Тема. ВИГОТОВЛЕННЯ ІЗ ПЛАСТИЛІНУ ОБ'ЄМНИХ СЮЖЕТНИХ
КОМПОЗИЦІЙ. ЛІПЛЕННЯ ТВАРИН. КОМПОЗИЦІЯ «КІШКИ — МИШКИ»
Мета: ознайомити учнів з гончарною іграшкою; навчати виготовляти фігурки тварин з пластиліну; закріплювати навички роботи з пластиліном; розвивати творчу уяву, фантазію, увагу, спостережливість; вміння спілкуватися, виконувати колективну роботу; сприяти пізнанню дітьми краси рідного краю.
Обладнання: пластилін; стеки; дощечки для пластиліну; зразки виробів; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Встаньте, діти, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене, Посміхніться і до себе.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
ІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном. Виготовимо об’ємну сюжетну композицію «Кішки — мишки».
2. Розповідь учителя
Робота за підручником (с. 11-12)
— Пластилін — чудовий пластичний матеріал. З нього можна ліпити не тільки рельєфні, а й об’ємні вироби, які можна роздивитися з усіх боків. Для ліплення використовують різні прийоми. Давайте згадаємо ці прийоми.
— Отримати складну об’ємну форму з пластиліну можна різними способами.
Конструктивний — спочатку ліплять окремі частини, потім їх з’єднують у цілу фігурку, якій і надають характерних ознак тварин.
Пластичний — фігурка ліпиться шляхом витягування частин тіла із суцільного шматка пластиліну.
Комбінований спосіб ліплення — поєднує елементи конструктивного та пластичного.
Фізкультхвилинка
3. Демонстрування та аналіз зразка 1) Інструктаж учителя.
Робота за підручником (с. 13)
— Розгляньте фото мишки та кішки.
— З яких частин складається тіло кожної з них?
— Порівняйте їх за формою та розміром.
— Які прийоми ліплення можна використати для створення фігурок цих тварин?
— Обираючи певні прийоми ліплення, створіть композицію «Кішки — мишки».
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Під час роботи проводиться пальчикова гімнастика.
IV.ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчалися на уроці?
— Які прийоми роботи використовували?