Уроки за модулем "Гімнастика" "Старт усім класом" для учнів 5 класу

Про матеріал
Уроки за модулем "Гімнастика" "Старт усім класом" для учнів 5 класу - підсумкові уроки. Серія уроків дає змогу кожному учню проявити себе та заробити додатковий бонус за тематичну оцінку за участь у змаганнях
Перегляд файлу

Конспект   уроку11,12

по фізичній культурі  для учнів   5  класу.

«Старт  всім  класом»

Модуль:Гімнастика

Тема: Контроль за оволодінням технікою  акробатичних  вправ, вправ на рівновагу  та діагностика  розвитку  гнучкості, сили.

Мета:Формування знання про  методи  й засоби  розвитку фізичного  потенціалу людини;  виховувати  потребу у систематичних  заняттях  фізичною  культурою  і свідоме  ставлення до  власного  здоров’я, сприяти гармонійному фізичному розвитку, оволодіння життєво  необхідними  руховими навичками; розвивати  морально – вольові якості.

Завдання  уроку:

1.Оцінити  техніку акробатичних  вправ та вправ на рівновагу..

2.Здійснити  контроль за розвитком фізичної  якості – сили та гнучкості.

3.Оцінити  знання теоретичного  матеріалу по  темі «Гімнастика»

Місце  проведення: спортивний зал школи.

Дата  проведення: _____________________

Інвентар: обручі,  скакалки, гімнастичні  мати, гімнастичні  лавки, плакати «Привіт учасникам  змагань!», «У здоровому тілі – здоровий дух», плакати з видатними українськими  знаменитими спортсменами - гімнастами; таблиця оцінювання змагань та зведена  таблиця  участі  класу у всіх  видах  змагань (додаток 1,2)

                                       Хід першого  дня змагань (урок №11   )

з/п

Зміст  навчального матеріалу

Дозування

Орг. – метод.

вказівки

Підготовча частина (15хв.)

 

 

0

П

С

 

1

Шикування в одну  шеренгу, рапорт.  Привітання

30с

 

30с

30с

 

Фронтальний метод.

2

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Учитель  перевіряє готовність  до  занять  за  станом здоров’я. пульс у нормі повинен бути 70 -80 ударів за1хв. Якщо учень  погано  себе відчуває  він  звільняється від  змагань

3

Стройові  вправи  на  місті:

  • Повороти  праворуч,  ліворуч по команді,
  • Те саме, стрибком

30с

30с

30с

Сприяють  формуванню  стройової виправки,  виховання  почуття  ритму та темпу

 

Розповідь  вчителя:

Сьогодні ми розпочинаємо перший день змагання «Старт  всім класом», які підіб’ють підсумок вашої  роботи  з теми «Гімнастика».

1.Повідомлення про змагання, які відбудуться на двох уроках.

2.Ознайомлення з положенням  про  змагання та програмою  змагань:

*Комбінація  акробатичних  вправ

(1 день), вправ на рівновагу  (2 день) *згинання та розгинання рук  в упорі лежачи (2 день);

*«нахил  тулуба  уперед »(1 день);

*Естафети (2 день);

*Оцінювання теоретичних  знань  (1 день)

3. Знайомство з суддями, які  оцінюватимуть уміння учнів.

 

 

 

 

4

Ходьба: на носках, на п’ятах,   на    зовнішньому , внутрішньому боці  стопи.

30с

30с

30с

Слідкувати за поставою. Руки  на поясі, за голову

 

Біг:   рівномірний.

Рухлива  гра «Самий  уважний.» (учні за командою  вчителя починають  бігати по периметру залу. За одним  сигналом – учні  повинні  виконати упор лежачі, за  двома – відірвати ноги  від  підлоги (сидячі, упор руками  за спиною), три сигнали – стрибком  поворот  на 180*

1хв

2 хв

1хв

2 хв

40с

1хв

Темп рівномірний

 

Слідкувати за дистанцією  між  гравцями

Ходьба, вправи на відновлення    дихання.

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Самоконтроль.

 

Перешикування  в русі з колони  по  одному в колону по чотири (попереду кожної  команди  стоять капітани)

30с

30с

30с

По команді вчителя

5

ЗРВ  на  місті:

1.В. п. – о. с.; руки зігнуті до плечей.

1-2 – праву руку вгору;

3-4 – ліву руку вгору;

5-6 – праву руку до плеча,

 7-8 – ліву руку до плеча.

2. В. п. – о. с.; руки на поясі.

 1-2 – навприсядки, руки вниз, у сторони;

3-4 – в. п.

3. В. п. – стійка, ноги нарізно, руки за голову.

1-2 - навприсядки, з поворотом вправо, руки в сторони;

3-4 – в. п.;

5-6 – навприсядки, з поворотом вліво, руки в сторони; 7-8 -в. п.

4. В. п. – о. с..

1-2 – два нахили вправо; ліву руку вгору, праву – вниз, вздовж тулуба;

3-4 – два нахили вліво, праву руку вгору, ліву вниз, уздовж тулуба.

5. В. п. – сидячи на підлозі, руки на поясі, ноги разом, носки відтягнуті.

 1-2 зігнути ноги, 3-4 – в.п.

6. В. п. – лежачи на спині, руки вгору. На рахунок 1-4 – підтяг­нути зігнуті в колінах ноги до грудей, руками взятися за гомілку;

5-8 – в. п. – розслабитися

7. В. п. – лежачи на спині – “їзда на велосипеді”

8. В. п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба.

1-2 - сісти, руки на пояс; 3-4 – в. п.

9. В. п. – присівши на всій стопі, руками взятися за гомілку.

1 – випрямити ноги, торкнутися чолом колін;

2 -в. п.

10. В. п. – о. с.

1 — стрибок на правій нозі, ліва нога вперед – вгору, оплеск руками під лівою ногою;

2 – в. п.;

З – стрибок на лівій нозі, права — вперед, угору, оплеск під правою ногою; 4 – в. п.

11.  В. п. – о. с.

1-2 -руки дугами вперед-угору, в сторо­ни, вдих; руки через сторони у в. п., видих

Перехід до  гімнастичних  матів.

30с

6 хв

 

6-8

р

 

 

6-8р

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

8-10р

 

 

6-8р

 

 

 

10р

 

8-10р

 

 

 

 

 

 

10-12р

 

 

 

 

6-8р

 

-

 

6-8р

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

8 р

 

 

6-8р

 

 

 

10р

 

8-10р

 

 

 

 

 

 

10-12р

 

 

 

 

6-8р

 

 

-

 

6-8р

 

 

 

6 -8р

 

 

 

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

 

 

6 –8р

 

 

 

8-10р

 

4-6р

 

 

 

 

 

 

8-10р

 

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

Виконувати з ходьбою на місці.

 

 

 

Спина  пряма

 

 

темп повільний

 

 

 

 

Темп повільний

Ноги  прямі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

більше амплітуда

 

 

повільно

 

 

 

мах вище ногою

6

Вправи на відновлення .

30с

30с

30с

Вправи на дихання

7

Вимірювання ЧСС

30с

30с

30с

Самоконтроль

                                                            Основна частина (25 хв)

 

Перешикування  в дві  команди – дівчата  та  хлопці, Вибір  капітанів

30с

30с

30с

повільно

1

Розповідь  учителя:

(зараз ми починаємо  змагання. Ви  маєте  придумати  назву  своєї  команди та привітання.)

15с

15с

15с

 

5

Перший вид  програми: привітання команд

1хв

1хв

1хв

 Команди  шикуються на боковій лінії, капітани стоять на крок спереду.

6

Другий вид програми:

Виконання акробатичних  вправ ( придуманих  кожним  учнем із 5 елементів)

2 етап.

Обовязкові  елементи:

  • Перекид уперед, назад;
  • Стійка  на лопатках;
  • «міст»;
  • Переворот боком;
  • Рівновага,
  • Упор лежачи та полушпагат.

Судді стежать за технікою виконання, оцінюють  та заносять до  протоколу №1

10 хв

10 хв

10хв

 

виконують  вправи зразу 3 учні

7

Третій  вид програми:

«нахил  тулуба  уперед» .

Оцінювання  здійснюється за  додатковим  результатом  від  показаного  результату у вересні  місяці  Судді фіксують  результати кожного  учня  (протокол №1).

6 хв

6хв

6хв

Судді визивають по 4 учасники по одному з кожної  команди.

Вчитель  нагадує  про результати  високого  рівня  оцінювання для дівчат  та хлопців.

8

Вправи на відновлення

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

9

Четвертий  вид програми:

Оцінка  теоретичних  знань.

Залік ( перевірка  теорітичних  знань по фізичній  культурі). Тема  «Гімнастика»  (5 клас)    

1.В   ХV1 ХV11 віці гімнастика  мала  назву: ( 2 бали)

1. Гімнастика.

2 Вальтажировка.

3. Легка атлетика.

2.Загальнорозвиваючі  вправи використовуються  в: (2 бали)  

1)в рухливих   іграх.

    2) в фізкультурно – оздоровчих  заходах  в  режимі  дня;

3) в  шахматах.

 

общ3

3.Учні шикуються   у  першому  ряду:

КР( 1бал)

  1. в колону.
  2. в шеренгу.

 

 

 

 

 

4.Учні  шикуються  у  другому  ряду:

( 1бал)

  1. в колону;
  2. в шеренгу?

5. Назвіть елемент  техніки акробатики   на малюнку: (2 бали)

  1) «міст»;     2) стійка  на  лопатках; 

 3) перекид уперед?

 

6) Опорні  стрибки  мають  назву:

 ( 2 бали)

1) способом «ноги  нарізно», «зігнув ноги»; 

2) способом « кроку»?
7. Назвіть фізкультурно-оздоровчі  заходи  в режимі  дня:  (2 бали)

а) гігієнічні  фактори;

б) спортивне змагання;

в) фізкультурні  хвилинки та  паузи на уроках, ранкова гімнастика, рухливі  перерви.

5 хв

5хв

5хв

(Учням роздаються тести, вони  повинні  в відповідях  написати правильні  варіанти  відповідей)Листки з відповідями  учні  здають в суддівську колегію.

10

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Самоконтроль

                                                 ІІІ заключна частина (3 хв)

 

Підведення  підсумків першого  дня  змагань.

Оцінки за урок.

Домашнє завдання:

Підготуватися до  другого  дня змагань «Старт усім класом» 

2хв

 

10с

2хв

 

10с

 

2хв

 

10с

 

Звернути  увагу  на  організацію  в командах, чіткість виконання вправ.

Учитель: Опришкова С.Г.

 

 

                                  

 Хід  другого  дня змагань (урок №  12)

з/п

Зміст  навчального матеріалу

Дозування

Орг. – метод.

вказівки

Підготовча частина (14хв.)

 

 

0

П

С

 

1

Шикування в одну  шеренгу, рапорт.  Привітання

30с

 

30с

30с

 

Фронтальний метод.

2

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Учитель  перевіряє готовність  до  занять  за  станом здоров’я. пульс у нормі повинен бути 70 -80 ударів за1хв. Якщо учень  погано  себе відчуває  він  звільняється від  змагань

3

Стройові  вправи  на  місті:

  • Повороти  праворуч,  ліворуч по команді,
  • Те саме, стрибком

30с

30с

30с

Сприяють  формуванню  стройової виправки,  виховання  почуття  ритму та темпу

 

Розповідь  вчителя:

Сьогодні ми розпочинаємо другий день змагання «Старт  всім класом», з результатами першого  дня  змагань

1 хв

1хв

1хв

Вчитель звертає  увагу  учнів на зведену таблицю  змагань

4

Ходьба: на носках, на п’ятах,   на    зовнішньому , внутрішньому боці  стопи.

