Сформувати та розширити знання про будову шкіри, її типи, причини косметичних проблем, в підлітковому віці; навчитись розрізняти типи шкіри та доглядати за нею; розвивати здоров'язберігаючі звички, пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати правила здорового способу життя.
ТЕМА : «Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою»
Мета уроку : сформувати та розширити знання про будову шкіри, її типи, причини косметичних проблем, в підлітковому віці; навчитись розрізняти типи шкіри та доглядати за нею; розвивати здоров’язберігаючі звички, пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати правила здорового способу життя.
Очікувані результати:
учні повинні називати особливості стану шкіри підлітків та типи шкіри;
учні повинні розпізнавати зміни на шкірі обличчя, ознаки типів шкіри;
учні повинні пояснювати вибір косметичних засовів для догляду за шкірою.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: картки, паперові серветки, аркуші паперу, маркери, таблиця «Стадії утворення вугрів», таблиця «Поляна косметичних порад», кросворд «Шкіра», відеоролик «Здоровий спосіб життя», косметичні засоби догляду за шкірою, зошити, підручники, використання ІКТ.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 1)
1. Привітання вчителя, установка на хороший настрій, побажання учням успіхів, радості, здоров’я.
Вчитель: Доброго дня! Хай сонце дарує вам тепло, а хмари прохолоду , а наш урок – крапельку здоров’я!
Привітання учнів – Вчитель пропонує привітати сусіда посмішкою та продовжити фразу «Бажаємо вам …….». Діти бажають іншим командам :
Бажаємо вам гарного настрою!
Бажаємо вам отримати корисні знання!
Бажаємо вам цікавих завдань!
Бажаємо вам ясного сонячного настрою!
Бажаємо вам цікавих дослідів!
2. Закріплюємо правила поведінки на уроці.
3. Епіграф: Єдина краса, яку я знаю,— це здоров’я. (Г. Гейне) (Слайд 2)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання. Відгадування кросворду «Шкіра». (Слайд 3)
2. Для активізації розумової діяльності виконуємо вправу «Подвійні малюнки», «Крюки Деннісона»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Повідомлення теми на розвиток у учнів креативного мислення. (Перегляд відеоролика)
Для того щоб сформулювати тему уроку, вчитель пропонує переглянути відеоролик «Здоровий спосіб життя», та запропонуйте свій варіант. Повідомлення теми уроку. (Слайд 4)
2. Зворотній зв’язок. Складання «Асоціативного куща».
Пропоную учням поміркувати та уявити асоціацію зі словом «ШКІРА». Учні дають відповідь та дошці прикріплюють заготовки зроблені заздалегідь навколо слова «Шкіра».
Вчитель: Які питання ви сьогодні хотіли б отримати відповідь? Що вас турбує в підлітковому віці?
3. Формування мети та завдання уроку. (Слайд 5)
1. Вчитель: Які питання ви сьогодні хотіли б отримати відповідь? Що вас турбує в підлітковому віці?
2. Питання які розглянемо під час уроку. (Слайд 6)
ІV. Вивчення нового матеріалу. (Слайд 7, 8, 9, 10)
1. Вчитель: Проблеми зі шкірою виникають у будь-якому віці. Деякі з них найбільше турбують у періоди гормональних потрясінь — у підлітковому віці. Це тому що деякі гормони стимулюють функцію сальних залоз, шкіра стає жирною, і створюється поживне середовище для мікробів. З огляду на це догляд за шкірою підлітковому віці має важливе значення.
Від чого це залежить?
Як допомогти дитині якщо виникла проблема?
2.Робота з підручником стр.85
Вчитель: Дерматологи виділяють 5 типів шкіри. Ознайомитись з ними можна на стр.85 Діти по черзі зачитують пити шкіри. (Слайд 11)
Додатковий матеріал.
Нормальний тип шкіри – свіжа, гладка, еластична, добре зволожена, без надмірного блиску, без вугрів. Містить достатньо вологи та жиру , тому стійка до зовнішніх атмосферних змін. Нормальна шкіра добре реагує на водні процедури з милом, не стягуючись при цьому.
Жирний тип шкіри – має розширені пори, жирний блиск, схильна до утворення вугрів, прищів, тому потребує особливого гігієнічного догляду.
Комбінований тип шкіри – на обличчі можуть бути водночас і суха шкіра (повіки), і нормальна (щоки), і жирна (лоб, ніс, підборіддя).
Сухий тип шкіри – ніжна й дуже чутлива. Тонка, матова з малопомітними порами, часто бліда, схильна до подразнень. Узимку її потрібно оберігати від морозу та дуже сухого повітря. На холоді вона червоніє , лущиться , а вмивання з водою та милом стягує її.
3. Експеримент з паперовою серветкою. (Слайд 12)
Проведення дослідів для визначення типу шкіри учнів. Промокнути шкіру навколо носа , лобі, підборідді паперовою серветкою. Визначення типу шкіри кожного учня.
4. Мозковий штурм «Корисна їжа і здоров’я шкіри»
Вчитель: шкіра обличчя це дзеркало наших органів. За подразненням ділянок шкіри обличчя можна прогнозувати, який орган в організмі людини захворів. І як за допомогою раціонального харчування це можна виправити.
Ділянка №1 – лобна частина – це травна система - якщо людина переїла, шлунок зупинився , а кишечник відчуває здуття.
Ділянка №2 – Шкіра навколо очей – нирки - людина вживає на добу 2 літри води. Якщо води випито більше за норму тау людини навколо очей – набряк. Якщо менще –шкіра навколо очей суха з лусочками.
Ділянка № 3 – Вісочна частина – жовчний міхур – робимо висновок , що ця людина певний час знаходится на низькокалорійній дієті, а організм потребує жирної їжі (сало, масло). Таким чином шкіра дає сигнал про те що необхідно з’їсти.
Ділянка № 4 – Носовий трикутник – серцево судинна система - набуває почервоніння якщо має проблеми із сердечною мишцею або людина вживала алкогольні напої.
5. Перевірка знань кожного учня. «Вікторина» (Слайд 13)
У дітей на столі номерки з цифрами 1 2 3 4 5 6.
Питання вікторини:
6. Фізкультхвилинка «Звуки дощу»
7. Про косметичні проблеми підлітків. (Слайд №14)
Вчитель: У підлітковому віці на шкіру впливають гормональні зміни, а також піт, інфекції та атмосферні забруднення. При закупорці сальних залоз і волосяних фолікулів на шкірі утворюються вугри (наукова назва – акне). Досі точно не встановлено причину їх появи, але відомо, що до 20 – 25 років вони зазвичай зникають самі по собі. Як утворюються вугрі?
Виконую експеримент.
Вчитель: Так відбувається запалення в шкірі у підлітків. Мірний целіндр – це сальна залоза в кожній сальній залазі знаходиться бактерія пропіум – акне. Все б нічого але під час запалення протока або отвір закривається. Бактерія АКнЕ активно розмножується через деякий час на обличчі з’являється гнійник.
Вчитель: Як ви гадаєте що непотрібно робити щоб цього не сталось?
(Слайд 15, 16, 17, 18) Про захворювання шкіри.
Шкіру називають дзеркалом організму. Вона найпершою реагує на потрапляння шкідливих речовин в організм людини у вигляді певних проявів.
Вчитель: Розповідаю про грибкові, алергічні, вірусні захворювання шкіри. Підлітки нерідко потертають від таких вірусних захворювань шкіри, як бородавки і герпес.
8. Робота в групах.
Група 1.
Завдання.
1.Вибрати із косметичних засобів ті які необхідні за доглядом шкірою тіла.
2. Запишіть правила догляду за шкірою тіла.
Група 2.
Завдання : 1. Вибрати косметичні засоби догляду за шкірою рук.
2. Запишіть правила догляду за шкірою рук.
Група 3.
Завдання: 1. Вибрати косметичні засоби догляду за обличчям. (На макеті показати, як правильно доглядати за шкірою обличчя.)
2. Записати правила догляду за шкірою обличчя.
Група 4.
Завдання : 1. Вибрати косметичні засоби догляду за волоссям.
2. Записати правила догляду за волоссям.
Правила записують на «Пелюстках ромашки». Після виступу групи ромашки прикріплюють на макет «Поляна косметичних порад»
V. Підбиття підсумків уроку.
1. Перевірити знання. Тестування кожного учня.
2. Смайлеком оцінити настрій після уроку.
(Слайд 19, 20) Вчитель: Тіло людини — це така сама святиня, як і дух,
з яким воно нероздільне… І тому я вважаю, що людина
не має права нехтувати своїм здоров’ям. (Л. Толстой)
3. Вправа «Вільний мікрофон».
— Сьогодні на уроці найцікавішим було….. «Сьогодні я дізнався …….»
4. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника щодо вивчення теми 13 , стр 86 № 3 письмово.
(Слайд 21) Вчитель: Будьте здорові!
Учні: Будьомо здорові!
1