Конспект уроку № 11,12
по фізичній культурі для учнів 5 класу.
«Старт всім класом»
Модуль:Гімнастика
Тема: Контроль за оволодінням технікою акробатичних вправ, вправ на рівновагу та діагностика розвитку гнучкості, сили.
Мета:Формування знання про методи й засоби розвитку фізичного потенціалу людини; виховувати потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і свідоме ставлення до власного здоров’я, сприяти гармонійному фізичному розвитку, оволодіння життєво необхідними руховими навичками; розвивати морально – вольові якості.
Завдання уроку:
1.Оцінити техніку акробатичних вправ та вправ на рівновагу..
2.Здійснити контроль за розвитком фізичної якості – сили та гнучкості.
3.Оцінити знання теоретичного матеріалу по темі «Гімнастика»
Місце проведення: спортивний зал школи.
Дата проведення: _____________________
Інвентар: обручі, скакалки, гімнастичні мати, гімнастичні лавки, плакати «Привіт учасникам змагань!», «У здоровому тілі – здоровий дух», плакати з видатними українськими знаменитими спортсменами - гімнастами; таблиця оцінювання змагань та зведена таблиця участі класу у всіх видах змагань (додаток 1,2)
Хід першого дня змагань (урок №11 )
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Орг. – метод. вказівки |
||||
Підготовча частина (15хв.) |
|||||||
|
|
0 |
П |
С |
|
||
1 |
Шикування в одну шеренгу, рапорт. Привітання |
30с
|
30с |
30с
|
Фронтальний метод. |
||
2 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20с |
20с |
20с |
Учитель перевіряє готовність до занять за станом здоров’я. пульс у нормі повинен бути 70 -80 ударів за1хв. Якщо учень погано себе відчуває він звільняється від змагань |
||
3 |
Стройові вправи на місті:
|
30с |
30с |
30с |
Сприяють формуванню стройової виправки, виховання почуття ритму та темпу |
||
|
Розповідь вчителя: Сьогодні ми розпочинаємо перший день змагання «Старт всім класом», які підіб’ють підсумок вашої роботи з теми «Гімнастика». 1.Повідомлення про змагання, які відбудуться на двох уроках. 2.Ознайомлення з положенням про змагання та програмою змагань: *Комбінація акробатичних вправ (1 день), вправ на рівновагу (2 день) *згинання та розгинання рук в упорі лежачи (2 день); *«нахил тулуба уперед »(1 день); *Естафети (2 день); *Оцінювання теоретичних знань (1 день) 3. Знайомство з суддями, які оцінюватимуть уміння учнів. |
|
|
|
|
||
4 |
Ходьба: на носках, на п’ятах, на зовнішньому , внутрішньому боці стопи. |
30с |
30с |
30с |
Слідкувати за поставою. Руки на поясі, за голову |
||
|
Біг: рівномірний. Рухлива гра «Самий уважний.» (учні за командою вчителя починають бігати по периметру залу. За одним сигналом – учні повинні виконати упор лежачі, за двома – відірвати ноги від підлоги (сидячі, упор руками за спиною), три сигнали – стрибком поворот на 180* |
1хв 2 хв |
1хв 2 хв |
40с 1хв |
Темп рівномірний
Слідкувати за дистанцією між гравцями |
||
Ходьба, вправи на відновлення дихання. |
20с |
20с |
30с |
Руки вгору – вдих Руки вниз – видих |
|||
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20с |
20с |
20с |
Самоконтроль. |
|||
|
Перешикування в русі з колони по одному в колону по чотири (попереду кожної команди стоять капітани) |
30с |
30с |
30с |
По команді вчителя |
||
5 |
ЗРВ на місті: 1.В. п. – о. с.; руки зігнуті до плечей. 1-2 – праву руку вгору; 3-4 – ліву руку вгору; 5-6 – праву руку до плеча, 7-8 – ліву руку до плеча. 2. В. п. – о. с.; руки на поясі. 1-2 – навприсядки, руки вниз, у сторони; 3-4 – в. п. 3. В. п. – стійка, ноги нарізно, руки за голову. 1-2 - навприсядки, з поворотом вправо, руки в сторони; 3-4 – в. п.; 5-6 – навприсядки, з поворотом вліво, руки в сторони; 7-8 -в. п. 4. В. п. – о. с.. 1-2 – два нахили вправо; ліву руку вгору, праву – вниз, вздовж тулуба; 3-4 – два нахили вліво, праву руку вгору, ліву вниз, уздовж тулуба. 5. В. п. – сидячи на підлозі, руки на поясі, ноги разом, носки відтягнуті. 1-2 зігнути ноги, 3-4 – в.п. 6. В. п. – лежачи на спині, руки вгору. На рахунок 1-4 – підтягнути зігнуті в колінах ноги до грудей, руками взятися за гомілку; 5-8 – в. п. – розслабитися 7. В. п. – лежачи на спині – “їзда на велосипеді” 8. В. п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба. 1-2 - сісти, руки на пояс; 3-4 – в. п. 9. В. п. – присівши на всій стопі, руками взятися за гомілку. 1 – випрямити ноги, торкнутися чолом колін; 2 -в. п. 10. В. п. – о. с. 1 — стрибок на правій нозі, ліва нога вперед – вгору, оплеск руками під лівою ногою; 2 – в. п.; З – стрибок на лівій нозі, права — вперед, угору, оплеск під правою ногою; 4 – в. п. 11. В. п. – о. с. 1-2 -руки дугами вперед-угору, в сторони, вдих; руки через сторони у в. п., видих Перехід до гімнастичних матів. |
30с 6 хв
6-8 р
6-8р
4р
6-8р
8-10р
6-8р
10р
8-10р
8р
10-12р
6-8р |
-
6-8р
6-8р
4р
6-8р
8 р
6-8р
10р
8-10р
8р
10-12р
6-8р
|
-
6-8р
6 -8р
4р
6-8р
6р
6 –8р
8-10р
4-6р
8р
8-10р
6-8р
|
Виконувати з ходьбою на місці.
Спина пряма
темп повільний
Темп повільний Ноги прямі
більше амплітуда
повільно
мах вище ногою |
||
6 |
Вправи на відновлення . |
30с |
30с |
30с |
Вправи на дихання |
||
7 |
Вимірювання ЧСС |
30с |
30с |
30с |
Самоконтроль |
||
Основна частина (25 хв) |
|||||||
|
Перешикування в дві команди – дівчата та хлопці, Вибір капітанів |
30с |
30с |
30с |
повільно |
||
1 |
Розповідь учителя: (зараз ми починаємо змагання. Ви маєте придумати назву своєї команди та привітання.) |
15с |
15с |
15с |
|
||
5 |
Перший вид програми: привітання команд |
1хв |
1хв |
1хв |
Команди шикуються на боковій лінії, капітани стоять на крок спереду. |
||
6 |
Другий вид програми: Виконання акробатичних вправ ( придуманих кожним учнем із 5 елементів) 2 етап. Обов’язкові елементи:
Судді стежать за технікою виконання, оцінюють та заносять до протоколу №1 |
10 хв |
10 хв |
10хв |
виконують вправи зразу 3 учні |
||
7 |
Третій вид програми: «нахил тулуба уперед» . Оцінювання здійснюється за додатковим результатом від показаного результату у вересні місяці Судді фіксують результати кожного учня (протокол №1). |
6 хв |
6хв |
6хв |
Судді визивають по 4 учасники по одному з кожної команди. Вчитель нагадує про результати високого рівня оцінювання для дівчат та хлопців. |
||
8 |
Вправи на відновлення |
20с |
20с |
30с |
Руки вгору – вдих Руки вниз – видих |
||
9 |
Четвертий вид програми: Оцінка теоретичних знань. Залік ( перевірка теорітичних знань по фізичній культурі). Тема «Гімнастика» (5 клас) 1.В ХV1 – ХV11 віці гімнастика мала назву: ( 2 бали) 1. Гімнастика. 2 Вальтажировка. 3. Легка атлетика. 2.Загальнорозвиваючі вправи використовуються в: (2 бали) 1)в рухливих іграх. 2) в фізкультурно – оздоровчих заходах в режимі дня; 3) в шахматах.
3.Учні шикуються у першому ряду: ( 1бал)
4.Учні шикуються у другому ряду: ( 1бал)
5. Назвіть елемент техніки акробатики на малюнку: (2 бали) 1) «міст»; 2) стійка на лопатках; 3) перекид уперед?
6) Опорні стрибки мають назву: ( 2 бали) 1) способом «ноги нарізно», «зігнув ноги»;
2) способом « кроку»? а) гігієнічні фактори; б) спортивне змагання; в) фізкультурні хвилинки та паузи на уроках, ранкова гімнастика, рухливі перерви. |
5 хв |
5хв |
5хв |
(Учням роздаються тести, вони повинні в відповідях написати правильні варіанти відповідей)Листки з відповідями учні здають в суддівську колегію. |
||
10 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20с |
20с |
20с |
Самоконтроль |
||
ІІІ заключна частина (3 хв) |
|||||||
|
Підведення підсумків першого дня змагань. Оцінки за урок. Домашнє завдання: Підготуватися до другого дня змагань «Старт усім класом» |
2хв
10с |
2хв
10с
|
2хв
10с
|
Звернути увагу на організацію в командах, чіткість виконання вправ. |
||
Учитель: Опришкова С.Г.
Хід другого дня змагань (урок № 12)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Орг. – метод. вказівки |
|||||
Підготовча частина (14хв.) |
||||||||
|
|
0 |
П |
С |
|
|||
1 |
Шикування в одну шеренгу, рапорт. Привітання |
30с
|
30с |
30с
|
Фронтальний метод. |
|||
2 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20с |
20с |
20с |
Учитель перевіряє готовність до занять за станом здоров’я. пульс у нормі повинен бути 70 -80 ударів за1хв. Якщо учень погано себе відчуває він звільняється від змагань |
|||
3 |
Стройові вправи на місті:
|
30с |
30с |
30с |
Сприяють формуванню стройової виправки, виховання почуття ритму та темпу |
|||
|
Розповідь вчителя: Сьогодні ми розпочинаємо другий день змагання «Старт всім класом», з результатами першого дня змагань |
1 хв |
1хв |
1хв |
Вчитель звертає увагу учнів на зведену таблицю змагань |
|||
4 |
Ходьба: на носках, на п’ятах, на зовнішньому , внутрішньому боці стопи. |
30с |
30с |
30с |
Слідкувати за поставою. Руки на поясі, за голову |
|||
5 |
Біг: рівномірний. Рухлива гра « Вище ноги від підлоги» |
1хв 1 хв |
1хв 1 хв |
40с 1хв |
Темп рівномірний
|
|||
Ходьба, вправи на відновлення дихання. |
20с |
20с |
30с |
Руки вгору – вдих Руки вниз – видих |
||||
6 |
Перешикування в русі з колони по одному в колону по чотири (попереду кожної команди стоять капітани) |
30с |
30с |
30с |
По команді вчителя |
|||
7 |
ЗРВ кожна команда виконує самостійно |
|
|
|
|
|||
8 |
Вправи на відновлення . |
30с |
30с |
30с |
Вправи на дихання |
|||
9 |
Вимірювання ЧСС |
30с |
30с |
30с |
Самоконтроль |
|||
Основна частина (20 хв) |
||||||||
1 |
Розповідь учителя: (зараз ми починаємо змагання. Кожен учень повинен піклуватися за особливі результати та результати команди)
|
15с |
15с |
15с |
|
|||
2 |
Перший вид програми: вправи на рівновагу - – упор зігнув руки на г.л., заскок, крок поворот на ліво (право), нахил тулуба уперед - поворот – рівновага на лівій, правій нозі - сід кутом, руки в сторони, торкання за головою прямими ногами , примаючись за лавку руками біля голови, присід – перекид уперед – вихід з лавки придумати самостійно. Судді стежать за технікою виконання, оцінюють та заносять до протоколу №1 |
10 хв |
10 хв |
10 хв |
учні 1 хв повторюють свої комбінації |
|||
3 |
Другий вид програми: Згинання та розгинання рук в упорі Судді визивають по 8 учасники по одному з кожної команди. Оцінювання здійснюється за додатковим результатом Судді фіксують результати кожного учня (протокол №1). |
4 хв |
4хв |
4 хв |
Вчитель нагадує про результати високого рівня оцінювання для дівчат та хлопців. Судді визивають по 8учасників протилежної команди, які підраховують результат |
|||
4 |
Третій вид програми: Естафети: 1.«Прямо в тунель» Першій учасник з кожної команди беруть обруч, стають біля гімнастичного мата. По сигналу судді другий учасник робить перекид уперед в обруч , біжить до ГЛ протаскує себе на руках та повертається бере обруч у направляючого, а направляючий передає естафету Естафета завершується, коли направляючий візьме обруч в руки. 2. «Хто швидший та спритніший»: Перший учасник робить два перекиди уперед – 5 стрибків на скакалці, кладе скакалку на місце та передає естафету Переможцем становиться та команда, яка швидше усіх виконає вправу. 3. «Найспритніший». Перші учасники роблять два перекиди боком, добігають до фішки біля якої лежить обруч, пролазить в нього та бігом передають естафету. Переможцем становиться та команда, яка швидше усіх виконає вправу. |
5 хв |
5хв |
5хв |
Слідкувати за технікою безпеки подолання «тунелі».
Скакалку покласти так, щоб другий учасник не заплутався
обруч класти біля фішки |
|||
5 |
Вправи на відновлення. Судді в цей час підбивають підсумки. |
20с |
20с |
30с |
Руки вгору – вдих Руки вниз – видих |
|||
6 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20с |
20с |
20с |
Самоконтроль |
|||
ІІІ заключна частина (8 хв) |
||||||||
1 |
Підведення підсумків , нагородження команд переможців грамотами та в індивідуальному заліку учасники нагороджуються – грамотами Домашнє завдання: Комплекс ЗРВ з ГП |
7хв
10с |
7хв
10с
|
7хв
10с
|
Усі результати заносяться у зведену таблицю та вивішуються на стенд результатів змагань у класі. |
|||
Учитель: Опришкова С.Г.