Уроки " Звук [д], [д`], позначення їх буквою "де", "Письмо малої букви "д", "Вісім. Вісімка. Склад числа 8"

Про матеріал
Конспекти уроків для 1 класу НУШ з використанням мнемотехніки допоможуть вчителям початкових класів цікаво і ефективно організувати роботу учнів на уроці і сприятимуть формуванню діяльності дітей.
Перегляд файлу

Караван Тетяна Володимирівна, вчитель початкових класів КЗ «Таранівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героїв-широнінців». Конспекти уроків для 1 класу НУШ з використанням мнемотехніки

 

Тема. Звуки [д], [д’], позначення їх буквою «де». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Словниково-логічні вправи

Мета: Сприяти формуванню вміння правильної артикуляції звуків [д], [д’]; удосконалювати вміння порівнювати вимову дзвінких і глухих приголосних звуків; ознайомити учнів із новою для них буквою Д; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розширювати і збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення, пізнавальний інтерес, спостережливість; виховувати любов до природи.

Обладнання: предметні малюнки із зображенням казкових героїв Лисички, Зайчика, Ведмедика, Їжачка, Білочки; фішки на позначення голосних і твердих та м’яких приголосних звуків; таблиця з друкованими великою і малою буквами Д, презентація, «Українська мова. Буквар. Частина 1» М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко (Київ. Видавничий дім «Освіта» 2018)

Хід уроку

І. Актуаліазія опорних знань учнів

1. Повторення вивчених букв.
Учитель називає склади, діти складають їх із букв розрізної абетки, додають інші склади, щоб утворилися слова.

то та те ру ри ро ні ну на пи па по

2. Звуковимовні вправи.
— Послухайте і повторіть за мною хором чистомовки. Слідкуйте за правильним вимовлянням звуків.

ЛА-ЛА-ЛА
Молоко пила.
ЛО-ЛО-ЛО
Їдемо в село.
ДА-ДА-ДА
У ставку вода.
ДО-ДО-ДО
У птахів гніздо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

    ‒ Сьогодні до нас на урок завітали гості з Лісової школи. Вони будуть навчатися разом із нами, допомагати вам вивчати нову букву і звуки, які вона позначає, виконувати звуковимовні вправи, читати з новою літерою слова і речення. Подивіться на цих гостей. Хто до нас завітав?
(Учитель вивішує на дошці предметні малюнки із зображенням казкових Лисички, Зайчика, Ведмедика, Їжачка, Білочки.)
— Кожне із звіряток приготувало для вас цікаве завдання і подарунки для тих, хто правильно ці завдання виконає.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Вичленовування приголосних звуків [д], [д’].
— Лисичка пропонує вам відгадати загадку про лісового птаха.

Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає?
(Дятел.)

  Похожее изображение

— Чому говорять, що дятел ліс лікує? Як називають за це птаха? (Лісовим санітаром.)
— Вимовте слово ДЯТЕЛ по складах. Назвіть перший склад, перший звук у цьому слові.
— Із чим порівнюється дзьоб дятла в загадці? Який інструмент має назву ДОЛОТО.           

Картинки по запросу долото

 Що ним роблять? Назвіть перший звук слова ДОЛОТО.
— Лисичка просить ще раз уважно послухати загадку і запам’ятати слова зі звуками [д], [д’]. (Відгадайте, долото, здоров’я, дбає, діти.) У якому слові вимовляється два звуки [д]? Яке слово починається з м’якого звука [д’]?

2. Артикуляція звуків [д], [д’], визначення їх за звучанням.
Учні вимовляють парами звуки [д] — [д’] і встановлюють, що ці звуки приголосні, оскільки вимовляються з перешкодою. Також навчаються розрізняти за артикуляцією і звучанням твердий звук [д] і м’який звук [д’].

3. Розпізнання звуків [ д], [ д’] у мовленнєвому потоці.
— А ось Їжачок нам пропонує гру «Спіймай звук». Почувши в словах звуки [д] або [д’], ви маєте оплеском «спіймати» його.
Садок, дуб, липи, дім, дерево, квіти, смородина, ставок, дід.

4. Звуковий аналіз слова.
— Зайчик уважно спостерігав за вашою роботою на уроці. Йому хочеться подивитися, як ви вмієте робити звуковий аналіз слів. Послухайте віршик про пригоду в казковому лісі.

У Лисички в домі — дим!
Ой, мерщій усі ходім,
Рятувати треба дім.

— Що трапилося в лісі? Що загорілося? (Дім Лисички.) Звідки про це дізналися звірятка? (Побачили дим.) Уявіть, як друзі допомогли Лисичці врятувати її дім, розкажіть про це.
— Зробіть звуковий аналіз слів ДИМ, ДІМ.
Два учні працюють біля дошки. Усі інші діти викладають фішками на парті звукові схеми слів.
— Чим відрізняються схеми слів? (Позначенням перших звуків.) А якими звуками відрізняються ці слова? (Першими і другими. Однаковий у них тільки останній звук.)

5. Ознайомлення з буквою Д. Показ великої і малої букви Д на таблиці.
— Роздивіться велику й малу букви Д. Дослідіть, чим вони схожі, а чим відрізняються? (Однакові за формою, різні за розміром.)
— Порівняйте букви А і Д, Л і Д. Що між ними спільного?
— На що схожа буква Д?

Картинки по запросу на схожа буква д

.

6. Фізкультхвилинка.

7. Робота з Букварем с.90
— Розгорніть букварі. Розгляньте малюнки і звукові схеми під ними. Назвіть звуки у слові диван, дятел, диня. Послухайте вірш, «зловіть» звук [д], [д']. (Діти слухають вірш із Буквара через мобільний телефон «Дід і диня», плескають у долоні, коли чують звук д, д')

Картинки по запросу дідусь           Картинки по запросу диня малюнок    
— Повертаючись із Лісової школи, Білочка вирішила назбирати на галявині гриби. Почала їх збирати і перекинула свого кошика, у якому були слова зі складів. Засумувала Білочка. Допоможіть їй скласти слова!

Учні читають склади спочатку з літерою Д, а потім — з літерою Т. Уточнюють, що приголосні звуки [д] — [д’] творяться так само, як і звуки [т] — [т’], тільки вимовляються за допомогою голосу, дзвінко.

8. Гра «Літера-іменинниця».
Білочка запрошує стати в коло всіх учнів, у кого в іменах пишеться буква Д на початку або в середині слова. Діти називають звіряткові свої імена, визначають, у якому складі стоїть літера-«іменинниця» і уточнюють, велику чи малу літеру Д треба в них друкувати.

9. Читання слів з різною швидкістю.
— Роздивіться стовпчики слів  с.90. Повільно читають стовпчик слів біля равлика, швидко читають стовпчик слів біля ракети.
— Яке слово заховалось у слові лимонад, крокодил, ведмедик?

10. Читання з додаванням слів за змістом с.91
Учитель звертає увагу дітей на те, що під час читання дуже важливо розуміти зміст того, що читаєш. Особливо треба навчитися розрізняти подібні слова. Потренуватися в цьому допоможе гра «Додай одне слово?»
Учні читають речення з двох слів і додають останнє третє слово за змістом.

   ‒ Як утворюються нові слова? Читання стовпчиків слів с.91

11. Читання рецепту салату (с.91 у Букварі).
— Ведмедик цікавиться, хто зображений на малюнку в букварі.
— Що робить хлопчик? (Готує салат)

Учні читають рецепт салату. Чи все він підготував для салату? (Забув кріп)

IV. Підсумок уроку
— Ось і добігає кінця наша зустріч із лісовими друзями.
— Які звуки ми вивчали разом зі звірятками? Якою буквою вони позначаються?
— Яке завдання вам сподобалося найбільше?

 

 

 

 

Тема. Письмо малої букви «д». Відривне поєднання складників рядкової букви «д». Написання букви «д» в складах і словах

Мета. Сприяти формуванню вміння правильно аналізувати структуру малої букви д («де»), писати її в рядках зошита, у складах та словах; розвивати в дітей логічне мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати охайність при письмі, дбайливе ставлення до дятла.

Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, картка для утворення складів, малюнок дятла, запис стуку дятла, фішки для складання звукових моделей слів, розрізна азбука, презентація, «Прописи. До букваря М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко» А.М.Заїка, видавництво «Ранок», 2019.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Стали, дітки, всі рівненько.

Посміхнулися гарненько…

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви будете вчитися писати маленьку букву д, дізнаєтесь з яких елементів вона складається, писатимете букву д в складах і словах.

ІІІ. Звукові аналітичні і синтетичні вправи зі звуками

1. Розгадування загадки ( у прописі с.56)

    По нашому лісі старому гуляє лункий перегук. Хтось вранці прокинувся в ньому і дріб відбиває: тук-тук! (Віктор Кочевський)

 

Похожее изображение

 

(Показ малюнка дятла, слухання запису стуку дятла)

2. Бесіда про дятла.

Що ви знаєте про дятла? Яку користь він приносить? Чому треба охороняти дятлів? З якого звука починається слово дятел? Розгляд звукової схеми слова дятел. Скільки складів? Скільки звуків? Який склад наголошений? Складання речень про дятла.

3. Гра «Впіймай звук [д], [д']» (Діти плескають у долоні, коли чують звук [д])

Дятел дерево довбав,

Дощик дятла не дістав:

У дуплі у дятла дім,

Дятленятам добре в нім. (Тамара Коломієць)

ІV. Робота над темою уроку

1. Зошит свій я відкриваю

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я берусь.

2. Показ зразка рукописної літери в сітці зошита (с.56)

— Подивіться на рукописну букву д («де»). Чи схожа вона на друковану? На кого схожа? ( На дятла)

   Похожее изображение                                               

 

 

— А на яку букву вона схожа? (На букву в, на букву у)

— Що спільного? Чим відрізняються?

3. Аналіз графічної будови з переліком елементів

Рядкова буква д («де») складається з двох елементів: овалу і нижньої петлі.

Засвоєння конфігурації літери.

4. Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів. Алгоритм написання рядкової букви д https://zubrila.com/wp-content/uploads/2014/11/499.jpg

5. «Письмо» учнями в повітрі під рахунок і-раз-і, два-і з орієнтацією на показ учителя (стоячи спиною до класу).

Пальчикова гімнастика

Вихідне положення. Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати пальці на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними фразами. Вправу виконувати декілька разів.

Ліхтарики засвітилися!

(Випрямити пальці.)

Ліхтарики потухли!

(Стиснути пальці.)

6. Обведення літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням (1-ший рядок)

7. Письмо другого рядка (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком. Вибір найкрасивішої букви.

8. Письмо третього рядка.

9. Читання слів із Прописа с.56. Звуко-буквений аналіз слів з побудовою схем фішками і викладанням з букв розрізної азбуки ( ді, діти, ди, димар, до, долина, рідна, посередині). Пояснення значення слів.

Фізкультхвилинка (під музику «Козачок»)

Два прихлопи, три притопи,

На носок, на каблучок,

Руку вліво, руку вправо, ‒

Ми танцюєм козачок.

Ще крок вліво, другий право,

Змах руками, крок ногами,

Руки вниз на поясок, -

Ми танцюєм козачок.

V. Закріплення досягнень

10. Письмо четвертого рядка: ді, діти.

11. Письмо п'ятого рядка: ди, димар

12. Письмо шостого рядка: до, долина.

13. Письмо слів: рідна, посередині.

Пальчикова гімнастика

14. Читання на дошці слів з буквою «д» і списування у зошит.

Сад, мед, дід, дім дим, рід.

15. Усне складання речень із записаними словами.

V. Підсумок уроку

Коментар учителя про роботу учнів і її результати.

— Яку букву навчилися писати?

— Які звуки нею позначаються на письмі?

― Яке найбільше відкриття було на уроці?

Ось закінчено урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі!

 

Тема. Вісім. Вісімка. Склад числа 8

Мета. Ознайомити учнів з числом і цифрою 8. Повторити і закріпити навички рахунку в межах 7. Розвивати логічне мислення, мову, творчі здібності. Збагачувати знання про навколишній світ.  Виховувати пізнавальний інтерес до предмету математики.
Обладнання: картки з цифрами, лічильний матеріал, геометричний матеріал, слайди для вивчення складу числа 8, презентація, «Математика. 1 клас» В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва (Київ. Видавничий дім «Освіта» 2018), «Математика. Робочий зошит №1. 1 клас» ( В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва, Київ. Видавничий дім «Освіта» 2018)

Хід уроку

І.    Організація класу
Казок країна чарівна –

У гості і вас чекає вона,

Отож, часу не гайте,

У подорож рушайте!

Девіз уроку

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

ІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1. Усний рахунок

 ‒ Сьогодні до нас на урок завітав їжачок- лісовичок. Він вас запрошує в подорож на лісову галявину.

‒ Скільки в нього друзів?
‒ Як їх можна порахувати? Що треба зробити?
‒ Хто стоїть третім? П’ятим ?
‒ Яким по порядку стоїть зайчик? сова?
‒ Назвіть звірів, які розташувались правіше від мишки? Лівіше?
‒ Послухайте, яким дбайливим господарем виявився їжачок. Носить на зиму у свою комірку і бурячки, і грибочки. Розв’яжемо віршовані задачі.

Ішов їжак, знайшов буряк,
Знайшов ще шість –                         
З сім’єю з’їсть.                          
Ну, то скільки буряків
Усього у їжаків?

***

У лісочку на горбочку 
Вдень з’явились два грибочки.
А під вечір знову п’ять.
Хто зумів порахувать?

***

Три грибочки білка швидко
Понесла в своє дупло.
А у ньому зберігалось 
Чотири грибочки вже давно.
А тепер скажіть ви нам:
Скільки всіх грибочків там?

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку
1. Створення проблемної ситуації.
‒ Діти, до їжачка в гості прийшло 7 друзів. А якщо ми порахуємо ще й їжачка, то скільки звірів буде? А як отримали 8?
То над якою темою ми з вами сьогодні будемо працювати?
‒ Число  8. Цифра 8. Склад числа.

ІV.Робота над новою темою
1.Пояснення вчителя.

Похожее изображение

 

2. Робота з підручником с. 36

‒ Покажи 8 пальців. Скільки тварин на малюнку? Досліди цифру 8. Склад числа 8. №1 Чи правильно записані рівності? №2 Назви пропущені числа.

№3 Склади розповіді за цими рівностями. №4 гра «Доміно»

Фізкультхвилинка

3. Хвилинка каліграфії. (Робота в зошитах с.24, письмо цифри 8)
‒ Починаємо чаклувати…
Вісімку, як два писати.                 
Біля нижньої лінії хвостик назад закругляємо
І обидва кінці дуже вправно з’єднаємо.

C:\Users\Пк\Desktop\ТАНЯ\ТАНЯ\письмо 8.jpg
(Пошук закономірності і продовження написання цифр)

4. Робота в групах

Гра «Цифра загубилася»

1 2 * 4 5 * 7 8

8 * 6 5 * 3 * 1

Гра «Рахівничок»

1+ 4=           4+4=           3+2=        6+2=

8-1=             7-2=            6-1=         5-3=

V. Узагальнення виконаної роботи

1. Робота в парах (моделювання на фішках доміно складу числа 8)
‒ Розгляньте плитки доміно. Знаючи, що сума кружків повинна дорівнювати восьми, домалюйте кружечки.

2. Геометричний матеріал

‒ Із 8 паличок складіть багатокутник. Скільки сторін у фігури? Скільки кутів? Як можна цю фігуру назвати? (восьмикутник)
‒ Діти, зробіть висновок, як можна отримати 8?

‒ Їжачок щиро дякує вам за роботу.
ІV.     Підсумок уроку.

Всі ви, діти – молодці, гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

 

1

 

docx
Додано
4 серпня 2019
Переглядів
9121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку