Усна народна творчість для дітей. Малі фольклорні жанри. Пісні й казки

Про матеріал
Усна народна творчість для дітей. Малі фольклорні жанри. Пісні й казки. Усна поетична народна творчість, характерними ознаками якої є колективність творення, масовість побутування, анонімність та багатоваріантність у виконанні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Усна народна творчість для дітей. Малі фольклорні жанри. Пісні й казки

Номер слайду 2

Фольклор. Усна поетична народна творчість, характерними ознаками якої є колективність творення, масовість побутування, анонімність та багатоваріантність у виконанні. Усна народнопоетична творчість — це художньо-словесна творчість народув сукупності її видів і форм, де засобами мови збережено знання про життя іприроду, давні культи і вірування; а також відбито світ думок, уявлень, почуттів іпереживань, народно-поетичної фантазії. Народнопоетичні твори є дуже цінним матеріалом для розумового,морального й естетичного розвитку підростаючого покоління, вони збагачують іпоглиблюють знання, впливають на формування світогляду, моральних переконань,виховують естетичні почуття у дітей.

Номер слайду 3

В. Анікін. розподіляє народну творчість для дітей на три групи: Твори, які поступово перейшли від дорослих до дітей, наприклад казки протварин, деякі обрядові пісні, загадки, прислів’я та ін. Ці твори раніше побутувалисеред дорослих, а згодом стали дитячими. Різні види фольклору, створені дорослими для дітей: колискові пісні,пестушки, утішки, небилиці, казки. Власне дитячий фольклор, цебто творчість самих дітей, наприклад лічилки,жарти, дражнилки тощо. Ці твори вигадують і виконують самі діти без втручаннядорослих. Відповідно до сучасної педагогічної класифікації дитячого віку розрізняємо уфольклорі і твори в міру того як з піком збагачується життєвий досвід дитини та їїзнання, ускладнюється і форма та зміст фольклорних творів.

Номер слайду 4

Дітям-немовлятам співають колискові й розважальні пісні (пестушки, утішки, небилиці тощо). Дитині ясельного піку доступні коротенькі пісеньки про тварин, на побутові теми. Дошкільнята скіпають різноманітні дитячі пісні, знають загадки, деякі прислів’я, слухають казки різних видів і самі розповідають, під час гри в дитячому колективі користуються лічилками, а іноді й дражнилками, в яких виражають незадоволення поведінкою когось із товаришів. Учні молодших класів (1-4) вже самі читають збірки народних пісень і казок для дітей, розуміють деякі історичні пісні, думи, російські билини, вибрані міфи стародавньої Греції й Риму, фольклор різних народів світу. Учням середнього віку доступно не лише все багатство народнопоетичної творчості для дітей, але й кращі твори народної поезії для дорослих.

Номер слайду 5

Всі твори дитячого фольклору можна поділити на три основні види: До пісень належать:колискові пестушкиутішкинебилицікалендарний фольклорпісні-ігри, лічилки й дражнилки. Малі фольклорні форми, або жанриприслів’яприказкизагадкискоромовки. Казкипро тваринчарівні або фантастичніпобутові

pptx
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
5929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку