Уроку і презентація з теми " Повторюємо числа 1-7

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання про числа 1–7 (способи їхнього утворення, розташування у натуральному ряді, склад чисел); закріпити вміння каліграфічно писати цифри 1–7; формувати вміння зображувати зміст арифметичних дій схематично, визначати істинні та хибні рівності; розвивати логічне мислення, мовлення та графічні навички учнів; виховувати старанність, товариськість.
Перегляд файлу

Тема. Повторюємо  числа 1-7

Мета: актуалізувати знання про числа 1–7 (способи їхнього утворення, розташування у натуральному ряді, склад чисел); закріпити вміння каліграфічно писати цифри 1–7; формувати вміння зображувати зміст арифметичних дій схематично, визначати істинні та хибні рівності; розвивати логічне мислення, мовлення та графічні навички учнів; виховувати старанність, товариськість.

Обладнання: презентація; круги для оцінювання  « Світлофор», навчальний зошит частина 2 до підручника С.О. Скворцової, О.В. Онопрієнко « Математика 1 клас).

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

 - Вітаю вас на уроці математики.

 Психологічне налаштування на урок. Вправа «Дай мені 5!».

Вуха слухають! 1

Ротик мовчить! 2

Очі дивляться!  3.

Спинка вирівнялась! 4.

Голова працює! 5.

Дай мені 5! Починаєм працювать!  Слайд 2

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.

  1.  Порядкова лічба.
  • Назвіть числа від 1 до 10 від меншого до більшого ,
  • назвіть числа від 1 до 10 від більшого до меншого.
  • Чудово! Молодці!
  1. Вправа « Загублене число»
  • Діти, я запрошу вас на парад повітряних куль. Але подивіться, щось з ними не так. Допоможіть відновити числовий ряд. Назвіть пропущені числа.  ( 3, 6, 7, 9)  Слайд 3
  1. Усне опитування.

 - назвіть числа менші за 5

 - назвіть числа більші за 6

 - сусідами якого числа є числа 6 і 8? ( 7)

 - як утворити число 7 з попереднього числа,

 - як утворити число 5 з наступного  числа.

Супер, молодчинки!

4. Повторення складу чисел 5-7 ( онлайн-вправа « Математичні пазли»)( після відкриття пазлів з’являється зображення райдуги)           Слайд 4

 - щоб отримати квиток на подорож повітряною кулею, вам треба виконати наступне завдання.

 - назвіть вирази, що мають результат 7

 - назвіть вирази, що мають результат 5

 - назвіть вирази, що мають результат 6

 - Діти, що зображено на малюнку? ( райдуга, веселка)

- Скільки кольорів у веселки? ( сім) . Назвіть їх.

 - А де ще у нашому житті зустрічається число 7? ( 7 днів тижня, сім нот в музиці, 7 чудес світу)

Фізхвилинка.   СЛАЙД 5

  • А давайте разом з веселкою потанцюємо.
  •  
  1. Порівняння чисел. Завдання № 1 в зошиті на с. 58 виконується колективно. Слайд 6
  • Відпочили? Попрацюємо ще трішки.
  • Розгорніть зошити на с. 58 і знайдіть  1 завдання.
  • Знайдіть пари чисел  з числом 7. Назвіть їх.
  •  Що можна сказати про ці  числа? ( число 7 більше за число 3, число 9 більше за число 7)
  • Знайдіть і обведіть ще пари чисел , в яких перше число більше за друге.

( один з учнів називає пари чисел, інші перевіряють)

ІІІ. Основна частина. Формування вмінь та навичок.

1.   Формування вмінь добирати схему та вираз до ситуації об’єднання або вилучення. Завдання № 4 на с. 58  Колективна робота.    Слайд 7

 - Діти, одна з повітряних куль зупинилася на ставку.

 - Хто зображений на малюнку? ( жабки)

 - Скільки жабок плаває у ставку? ( 6)

 - Скільки  жабок стрибає до них у воду? ( 1)

 - Що ми можемо дізнатися, якщо об’єднаємо їх ?( можна дізнатися, скільки стало жабок у озері.)

 -  Розгляньте схеми і скажіть, яка з них підійде для того, щоб дати відповідь на наше питання? Поясніть чому( Це — друга схема. На ній червоний відрізок позначає, що в озері було 6 жабок, а зелений — що одна жабка стрибнула в озеро. Цілий відрізок, що складається з двох частин і позначений знаком питання, позначає, скільки жабок стало в озері.

 - Прочитайте вирази. Який з них буде відповідати нашій схемі? Поясніть чому.

( 6+1. Об’єднати — це означає додати, тому вибираємо вираз, де між числами 6 і 1 стоїть знак дії додавання.

  •  Полічить  усіх жабок. Скільки їх всього? ( 7 жабок) Отже, значення виразу — 7.

Чудо , ви справились і з цим завданням. Молодці. Обведіть відповідним кольором номер завдання.

Фізкультхвилинка.

1. Формування вмінь додавати і віднімати число 1. Завдання № 7 на с. 59  Слайд 8

    - Діти, давайте допоможемо Сергійкові виконати це завдання. Роздивіться уважно рівності.  Мені здається, що з деякими щось не так .

 - Скажіть, а чи всі рівності є істинними? ( не всі)

  • Давайте перетворимо  хибні рівності  на істинні.  ( учні відповідають по черзі, пояснюють свій вибір.)
  • Поясніть, як ми міркуємо при додаванні і відніманні числа 1.

Вправа « закінчи речення».

  • При додаванні числа один ми отримуємо ….
  • При відніманні числа 1 ми отримуємо …
  • Найрозумніші мої. Обведіть номер завдання відповідним олівцем.

IV.Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.     Слайд 9

  • Що ми повторювали на уроці?
  • Яке завдання для вас було найлегшим?
  • Яке завдання вам було важко виконувати? 
  • Подивіться, скільки завдань вам вдалося виконати на відмінно, а виконання яких потребувало допомоги.

Рефлексія. Оцінювання роботи на уроці. Оберіть відповідний колір « Світлофора»

  • Покажіть відповідним кружечком, чи сподобалась вам наша подорож на повітряних кулях.
  • Дякую за урок , до зустрічі.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку