Урок математики у 1 класі
Тема. Перевір свої знання. Узагальнення і систематизація знань учнів. Подорож осіннім лісом.
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів; розвивати мислення, обчислювальні навички, навички каліграфічного письма; виховувати старанність, любов до природи.
Тип уроку: урок-подорож.
Обладнання: картки для роботи в парах «Встав пропущене число», картки-листочки «Порівняння», таблиці на склад числа, малюнки для складання прикладів, ребуси, картки для гри «Шифрувальник», аудіо запис звуків лісу, аудіо запис музичної фізкультхвилинки, іграшки білочки та їжачка.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Діти, сьогодні у нас урок незвичайний, бо ми відправляємось у подорож. А куди, ви дізнаєтесь, прослухавши вірш.
Густий-густий високий ліс –
Він восени рудий, мов лис,
Узимку білий, як зайчатко,
А навесні, мов оленятко,
В вербових котиках – пляминках
На сонці вигріває спинку…
Лиш влітку схожий ліс на себе,
Бо зеленіє аж під небо.
Валентина Полинок
-
Про що говорить автор у вірші? Який ліс вона згадує? То куди ми відправляємось? (В осінній ліс.)
-
Виходячи з того, що у нас урок математики, то подорож наша буде математичною і вам знадобляться всі знання, які ви отримали на попередніх уроках. Тому будьте старанні та уважні!
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
-
Робота в парах.
-
Вирушати будемо парами, тому пропоную роботу в парах. На кожній парті є картка з числами, але деякі з них загубилися. Ваша задача – вставити пропущені числа.
-
Тепер можемо вирушати.
-
Весела лічба.
-
Щоб нам було веселіше, попрацюємо з веселими задачками. Приготуйте лічильні палички.
На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? (5)
Появилися у квочки
Три сини, чотири дочки.
Так чекала на курчат!
Скільки разом дитинчат? (7)
У садок до годівниці
Прилетіли три синиці.
Потім ще три птиці –
Теж до годівниці.
Скільки птиць на годівниці? (6)
Ось до класу на урок
Залетіло шість сорок.
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (8)
-
Каліграфічна хвилинка. Ребуси.
-
Подивіться на ці картки. Які слова тут заховалися? (пі 2 л; 7 я)
-
Пропишіть рядочок цифр, що заховалися у цих ребусах.
-
Фізкультхвилинка.
-
Ось ми непомітно прийшли до лісу. Прислухайтесь до цих чарівних звуків. (Прослуховування аудіо запису звуків лісу.)
-
Діти, мені здається, почав підніматися вітер і, мабуть, скоро почнеться дощ. Давайте покажемо це явище природи. (Діти виконують фізкультхвилинку «Дощик».)
ІV. Узагальнення й систематизація знань учнів.
-
Порівняння чисел. Естафета.
-
Після дощу, з дерев попадало багато листочків, на яких є завдання для вас – порівняти числа. Щоб нам було веселіше, виконаємо його у вигляді естафети.
-
Складання прикладів за малюнками.
-
Діти, поки ми грали до нас прийшла мешканка лісу.
Загадка
У лісі живе,
Горішки гризе,
Грибочки збирає,
На зиму складає. (Білочка)
-
Білочка приготувала запаси на зиму, але ніяк не може їх порахувати. Допоможемо їй? (Учні складають і записують приклади у зошити.)
-
Склад чисел.
-
Ось іще один мешканець. Хто це?
Загадка
В лісі він без сумки ходить
Яблука й гриби знаходить.
Спинка – голки. Очі – намистинки.
Хто це там біля ялинки? (Їжачок)
-
Їжачок також прийшов до нас за допомогою. Йому потрібно розкласти грибочки, які він назбирав на зиму, розкласти по поличках. (Троє учнів біля дошки заповнюють таблиці складу чисел.)
-
Фізкультхвилинка.
-
Тваринки дуже вдячні вам за допомогу і запрошують на танок. (Діти виконують фізкультхвилинку під музичний супровід.)
-
Робота з числовим рядом.
-
Діти, нам час повертатися до класу, а на зворотньому шляху виконаємо цікаве завдання «Шифрувальник». На дошці ви бачите картки з цифрами і буквами. Наше завдання - викласти ці цифри в правильному порядку. І тоді ви зможете прочитати зашифроване слово. (ПРИРОДА)
-
Як це слово стосується нашого уроку?
-
Що таке природа?
-
Якою вона буває?
-
Які об’єкти живої природи нам зустрілися сьогодні на уроці?
-
Як треба ставитись до природи? Чому?
V. Підсумок уроку.
- Ось ми непомітно повернулися до класу. Подивіться, якими стежками ми проходили? На які лінії вони схожі? (пряма, крива, ламана.)
- Чи сподобалась вам наша подорож?
- Що було цікавого?
- Які завдання здалися важкими?
- На згадку про себе наші нові друзі залишили вам подарунки-розмальовки.