Усі професії потрібні

Про матеріал
Дана розробка допоможе класному керівнику при складанні та проведенні годин спілкування. В ній в цікавій та доступній формі розкрито поняття про шанобливе ставлення до людей різних професій.
Перегляд файлу

Тема. Усі професії потрібні, усі професії важливі…

Мета. Надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій; формувати повагу до праці людини; розвивати увагу пам'ять, світогляд дитини.

Обладнання. Картки із завданнями для груп, презентація.

Тип заходу. Перекличка повідомлень

 

Хід  заходу

Емоційна підготовка учнів до роботи (учитель «у долоні» передає свою усмішку дітям, вони передають її один одному «ланцюжком»).

Вчитель.     Сідайте,діти, у гурті

 Зустрілися ми знову!

 Про славні руки золоті

 Я поведу розмову.

 Ті руки звичні до землі,

 Будують, вміють шити…

 Ми часто бачимо мозолі

 На їх долонях, діти.

 Всі вдячні золотим рукам,

 Я теж їх поважаю.

 Тож хочу розповісти вам

 Усе про них ,що знаю.

 

Вчитель. Чи думали ви коли – небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля комп’ютера  чи телевізора і слухати музику?

 Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

Вчитель.  Пригадайте, які професії і ви знаєте чи чули, скажіть їхні позитивні і негативні сторони. 

  1. «Мозковий штурм»

 

Вчитель.  На сьогоднішній годині спілкування ми поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею,  навчимося поважати людей праці.

    Перекличку повідомлень   я хочу розпочати із загадок, а ви повинні відгадати професію, яка в ній описується.

Вчитель.   Тобі задачі заважкі —

                  терпляче пояснив.

                  Зчепились в класі хлопчаки

             — він їх  розборонив. (Вчитель)

                            (слайд 2)

1 учень. Вчитель. В початкових і середніх школах на високому рівні проводить навчання учнів по різних предметах. Домагається від учнів міцних і глибоких знань. Формує уміння і навички самостійного навчання, готує їх до практичного застосування знань.

Вчитель.    Хто, неначе епiграми, 

                   Строчить день при днi програми 

                   Для клiєнтiв з рiзних мiст? 

                  Це невтомний (програмiст.) 

                            (слайд 3)

2 учень. Програміст. Працює в обчислювальних центрах виробничих об’єднань, промислових підприємств, фірм, наукових установ. Готує технічні носії інформації – магнітні і лазерні диски, жорсткий диск, магнітні стрічки та ін.

Вчитель.   Хто в лікарні по палаті

              ходить в білому халаті?

                  Хто людей з біди рятує,

                  хто хвороби всі лікує?... (лікар).

                            (слайд 4)

3 учень. Лікар. Обстежує хворих з травмами, захворюваннями серця, судин, легень,шлунку і інших органів, а також встановлює діагноз,проводить лікування. Надає екстренну допомогу, готує хворих до операції, а також спостерігає після неї. Організовує харчування і перев’язки пацієнтів.  

Вчитель.   Хто зробить нам смачні котлети, супи, борщі, пюре й омлети? (Кухар.)

(слайд 5)

4 учень. Кухар. На підприємствах громадського харчування готує і оформляє страви і кулінарні вироби масового попиту(салати, перші і другі страви, гарячі і холодні напої, печиво,торти, булочки), страви національної і зарубіжної кухні.

Вчитель.  Хто працює в перукарні і зачіски робить гарні? (Перукар.)

(слайд 6)

5 учень. Він – художник від природи.
               Почуття краси і вроди
               У душі своїй несе.
               Задля цього зробить все:
               Підстриже і підфарбує,
               Гарний настрій подарує.
               Золоті у нього руки.
               Робить зачіски, перуки.
               І красу, що в ньому є,
               Добрим людям роздає.

          Гроші витрачає вміло:

          він вкладає їх у діло.

          Лік грошам він добре знає,

              їх на вітер не пускає (Бізнесмен)   

 (слайд 7)

6 учень. Гроші витрачає вміло:
              Він вкладає їх у діло.
              Має булочну й пекарню,
              Чи салон і перукарню,
              Свиноферму, звідки м'ясо
              Відправляє в цех ковбасний.
              Чи скуповує товари
              І розвозить по базару.
              Лік грошам він добре знає,
              Їх на вітер не пускає.

Вчитель. В літню пору, в час осінній,

               навесні — в гарячий час

               косять, жнуть вони і сіють,

               орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

(слайд 8)

7 учень. Честь і слава хліборобам,
               Що живуть в моїм селі!
               Хлібороби хліб нам роблять,
               Знайте й ви про це, малі.

              В пору літню, в час осінній,
              Навесні — в гарячий час
              Косять, жнуть вони і сіють,
             Лан оруть — у котрий раз!

             Хлібороб в колгоспнім полі
             Нам вирощує врожай.
             Пшениці шумлять на волі,
             Де початок їм, де край?

Вчитель. Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.

Учень.

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

 Учень.

Літак між хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати …

Учень.

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

  1. Робота в групах.

І  група. Продовжи прислів’я

  • Праця людину годує, а лінь марнує.
  • На дерево дивись як родить,а на людину як робить.
  • Бджола мала, а й та працює.
  • Що посієш те й пожнеш.
  • Зробив діло – гуляй сміло.
  • Більше роби, та менше говори.
  • Який майстер – така й робота.
  • Сім разів відміряй, а раз відріж.
  • Під лежачий камінь і вода не тече.
  • Мало хотіти – слід навчитися і вміти.

ІІ група. Прочитати текст, виконати завдання.

 Дівчинка вирішила після вечері помити посуд.

  • Мамо, - сказала вона, - тепер  завжди допомагатиму тобі. І ніколи, ніколи не стомлюся.

 Мати була зворушена. Вона пригорнула до себе доньку. - Гаразд. Якщо так, донечко, тоді завтра перед моїм поверненням додому зроби щось у хаті. Що саме – побачиш сама.

  • Добре, мамо, я все зроблю, тобі нічого не залишиться!

 На другий день мати пішла на роботу. А дівчинка гралася у себе у дворі. Потім побігла до подружок. І раптом згадала про свою обіцянку все поробити вдома.

  • Ой,пропала моя голівонька! – вигукнула вона. Дівчинка стояла у дворі і дивилася на всі боки. За що б їй узятися? Але чомусь ніякої роботи не бачила.

 Якби їй кинувся у вічі віник, вона б підмела у дворі. Попався б совок – прибрала б сміття, ганчірка – помила б підлогу.

 Раптом дівчинка побачила на веранді ляльку, взяла її і почала гратися.

Настав вечір. Уся сім’я зібралася в хаті.

Після вечері мама запитала:

  • Ну,що ти сьогодні, донечко, встигла зробити в хаті.
  • Ой, - відповіла дівчинка, - я шукала роботу і не знайшла її.

 Коли ти йшла з дому, заховала усю роботу!

Мама засміялась.

  • Як це так вийшло? Віник і совок – під ґанком, ганчірка он там, на цвяшку. Тобі треба навчитися самій знаходити роботу.

 Наступного дня дівчинка знайшла собі роботу: підмела у дворі, викинула сміття, помила підлогу. Отак вона навчилася допомагати мамі. 

Завдання :

  • Що пообіцяла дівчинка мамі?
  • Чому вона нічого не зробила?
  • Що вона відповіла мамі на її запитання?

 ІІІ група. «Прочитай текст, виконай завдання»

Яка ж професія найкраща?

  •                   Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
  •                   Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
  •                   Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
  •                   А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

 Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Завдання:

Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

 ІV група. «Прочитай текст, виконай завдання»

 Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої… так гарно виходить…

  • Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, - якось попросила Марійка.
  • Ти ще мала, пальчики поколеш.
  • От і не мала, от і не поколю! – запевнила дівчинка. – хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба проколювати?
  • Ну, добре. – мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала доні голку, нитки.

 Раз кольнула Марійка, вдруге… І тут нитка заплуталась.

 Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию…»

 Пішла мама до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.

  • Мудра, а така колюча!.. – сердилася дівчинка на материну голку.
  • Чого ти заплакана, Марійко? – повернувшись, запитала мати.
  •                   Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти вишиває… а вона колеться.
  •                   Будь – яка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Берино полотно, та не поспішай, а дивися, як потрібно…

Надвечір Марійка з матір’ю вишила першу волошку.

  •                   То хто мудрий? – усміхнулася мати. – голка чи пальчики?

Завдання:

  •                 Що просила Марійка в мами?
  •                 Що хотіла взяти Марійка, коли мама піде до крамниці?
  •                 Чому вона подумала, що мамина голка краща?
  •                 Чому дівчинка плакала? 
  1. Гра "Без труда нема плода".

Вчитель:

  • Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?
  • А якщо не працює електрик?
  • Якщо вчителі не вийдуть на роботу?
  • Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні?
  • А коли шахтарі перестануть видобувати вугілля?
  • Яка професія найважливіша?

Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

  1. Бесіда про професії батьків.

Вчитель:

  • Де і ким працюють ваші батьки?
  • Чи знаєте ви, хто вони за професією?
  • Хто з вас був на роботі у своїх батьків?
  • У чому важливість їхньої праці для нашої держави?
  • Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?
  • Ким хочете бути ви, коли виростете?
  1. Робота з прислів’ями (робота в групах)

Вчитель:  - А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю

1група. Зі слів складає прислів’я про працю

 (Який майстер така і робота)

2 група. Доповніть прислів’я

Наполегливість  - … (запорука успіху)

Під лежачий камінь… (вода не тече)

3 група. З’єднайте рядки правого і лівого стовпчика

Майстер                                       а лінь марнує

Щоб рибу з’їсти,                          на всі руки

Праця годує,                                треба у воду лізти.

 

  1. Гра-пантоміма «Відгадай професію» (один учень задумує професію і показуєїї імітуючи рухами, інші учні відгадують, учень який відгадав продовжує гру)

Вчитель. Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ».

Учень.

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве, 

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Вчитель.         Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

 

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

 

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

 

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

 

Учень.

І я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

  1. Гра «Мікрофон»

я мрію про професію …, тому що…

Чи погоджуєтесь ви із висловом «всі професії потрібні, всі професії важливі»

Вчитель.  Наша перекличка повідомлень  підійшла до закінчення, але бесіда наша про світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого. Дякую всім за увагу.

 

Підготувала вчитель Карпова О.А.

 

Використанні джерела.

docx
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку