Тема уроку: Перпендикуляр прямої до площини ( слайд)
Мета уроку:
Інтерес до предмету.
Тип уроку: формування знань і умінь
Обладнання : підручник, дошка, комп’ютер, мультимедійна дошка, презентація, макети фігур, роздавальний матеріал, геометричні приладдя.
« Не кивай на все рукою, не лінуйся, не кричи, (слайд)
бо чому навчишся в школі, знадобиться ще колись».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні перевіряють домашнє завдання за допомогою таблиці. (слайд)
АВ |
24 см |
15 см |
10а |
ВС |
7 см |
20 см |
24а |
АС |
25 см |
25 см |
26a |
ІІ. Актуалізація опорних знань ( за малюнком на дошці) (слайд)
1) 1. Перпендикуляр …
2. Основу перпендикуляра …
3. Похилу…
4. Проекцію похилої на площину …
5. Як знайти АС, якщо відомо АВ і ВС…
6. Як знайти ВС, якщо відомо АС і кут А = 30°…
7. Як знайти ВС, якщо відомо АВ і кут С = 45°…
Перевірка ( слайд)
1. АВ
2. Точка В
3. АС
4. ВС
5. За теоремою Піфагора
6. АС/2
7. ВС=АВ
2) Графічний диктант ( слайд)
1. Якщо з однієї точки до прямої проведено дві похилі, то менша похила має більшу проекцію.
2. Проекція похилої коротша від самої похилої.
3. Похила коротша за перпендикуляр, проведений з тієї самої точки до тієї самої прямої.
4. Якщо в трикутнику квадрат однієї його сторони дорівнює сумі квадратів двох інших, то кут напроти найбільшої сторони – гострий.
5. Квадрат катета прямокутного трикутника дорівнює різниці квадратів гіпотенузи та іншого катета.
Перевірка ( слайд)
ІІІ . « Мозковий штурм»
За малюнком знайти Х (слайд)
1) 2)
3) 4) 5)
Перевірка
ІV. Формування знань і умінь.
1)Задачі їз старовинних манускриптів (парна робота) (слайд)
« Стрибок мавпи» На дереві сиділи дві мавпи: одна – на самій верхівці дерева, інша на висоті 10 ліктів від землі. Другій мавпочці захотілося напитися води з джерела, що знаходиться на відстані 40 ліктів від дерева. Вона злізла з дерева і пострибала до води. У той самий час перша зістрибнула з дерева і потрапила до того ж джерела обидві мавпочки подолали однакову відстань. Скажи, о мудра людина, з якої висоти стрибнула перша мавпочка?
« Зламана пальма» Пальма, що має 40 ліктів у висоту, було зламано вітром, її верхівка торкнулася землі за 20 ліктів від основи стовбура. Скажи, о юний математик, на якій відстані від землі було зламано пальму.
2) Задача (розібрати колективно) ( слайд)
3) Самостійна робота ( Ірівень-3бала, ІІрівень- 6балів, ІІІ-рівень-9 ббалів, VІ- рівень 12балів)
І варіант
І рівень
1. Назвати перпендикуляр
А) ОА; Б) ОВ; В) МО.
2. Назвати похилі
А) МВ; Б) ОА і ОВ; В) МВ і АМ.
3. Назвати проекції
А) О; Б)МВ і МА; В) ОВ і ОА.
ІІ рівень
4. З точки А до площини α проведено перпендикуляр АО. Похила нахилена до площини основи під кутом 30°. Знайти довжину перпендикуляра , якщо похила АС = 10 см.
ІІІ рівень
5. З точки А до площини проведено дві похилі АС і АВ. Знайдіть довжини похилих, якщо різниця їх довжин дорівнює 6 см.,а проекції похилих дорівнюють ОВ= 27 см , ОС = 15 см.
ІV рівень
6. прямі АВ, АС і АD попарно перпендикулярні. Знайдіть відрізок АD, якщо ВD= 9см, ВС= 16 см, АD= 5 см.
ІІ варіант
І рівень
1. Назвати похилі
А) SВ і СD; Б) ВК і КD; В) SК і К D
2. Назвати перпендикуляр
А) SК; Б)ВК; В) КD.
3. назвати проекції похилих
А) ВК і КD; Б) SВ і SD; В) SК і КD.
ІІ рівень
4. З точки А до площини α проведено перпендикуляр, похила АD нахилена до площини під кутом 45°. Знайдіть довжину перпендикуляра АО якщо відомо, що проекція похилої на площину дорівнює 6 см.
ІІІ рівень
5. із точки до площини проведено дві похилі, які дорівнюють 10см і 17 см, різниця проекцій цих похилих дорівнює 9 см. Знайдіть прекції похилих.
ІV рівень
6. Прямі АВ, АС і АD попарно перпендикулярні. Знайдіть довжину відрізка СD, якщо АВ =3см., ВС=7 см., АD= 1,5 см.
V.Перевірка самостійної роботи (слайд)
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
І варіант |
В |
В |
В |
5 |
39 і 45 |
15 |
ІІ варіант |
А |
А |
А |
6 |
6 і 15 |
6,5 |
V.Підсумок уроку (слайд)
VІ.Рефлексія ( слайд)
VІІ.Домашнє завдання §10 повторити
№ 384 а), № 382 ( 1-3), 404*