30с

30с

30с

Слідкувати за поставою. Руки  на поясі, за голову

5

Біг:   рівномірний.

Рухлива  гра « Вище ноги  від підлоги»

1хв

1 хв

1хв

1 хв

40с

1хв

Темп рівномірний

 

 

Ходьба, вправи на відновлення    дихання.

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

6

Перешикування  в русі з колони  по  одному в колону по чотири (попереду кожної  команди  стоять капітани)

30с

30с

30с

По команді вчителя

7

ЗРВ кожна  команда  виконує  самостійно

 

 

 

 

8

Вправи на відновлення .

30с

30с

30с

Вправи на дихання

9

Вимірювання ЧСС

30с

30с

30с

Самоконтроль

                                                            Основна частина (20 хв)

1

Розповідь  учителя:

(зараз ми починаємо  змагання. Кожен учень  повинен  піклуватися за особливі результати та результати команди)

 

15с

15с

15с

 

2

Перший вид  програми:

вправи  на рівновагу -   – упор зігнув  руки на г.л., заскок, крок поворот  на  ліво (право), нахил  тулуба  уперед -  поворот – рівновага  на  лівій, правій  нозі -  сід  кутом, руки  в сторони,  торкання за  головою  прямими  ногами , примаючись  за лавку  руками  біля  голови, присід – перекид  уперед – вихід з  лавки  придумати  самостійно.

Судді стежать за технікою виконання, оцінюють  та заносять до  протоколу №1

10 хв

10 хв

10 хв

 

учні 1 хв повторюють  свої  комбінації

3

Другий вид програми:

Згинання та  розгинання  рук  в  упорі

Судді визивають по 8 учасники по одному з кожної  команди.

Оцінювання  здійснюється за  додатковим  результатом Судді фіксують  результати кожного  учня  (протокол №1).

4 хв

4хв

4 хв

 Вчитель  нагадує  про результати  високого  рівня  оцінювання для дівчат  та хлопців.

Судді визивають по 8учасників протилежної  команди, які  підраховують  результат

4

Третій  вид програми:

Естафети:

1.«Прямо в тунель»

Першій учасник з кожної  команди  беруть   обруч, стають біля гімнастичного  мата.

По  сигналу  судді другий  учасник робить  перекид  уперед в обруч , біжить  до  ГЛ  протаскує  себе  на  руках  та  повертається бере обруч у направляючого, а  направляючий  передає  естафету

 Естафета завершується, коли  направляючий візьме  обруч  в руки.

2.  «Хто  швидший та спритніший»:

Перший  учасник  робить  два  перекиди  уперед – 5 стрибків  на  скакалці,  кладе  скакалку  на  місце та  передає  естафету

 Переможцем  становиться та команда, яка  швидше усіх  виконає  вправу.

3. «Найспритніший».

Перші учасники  роблять  два  перекиди  боком, добігають  до  фішки біля якої  лежить  обруч, пролазить  в нього  та бігом передають  естафету.

Переможцем  становиться та команда, яка  швидше усіх  виконає  вправу.

5 хв

5хв

5хв

 

 

Слідкувати за технікою  безпеки подолання «тунелі».

 

 

 

 

 

 

 

 

Скакалку  покласти  так, щоб  другий  учасник  не  заплутався

 

 

 

 

обруч  класти  біля  фішки

5

Вправи на відновлення. Судді в цей час підбивають  підсумки.

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

6

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Самоконтроль

                                                 ІІІ заключна частина (8 хв)

1

Підведення  підсумків , нагородження команд  переможців грамотами та  в індивідуальному заліку учасники нагороджуються – грамотами

Домашнє завдання: Комплекс ЗРВ з ГП

7хв

 

 

 

 

10с

7хв

 

 

 

 

10с

 

7хв

 

 

 

 

10с

 

 

Усі результати  заносяться у зведену таблицю та вивішуються на стенд  результатів  змагань  у класі.

Учитель: Опришкова С.Г.

 

docx
Додано
26 травня 2020
Переглядів
1362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку