Проведення ранкових зустрічей з учнями у початкових класах для розвитку та вдосконалення мовленнєвих навичок, критичного, самостійного мислення дитини, подолання її комплексів, нерішучості, невпевненості, формування вміння легше адаптуватися до умов класу, а також створення в групі позитивного настрою на весь день (на матеріалі досвіду практичного застосування методики ранкової зустрічі вчителя початкових класів Євдокимової Л. В.
КЗ «Навчально – виховний комплекс № 37 м. Кам’янського»
Ранкові зустрічі
Тиждень 1 «Я - школярик»
Вчитель початкових класів, Спеціаліст, «Старший вчитель»
Євдокимова Лариса Вікторівна.
2018 р.
Вересень
Тема : «Знайомство зі школою»
I Привітання
Настрій кожен гарний має
Станьмо, діти, в дружнє коло!
Привітаєм всіх навколо!
«Добрий день»
II Обмін інформацією
Вправа на знайомство «Зоопарк»
Діти сідають у коло , вчитель запитує
Наприклад: « Я – Лариса, я сова»
Коли усі назвали себе поставте справа від себе вільний стілець, двічі поплескайте руками по своїх колінах і скажіть: «Сова, сова… »,- далі двічі поплескайте руками по сидінню вільного стільця і продовжіть: «Запрошує до себе зайченятко». Дитина яка назвала себе зайчатком швидко пересідає на вільний стілець. А учень, справа від якого звільнився стілець запрошує до себе іншу тваринку. Вправа виконується доки усі діти не поміняються місцями.
III Групове заняття.
Вправа «Що станеться якщо»
(Мета: вчити дітей передбачати наслідки різних вчинків)
IV. Новини класу
«Складання правил класу»
Діти складають правила за малюнками.
V. Обмін інформацією
Колективна робота. Кожен учень малює певне правило і прикріплює на дошку.
VІ. Підсумок ранкової зустрічі Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
Жовтень
Тема : «Моя родина»
I Привітання
Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.
Учитель:
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
II Обмін інформацією
- Сьогодні ми поговоримо про вашу родину та сімейні обов'язки.
- Послухайте віршик.
Раз – турботлива матуся,
Два – до татка пригорнуся,
Бабця – три, дідусь – чотири,
П'ять – сестричку полічили.
Ось така моя родина:
І привітна, і гостинна.
Леся Вознюк.
Запитання для обговорення:
- Скільки людей у цій родині?
- Скільки людей у вашій родині?
Знайомство.
(Запропонувати дітям по черзі назвати своє ім'я та кількість членів їхньої родини)
III. Новини класу
Розповідь учителя про значення сім’ї для кожної людини.
Гра «Доповни речення»
Я люблю свою матусю (татуся, бабусю, дідуся, сестричку …) за…
IV. Групове заняття.
Складання оповідання «Один день життя дружньої родини»
V. Підсумок ранкової зустрічі
Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
Листопад
Тема : «Емоції»
I Привітання
“Я- сонце”
Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я умиваюсь. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.
Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
- Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.)
Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.
II Обмін інформацією
Вправа .
- Діти уявіть ситуацію і відтворіть емоції за допомогою звуків.
(Демонструю звуки якими діти можуть висловлювати певні емоції: радість – кричати «Ура», злість – ричати, сум – голосно зітхають «Ох», огиду – « Фу- у – у », подив – «УХ - ТИ» і т. д)
Гра «Відгадай почуття»
III. Групова робота
Гра «Який я?» (за методикою О. А. Білобрикіною)
Мета: виявити емоційну спрямованість загальної самооцінки дитини. (Кожній дитині пропонуються сім узагальнених характеристик, що відображають певний емоційний показник оцінки, з яких вона обирає один) • найкращий;
• гарний;
• такий самий, як усі діти;
• поганий; • гірший за всіх;
• коли як: іноді буваю гарним, іноді — поганим;
• не знаю.
Інструкція: «Зараз я назву тобі декілька слів, послухай їх уважно, обери одне слово, яке, на твою думку, найбільше стосується тебе».
IV. Новини класу
Мозковий штурм.
Всі відповіді дітей записують на дошці. (Погуляти на свіжому повітрі, пограти в рухливі ігри, помалювати, почитати цікаву книжку, подивитись мультфільм, заспівати веселу пісеньку)
V. Підсумок ранкової зустрічі
Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
У вас є можливість створювати собі позитивний настрій.
Перегляд фрагменту мультфільму «Крихітка Єнот»
Грудень
Тема : «Шкідлива та корисна їжа
для молодших школярів»
I Привітання
Хто прокинувся раненько?
Ми!
Прибрав ліжечко гарненько?
Ми!
І сніданок їв корисний?
Ми!
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
II Обмін інформацією
. Проблемна ситуація.
. Дискусія «Яка дорога є кращою».
Вчитель.
III. Щоденні новини.
Гра «Корисно, шкідливо».
Гра «Сніданок, обід, вечеря». В малюнках
І група – готує сніданок.
ІІ група – готує обід.
ІІІ група – готує вечерю.
IV. Групова робота.
- Пригадайте, як поводиться дитина коли вона здорова?
а) весела;
б) радісна;
в) рухлива;
г) активна;
д) позитивна.
Намалюйте два портрети: людина здорова та людина хвора.
V. Висновок
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!
VІІ. Підсумок ранкової зустрічі
Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
Січень
Тема : «Друзі за інтересами»
I Привітання
Добрий день, дорогі друзі1
Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До заняття всі готові!
Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
- Доброго ранку, Марійко, я бажаю тобі веселого дня!
- Доброго ранку, Лесику, я дуже радий тебе бачити!
- Вітаю тебе, Тетянко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!
Мета. Така розминка формує культуру мовлення, привчає використовувати етикетні формули.
II. Щоденні новини.
Руханка
«Сонце світить на тих..»
За командою «Сонце світить на тих, хто любить…» діти кілька разів міняються місцями :
III. Обмін інформацією.
Гра «Крокодил» (За рухами дитини відгадати її захоплення чи хоббі)
IV. Групова робота
Завдання .
VІІ. Підсумок ранкової зустрічі
Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
с. 59 – 61, 66 – 67, 92 – 93.
ІНТЕРНЕТ-ДЖЕРЕЛА