УРОКз інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 1 класу на тему "Які бувають тварини?"

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу« Я досліджую світ» Тема «Які бувають тварини ?» до Типової освітньої програми під керівництвом Р.Б. Шияна за підручником авторів М.С. Вашуленко, В.Г. Бевз,Т.П. Єресько, О.Г. Трофімова
Перегляд файлу

Тема тижня. Світ тварин

Тема уроку. Які бувають тварини?

Освітні галузі, які задіяні

  • Природнича;
  • Мовно-літературна;
  • Математична;

     -    Мистецька

Мета: розповісти про різноманітність тварин; ознайомити учнів з головними

істотними ознаками тварин;  формувати вміння додавати і віднімати в межах 20; сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів; формувати уміння учнів зв’язно висловлювати свою думку;

розвивати уміння дітей працювати в групах; виховувати любов до рідного краю до тварин.

Формувати ключові компетентності:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери,  цеглинки Lego.

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності.

      Ранкова зустріч

                                                1. Вітання

Щоб день хороший розпочати,

Треба добре друзів привітати.

Треба разом привітатись:

Добрий день!

Дружно й радісно сказати:

Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться:

Добрий день!

Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.

–         Доброго ранку, Ганусю. Мені дуже приємно тебе бачити.

–         Доброго ранку, Максимко. Я рада, що ти прийшов.

Вчитель: Я також рада бачити всіх вас.

- Діти, який у вас став настрій? (відповіді дітей.)

Пропоную з таким настроєм провести цей день і отримати задоволення від власних успіхів. ( Прикрілюють прищепочки до котиків з настроєм)

Обери свій настрій.

Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение

                                      

2. Щоденні новини

  2.1.Повідомлення синоптиків

Календар погоди

Повідомлення синоптика:

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Стовпчик термометру показує ___ (градусів), ________ (тепло/холодно).

Коли в ранці я шла до школи небо було _____(ясним, похмурим).

Опади (були/не було).

2.2.Крісло автора

     - Можливо хтось віршика знає про тваринку?

- Яку тваринку зустріли , коли йшли до школи? Що ви про неї знаєте? Яка вона? Де живе? Що їсть?

3.Групове заняття

(Діти розбиваються на   групи за тваринами ,які отримали перед уроком)

Вчитель: Тепер кожна група обирає собі зручне місце для роботи.  У коробках у вас є пазли. Складіть картинку і скажіть які тварини зображені.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/1022239871%20%281%29.jpghttps://naurok.com.ua/uploads/blog/3741b10635feda172080fa31e5a586ce.jpg

  Діти називають тварин зображених на картинках.

- Скільки тваринок на кожному пазлі?

- У кого більше (менше)?

- На скільки більше ( менше)?

- Кого не назвали?

- Кого вперше побачили?

        4. Обмін інформацією.

        Гра «Створи історію»

   Коли учні зберуть усі пазли та отримають зображення, пропонуєм кожній групі скласти історію про одну із зображених на їхньому пазлі тварин. Де та як вона живе, чим харчується, який має характер тощо. Діти не впевнені або не знають точно? Дозвольте їм пофантазувати!

      Діти відповідають.

  Інформація від вчителя.

30 листопада - Всесвітній день домашніх тварин . «Ти назавжди у відповіді за тих, кого приручив», як сказав Антуан де Сент-Екзюпері,  - девіз Дня. Щороку 30 листопада у багатьох країнах відзначається Всесвітній день тварин. Офіційно День домашніх тварин в Україні не відзначається. Але обов’язково почастуєте в цей день своїх вихованців чим-небудь смачненьким.

ІІ. Етап цілепокладання

Повідомлення теми уроку

Нещодавно я переглянула відео про зоопарк. Там я бачила багато цікавих речей, але найбільше мені запам’яталася велика кількість різних тварин.

  • Чи був хтось з вас у зоопарку? Яких тварин ви там бачили?
  • Де ще можна побачити тварин?

      -   Сьогодні ми з вами поговоримо про різноманітність тваринного світу.

ІІІ. Етап цілереалізації

Світ тварин дуже різноманітний. Яких тільки тварин немає. Крихітних і величезних, красивих і не дуже, лякливих і страхітливих, плазунів, літаючих, плаваючих. Всіх не перелічиш.

Вчені ділять тварин на велику кількість груп, але ми поки що ознайомимося тільки з найбільшими групами тварин.

  •              Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють, вмирають. Це означає, що тварини належать до живої природи.
  •              Тож, до якої природи належать тварини? Чому?
  •              Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету.
  •              Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

Отже, що ви запам’ятали з того, що я сказала?

ІІІ. Етап цілереалізації

  1.          Групування тварин за зовнішнім виглядом.
  •              Чи всі тварини мають однаковий вигляд?
  •              Давайте у цьому переконаємось.

(У кожного на парті лежить картка із зображенням тварини одного з  видів)

  •              Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають дві ноги.

( Виходять діти, у яких на картках птахи)

  •              Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Що вони уміють робити?
  •              Як їх назвати одним словом?  (Птахи)

Доповнення.

Тіло птахів вкрите пір’ям. Це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила, дзьоб.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».

Отже, яку назву має перша група тварин?

 

 

- Я запрошую до дошки учнів. Де на картках тварини мають по 4 ноги.

(Виходять діти, у яких на картках звірі)

  •              Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Який вони мають вигляд? Що вони уміють робити?
  •              Як їх назвати одним словом? (Звірі)
  •             А що ви знаєте про жабу?( Назвати ознаки)Розглянути в акваріумі,якщо є, або відео. Земноводні.

Доповнення

Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.

Отже, яку назву має друга група тварин?

 

 

  •              Я запрошую до дошки учнів, у яких на картках тварини із 6 ногами.

(Виходять діти,  у яких на картках  комахи)

  •              Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте?
  •              Як їх назвати одним словом? (Комахи)

Доповнення

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

- То як називається наступна група тварин?

 

 

- І, нарешті ,прошу вийти учнів, у яких на картках тварини зовсім не мають ніг.

(Виходять діти із зображенням риб , вужів)

  •              Назвіть ваших тварин. Як їх назвати одним словом? (риби)
  •             То яку назву має ще одна група тварин? Риби. Плазуни.

- До якої групи належать такі тварини.? Назвати їх ознаки.

Отже, робимо висновок: тварини – це.. (птахи, звірі, риби, комахи, плазуни, земноводні).

Хвилинка безпеки

Як поведете себе при зустрічі з осою, змією? Чого не можна робити?

Завдання 3. Назви, до яких груп відносяться ці тварини

Вчитель демонструє зображення різних тварин.

Фізкультхвилинка  

Кіт збирався до роботи (потягуються)

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)

Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")

Накрутити вуса,

Почесати живота. (гладять живіт)

І вмити личко.

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

 Робота з підручником.

Зараз потрібно об’єднати тварини у групи за їхніми ознаками і пояснити., використовуючи отримані знання (робота в групах). Завдання 1,с 28.

Завдання 3. Визначити домівку тварин.

ІV. Математичні завдання від вусатих і хвостатих.

1.Задачі .

У кицьки 10 кошенят. 4 – сірих, а серед них решту – порівну рудих та чорних. Скільки чорних кошенят у кицьки?

 У кімнаті на кожній стіні сидить по  2 комарі. Скільки комарів у кімнаті.

2 . Робота за підручником ( М.С. Вашуленко, В.Г. Бевз).Завдання 2,с.28.

 Обчислити вирази. Знайти листочок жабки.

V. Мовні вправи.

  Завдання 4, с.29 у підручнику.

Знайти п’ять назв тварин.

 - Прочитайте слова, які містять один склад, два, три склади.

- Прочитайте  слово, яке починається голосним звуком.

- Знайдіть слова, які закінчуються приголосним звуком.

Завдання 5.

Добери до кожного слова звукову модель.

Завдання 6. Розгадай ребуси. Назви слова- відгадки одним словом.

 

VІ. Малюємо тварин.

Намалювати тварину з мультика за шаблоном.

Похожее изображение

 

VІІ. Етап рефлексійно-оцінюючий

Робота  Lego «Моя тваринка»

Складіть з лего-деталей тваринку, яка вам найбільше подобається.

 

 

Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение

 

 

- Ось і скінчився урок,

І підводимо ми підсумок!

- Чому був присвячений сьогоднішній урок?

- Що вам найбільше запам'яталося на уроці?

- Що було найважливішим на уроці?

Рефлексія

- Поділіться своїм враженням про урок.

Добре працювали і все засвоїли – зелена цеглинка.

Не дуже активні, не все зрозуміло – жовта цеглинка.

Погано працювали на уроці, багато чого незрозуміло – червона цеглинка.

Щоденник вражень . « Що я дізнався про тварин?»

Поспостерігати за домашньою твариною або  обрати тварину для спостереження в навколишньому середовищі.

Зверніть увагу на: характер, поведінку; уподобання в їжі; звички.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сад Сніжана
Додано
1 січня 2023
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку