.

                                          Це дійсно народний, зручний і граціозний

                                          костюм, дарма що здоровенні чоботи.

                                         А які дукати, моніста!!! Головні пов’язки,

                                          квіти!!! А які лиця!!! А мова!!! Просто краса,

                                          краса і краса!!!

                                                                   Ілля Рєпін. 

Мета:

- Поглибити  знання учнів у галузі українського народного костюму, познайомити  з особливостями народного одягу, його обереговим значенням, познайомити з важливими елементами матеріальної та духовної культури.                                          

- Сприяти розвитку в учнів критичного мислення, життєво творчих компетенцій, формувати вміння правильно і послідовно висловлювати власну думку, закріплювати навички роботи з історичними джерелами.

- Розвивати  естетичне сприйняття навколишнього середовища, викликати почуття гордості, патріотизму, поваги до рідної історії.

Обладнання: зразки вишиванок, кольорові фотографії вишиванок з різних куточків України, види орнаментів, проектор, ноутбук.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

Слово вчителя.

  •                   Кожну конкретну націю визнають самобутньою за певними критеріями, які вирізняють її з-поміж інших. Тож цілком природно, що дедалі більшу увагу приковують сфери буття, які так чи інакше вважаються традиційними, рідними і особливими саме для українського народу, сьогодні поговоримо про одну з визначальних особливостей українців як нації – народне вбрання. Спробуємо якомога доступніше описати окремі деталі українського одягу, а саме сорочку. Саме це поєднання, яке є порівняно сталим, вважається українським народним костюмом.

Історія українського народного костюму

Історія українського костюму невіддільна від історії народу. Так само, як і всі інші мистецькі прояви, він почав свій розвиток із глибини віків. За активного розвитку цивілізації, зміни побуту і систем господарювання на більш досконалі, вдосконалювався й одяг. Великий крок у розвитку естетичних бачень вбрання нашими пращурами було здійснено в період існування Київської Русі.

Разом з тим вважається, що остаточно особливості українського національного одягу окреслилися за часів Запорізької Січі. Саме тоді з'явилися певні критерії, за якими кожен елемент одягу свідчив про приналежність людини до певної верстви населення: духовенства, козацької старшини, селянина тощо.

Приблизно в той же час стали чіткішими і регіональні відмінності одягу українців.

Саме про  регіональні відмінності вишиванок ми сьогодні і поговоримо.

У нас буде нестандартний урок, оскільки ця тема триватиме упродовж  наступних уроків інформатики, геометрії та праці. Ключовим питанням нашого уроку буде «Відродження традицій орнаменту української сорочки». Наприкінці заняття вам доведеться об’єднатися у групи. Кожна група обере для себе регіон, розгляне відпов……. (………)за регіонами, які ви самостійно оберете для подальшої роботи . Кінцевим результатом наших занять повинні стати  виготовлені на основі здобутих вами  знань вишиванки для ляльок.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Перегляд слайдів та обговорення народного одягу та його елементів з різних регіонів України. Одяг притаманний для мешканців України (презентація, слайди 7-19).

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

   Ви познайомилися з багатьма елементами українського одягу, його регіональними особливостями, історією, прикрасами, різновидами вишивок. Давайте зараз всі разом виділимо деякі особливості орнаменту та розміщення вишивки на одежі.   

1. Уважно подивіться на фото сорочок, що розміщенні на дошці, які символи орнаменту в них переважають?

2. Які кольори найчастіше зустрічаються?

3. Мотиви яких квітів переважають у вишитих сорочках?

4. Знайдіть на сорочках безкінечний орнамент?

5. Чи свідомо використовувались стилізації давніми майстрами?

V. Підсумок уроку.

   Ось і майже добіг свого завершення наш урок присвячений «Відродженню традицій орнаменту української сорочки». Зараз вам необхідно об’єднатися в чотири групи за регіонами України, обирайте той, який найбільше припав вам до душі.(Південна Україна, Північна Україна, Слобожанщина, Галичина).

VІ. Домашнє завдання:

Параграф 8, підготувати повідомлення за темою «Народні традиції»

На наступному уроці ви створите лекала для майбутньої вишиванки на ляльку.

    http://www.uamodna.com/assets/articles/image/yg4e0rtt/fullsize.jpg. http://ruta-studio.com/hutsul/7.jpg http://s013.radikal.ru/i325/1011/4a/d2cee827f24c.jpghttp://uk.shram.kiev.ua/img/lib/Hist_Subt_4.jpg

             Гуцульський костюм                     Костюм Слобідської України.

docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку