Усна народна творчість для дітей. Малі фольклорні жанри. Пісні й казки.
Усна поетична народна творчість, характерними ознаками якої є колективність творення, масовість побутування, анонімність та багатоваріантність у виконанні.
Усна народна творчість для дітей. Малі фольклорні жанри. Пісні й казки
Номер слайду 2
Фольклор. Усна поетична народна творчість, характерними ознаками якої є колективність творення, масовість побутування, анонімність та багатоваріантність у виконанні. Усна народнопоетична творчість — це художньо-словесна творчість народув сукупності її видів і форм, де засобами мови збережено знання про життя іприроду, давні культи і вірування; а також відбито світ думок, уявлень, почуттів іпереживань, народно-поетичної фантазії. Народнопоетичні твори є дуже цінним матеріалом для розумового,морального й естетичного розвитку підростаючого покоління, вони збагачують іпоглиблюють знання, впливають на формування світогляду, моральних переконань,виховують естетичні почуття у дітей.
Номер слайду 3
В. Анікін. розподіляє народну творчість для дітей на три групи: Твори, які поступово перейшли від дорослих до дітей, наприклад казки протварин, деякі обрядові пісні, загадки, прислів’я та ін. Ці твори раніше побутувалисеред дорослих, а згодом стали дитячими. Різні види фольклору, створені дорослими для дітей: колискові пісні,пестушки, утішки, небилиці, казки. Власне дитячий фольклор, цебто творчість самих дітей, наприклад лічилки,жарти, дражнилки тощо. Ці твори вигадують і виконують самі діти без втручаннядорослих. Відповідно до сучасної педагогічної класифікації дитячого віку розрізняємо уфольклорі і твори в міру того як з піком збагачується життєвий досвід дитини та їїзнання, ускладнюється і форма та зміст фольклорних творів.
Номер слайду 4
Дітям-немовлятам співають колискові й розважальні пісні (пестушки, утішки, небилиці тощо). Дитині ясельного піку доступні коротенькі пісеньки про тварин, на побутові теми. Дошкільнята скіпають різноманітні дитячі пісні, знають загадки, деякі прислів’я, слухають казки різних видів і самі розповідають, під час гри в дитячому колективі користуються лічилками, а іноді й дражнилками, в яких виражають незадоволення поведінкою когось із товаришів. Учні молодших класів (1-4) вже самі читають збірки народних пісень і казок для дітей, розуміють деякі історичні пісні, думи, російські билини, вибрані міфи стародавньої Греції й Риму, фольклор різних народів світу. Учням середнього віку доступно не лише все багатство народнопоетичної творчості для дітей, але й кращі твори народної поезії для дорослих.
Номер слайду 5
Всі твори дитячого фольклору можна поділити на три основні види: До пісень належать:колискові пестушкиутішкинебилицікалендарний фольклорпісні-ігри, лічилки й дражнилки. Малі фольклорні форми, або жанриприслів’яприказкизагадкискоромовки. Казкипро тваринчарівні або фантастичніпобутові