Усне додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд ( загальний випадок)

Про матеріал
Розробка уроку з математики , яка містить матеріали ігрового та творчого характеру, різні прийоми роботи для учнів 2 класу.
Перегляд файлу

Тема: Усне додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд

( загальний випадок)

Мета: ознайомити учнів з усними прийомами додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння застосовувати при­йоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування прикладів і за­дач; удосконалювати вміння розв’язувати текстові задачі вивчених видів; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

1. Перевірка домашнього завдання (с. 64, завдання 359; 360)

Завдання 359

— Прочитайте відповіді в порядку спадання.

Завдання 360

— Скільки всього книг стояло на полицях?

2. Гра «Мовчанка»

1) Збільшить на 12.

17 0 30 44 65 16

2) Зменшить на 30.

80 55 100 30 31 46

4. Хвилинка каліграфії

— Запишіть числа в порядку спадання.

13; 43; 82; 19; 68; 81.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виконувати додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 64–65)

Завдання 361. Робота в групах

— Обчисліть усно.

Завдання 362

Учні замінюють числа сумою розрядних доданків за зразком, коментують хід виконання завдання.

Завдання 363. Колективне опрацювання матеріалу

— Розгляньте, як виконали додавання.

Запам’ятай!

1) Розклади числа на розрядні доданки.

2) До десятків додай десятки.

3) До одиниць додай одиниці.

4) Отримані результати додай.

Завдання 364

Учні пояснюють, як закінчити обчислення, працюючи у зошитах.

Завдання 365

Після складання плану розв’язання учні записують розв’язання самостійно.

Завдання 366

Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель пе­ревіряє.

Завдання 367

Учні складають задачу за виразом: 59 – (23 + 16).

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Обчислення значень виразів

25 + 67

56 + 18

77 + 14

43 + 38

17 + 18

10 + 14

18 + 14

18 + 19

2. Робота над задачею

У швейній майстерні 18 котушок сірих ниток, білих — на 26 котушок більше, ніж сірих, а чорних — на 37 більше, ніж білих. Скільки котушок чорних ниток?

3. Геометричний матеріал

Побудуйте такий прямокутник, ширина якого 3 см, щоб його можна було поділити на 2 квадрати. (3 см + 3 см = 6 см — довжина.)

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв’язування логічних задач

  • У Тетянки було 5 горіхів. Один вона віддала братові, і у них стало горіхів порівну. Скільки горіхів було у брата спочатку? (3 горіхи)
  • Віра, Ніна й Оля гралися ляльками. Вони одягнули своїх ляльок — одну в пальто, другу в куртку, а третю в сукню. Коли мама запитала дівчаток, що вони одягнули на своїх ляльок, то діти вирішили пожартувати, й одна з них сказала: «Віра одягнула на ляльку сукню, а Оля — пальто». Друга відповіла: «Віра наділа на ляльку пальто, і Ніна — теж пальто». Потім дівчатка додали, що і в першій, і в другій відповіді одна частина правильна (істинна), а друга — неправильна (хибна). Чия лялька в сукні, чия — в пальті, а чия — в куртці? (Якщо Віра одягнула на свою ляльку сукню, Оля не могла одягнути на свою ляльку пальто, тому що в другій відповіді пальто згадано двічі. Отже, в першій відповіді істинне те, що Віра одяг­нула на ляльку сукню, а пальто одягнула на ляльку Ніна. Оля одягнула на свою ляльку куртку.)
  • Сума двох чисел — 20. Якщо від одного числа відняти 4, а до другого до­дати 4, то обидва доданки будуть рівні. Знайди ці числа. (4 + 4 = 8; 20 – 8 = = 12, числа 6 і 14)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

VII. Домашнє завдання

С. 65, завдання 368; 369.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2023
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку