Уроку-казка з математики у 2-Б класі "Периметр багатокутника. Робота з геометричним матеріалом. Обчислення значення виразів. Розв’язування задач"

Про матеріал
План-конспект уроку- казки з математики в 2 класі НУШ на тему "Периметр багатокутника. Робота з геометричним матеріалом. Обчислення значення виразів. Розв’язування задач". За підручником (Н. Листопад. Математика 2 клас. Київ: Оріон, 2019)
Перегляд файлу

     Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

 

 

 

 

 

 

 

Читання та обговорення української народної казки «Ріпка»

 

 

 

 

                                          Підготувала:

вчитель початкових класів

Кінер Тетяна Миколаївна

 

Тема: Периметр багатокутника. Робота з геометричним матеріалом. Обчислення значення виразів. Розв’язування задач.

Мета: активізувати вміння записувати вирази; формувати обчислювальні навички; актуалізувати поняття « стільки само»; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; добирати до них розв’язання у вигляді виразу; актуалізувати знання учнів про многокутники та ламану лінію, спосіб обчислення довжини ламаної лінії ; ознайомити учнів з поняттям «периметр многокутника»; розвивати мовлення та логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість, розуміння того, що спільними зусиллями можна досягти більшого результату й успіху.

Обладнання: підручник « Математика» Н. Листопад , Київ : Оріон, 2019; таблиці, геометричний матеріал; зображення персонажів казки "Ріпка ", аудіоказка « Ріпка» на новий лад, розмальовка до казки.

 

Тип уроку: комбінований .

 

Освітні галузі : математична, мовно-літературна.

 

Форма проведення: урок-казка.

 

Методи навчання: словесні (бесіда); наочні (метод ілюстрації);

метод пізнавальної гри.

 

Форми навчання: індивідуальні, колективні, робота в парх.


Хід уроку

 

  1. Вступна частина

  1.Мотивація навчальної діяльності.

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І на урок він нас покликав,

А отже, часу не витрачаймо

Роботу швидше починаймо.

 

  2.Урок сьогодні не звичайний, а казковий.

    Відгадайте назву цієї казки.

 

                     Сиднем у землі сиділа

      Час настав-і всіх здружила:

      Діда, бабу, внучку й Хвінку,

      Мишку та кицюню Мінку.

                ("Ріпка")

  • Казка наша незвична, казка – математична.

(Вчитель вивішує малюнок ріпки перевернутою іншим боком)

ІІ.  Основна частина.

 

  1. – Був собі дід Андрушка, а в нього баба Марушка, а баби дочка Мінка, а в дочки собачка Хвінка, а в собачки товаришка- киця Варварка, а в киці вихованка- мишка Сіроманка.

    Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив, зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.

      Працював дід не марно: зійшла ріпка гарно. Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав.

       Росла дідова ріпка , росла! Зразу така, як мишка була, потім, як кулак, потім, як буряк, потім, як два, а нарешті стала така, як дідова голова. Тішиться дід, не знає , де й стати. « Час,- каже,- нашу ріпку рвати».

      Пішов він на город- гуп, гуп! Узяв ріпку за зелений чуб; тягне-потягне, а ріпка сидить у землі, як пень.

      2.  -  Кличе він бабу Марушку: « Ходи, бабусю, не лежи, мені  ріпку вирвати   допоможи!»

   -  Допоможу, якщо діти 2 клас    у  допоможуть  мені вирази обчислити.

Запис на дошці                                       

*40 зменшити на 1;

*Різниця чисел 100 і 10;

*Сума чисел 50 і 5;

*70 збільшити на 9;

*Від 67 відняти 0;

*До 69 додати 1.

Кропивницький вуличний театр додав циганку до героїв "Ріпки" (АНОНС) |  Перша електронна газета
          (Виходять діти до дошки записують вирази і розв'язують їх)

  • Дякую , дітки .

 

-Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за плече. Смикає дід ріпку за гичку, смикає баба діда за сорочку, працюють руками, упираються ногами- промучились увесь день, а ріпка стоїтьу землі, як пень.

3.- Кличе баба дочку Мінку: « Ходи, доню, не біжи, нам ріпку вирвати допоможи!»

Иллюстрация к сказке Репка дед бабка внучка | Иллюстрации, Сказки    – Допоможу, якщо дітки 2 класу допоможуть мені розв’язати приклади        (с.45,   № 263).

 

67-7+10                            50-1-9                          43+1-4  

79+1+20                           17-7+1                         80+5-1

                  

          -Дякую, друзі!

      

          -Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку- тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

 4. -Кличе дочка собачку Хвінку: « Ходи, Хвіночко, не біжи, нам ріпку вирвати допоможи!»

– Допоможу, але я сильно втомився охороняти господарство. Хочу, щоб  дітки  2 класу зробили зі мною фізхвилинку і допомогли розв’язати задачу.

 

 Фіз.хвилинка. Щось не хочеться сидіти,           

                             треба трохи відпочити.                  Пластиковая декорация РЕПКА "Собака Жучка"

Руки – вгору, руки – вниз,

на сусіда подивись.

Руки – вгору, руки – вбоки,

зробимо чотири кроки.

Вище руки підніміть,

а тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

до роботи! Все гаразд!

   

      Розв’язування задачі ( с.45, №264).

      У вчителя було 30 аркушів кольорового паперу. На уроці учні використали 10 аркушів жовтого кольору і стільки само аркушів червоного кольору. Скільки аркушів кольорового паперу залишилося у вчителя?

      ( Учні розв’язують задачу  по діях і складають вираз колективно )

  1. 10+10=20(арк.)- використали учні на уроці.
  2. 30-20=10(арк.)-залишилося у вчителя.

Вираз: 30-(10+10)=10 (арк.)

Відповідь : 10 аркушів кольорового паперу залишилося у вчителя.

 

     - Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку з спідничку- тягнуть руками, впираються ногами, промучились увесь день, а ріпку стоїть , як пень.

  5.  -  Кличе собачка кицьку Варварку: « Ходи ,Варварочко, не лежи, нам ріпку вирвати допоможи!»

– Допоможу, але я сииииильно втомилася, хочу, щоб учні 2 класу зробили зі мною фізхвилинку і допомогли розібратися з геометричними фігурами і перевірили, чи правильно  знайшли периметри трикутника і чотирикутника.

 

Купити Комплект карток Котик і рибка з доставкою по Україні Фізхвилинка. Сірий котик міцно спав,                 

                      Навіть пісню не співав.

                      Та нарешті він проснувся,

                      І довкола озирнувся.

                      Став смачненько потягатись,

                      Та чистенько умиватись.

                      Порозчісував він вуса

                      Довгі-довгі, русі-русі.

                      Зуби й кігті нагострив

                      Й до комірчини побрів.

                      Буде мишку полювати

                      І добро оберігати.

                      Й ми як котик відпочили,

                      Щоб міцніли наші сили.

(Діти виконують вправи, запропоновані вчителем)

Робота над геометричним матеріалом ( с.45, № 266- 268).

  1. Уточнення поняття  « многокутники» (с.45, №266)

-Розподіліть фігури на дві групи. Назвіть ознаки, за якими ви робили розподіл. ( І варіант- многокутники і немногокутники(овал), ІІ варіант- чотирикутники та інші фігури).

  2) Практична робота. Робота в парах.

(Діти зі смужок паперу методом згинання утворюють різноманітні многокутники.)

     Робимо висновок. Межею багатокутника є замкнена лінія. Ланки ламаної є сторонами багатокутника.

  • Пригадайте, як обчислити довжину ламаної лінії ?

3) Обчислення периметра многокутників ( визначення правильності обчислення периметра трикутника і чотирикутника).

- Скільки чисел потрібно додати при обчисленні периметра трикутника?

- А чотирикутника ( п’ятикутника, шестикутника) ? Чому?

- Чи вірно зайшли периметр даних фігур?

 

     - Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку з спідничку , киця собачку за хвостик. Тягнуть руками і зубами , впираються ногами, промучились увесь день, а ріпку стоїть , як пень.

    6.  - Кличе киця мишку Сіроманку : « Ходи, Сіроманочко, не біжи, нам ріпку вирвати допоможи!»

  Допоможу, якщо учні 2 класу допоможуть розв’язати задачу непросту.

 

       Логічна задача.  Петрик і Софійка на уроці мистецтва вирізали прапорці. Вони були трикутної форми зеленого кольору і прямокутні жовтого кольору. Які прапорці вирізала Софійка, якщо відомо, що периметр кожного прапорця був більший за периметр кожного прапорця Петрика? ( При умові, що трикутні прапорці мали сторони 4, 5 та 3 см. У прямокутних прапорців сторони 4 та 5 см).

        - Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку з спідничку , киця собачку за хвостик, мишка кицьку за лапку- як потягнуууули, так і покотилися !

          Упала ріпка на діда Андрушку, дід на бабу Марушку, баба на дочку Мінку, дочка на собачку Фінку , собачка на кицю Варварку , а мишка – шусть у шпарку .

          Учителька показує зворотній бік ріпки, де написано слово  « Дружба».

ІІІ. Заключна частина.

  

1.Підсумок уроку. Рефлексія.

 

-Чи сподобалася вам наша математична казка?

 

-Чому нас навчила ця казка?

-Чи вартує бути дружніми, приходити на допомогу один одному?

Вправа « Мікрофон».

- На уроці я навчився(лася) …

-Найкраще у мене вийшло …

-Я почувався(лася) не дуже впевнено, коли …

  • Ви сьогодні молодці! Отримайте від героїв казки  подарунки-  розмальовки  з їх зображенням.

розмальовки за казкою ріпка Розмальовки роздрукувати бесплатно.

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Кінер Тетяна
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 січня 2021
Переглядів
2598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку