Тема уроку: Усне додавання і віднімання в межах 1000. Вирази виду 340+260, 800-340. Віртуальна подорож Україною.
Мета уроку:
формування предметних компетентностей:
-закріпити знання усних та письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000;
-удосконалювати обчислювальні навички;
-вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач;
- розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися:
розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників;
розвивати пізнавальний інтерес;
-комунікативної:
розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
-соціальної:
розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
-інформаційної:
розширити знання учнів про Україну
виховувати любов до рідного краю, країни
Тип уроку: інтегрований
Форма проведення: подорож Україною
Обладнання: блоки Дьєнеша, презентація, дидактичний матеріал,
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Доброго ранку! Яскравого світла,
Побільше емоцій, усмішок, привітів,
Удачі побільше, побільше тепла!
Доброго ранку Україно моя!
2. Мотивація навчальної діяльності.
В.Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо в подорож країною. А якою саме ви дізнаєтеся виконавши завдання. Вам необхідно розв’язати вирази , розмістити їх в порядку зростання та прочитати слово.
А 400+100 Р 800-400 У 200-100
Н 300+500 А 400+500
К 600-300 Ї 700-100
100 300 400 500 600 800 900
У К Р А Ї Н А
В. Сьогодні ми будемо подорожувати Україною. Під час подорожі закріпимо знання та вміння, які вже набули на попередніх уроках. А на чому ми можемо подорожувати Україною?
Д/г « Збери транспорт»
Діти отримують блоки Дьєнеша і за допомогою них кожен з вас складе свій транспорт на якому ми зможемо подорожувати, але будьте уважні , я називатиму – описуватиму з якої фігури складатиметься та чи інша деталь транспорту.
В. Молодці ви добре впоралися із завданням. А зараз я пропоную вам послухати легенду про Україну.
Легенда про Україну
Бог створив нашу землю і почав роздавати її різним народам. Наші предки пізно спохватилися, і землі їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, який у цей час молився. Через деякий час Бог озирнувся і запитав їх:
- Чого ви прийшли до мене?
Дізнавшись, що вони залишилися без землі, він запропонував їм чорну землю.
- Ні. Ми не будемо там жити. Там уже живуть німці, французи, італійці, — сказали наші предки.
- Ну, тоді я дам вам землю, яку я залишив для раю. Там є все: річки, озера, пустелі, ліси, гори. Але пам'ятайте: якщо будете берегти цю землю, то вона буде ваша, а якщо ні — то ворога, — сказав Бог.
Пішли предки наші на ту землю й оселилися там. А країну свою назвали Україною. І зараз ми живемо на тій самій райській землі.
ІІ. Основна частина
В. Отже розпочнемо нашу подорож. Нам надійшли «секретні документи». Один із них маршрутний лист, який допоможе нам з нашого села Харкове відправитися до столиці нашої країни. А чи знаєте ви діти столицю нашої України? (Звичайно ж Київ). Але перш ніж вирушити потрібно виконати завдання. Провівши обчислення дізнаємося
Дії з іменованими числами.
Довжина одного вагона 80 дм – 20дм
Маса вагона 39 кг +71 кг
Порахуйте скільки вагонів і обчисліть яка довжина всього потяга.
В. Під час подорожі ми з вами навчимося додавати і віднімати трицифрові числа.
340+260=(300+200)+(40+60)=
34 дес +26 дес =50 дес +10 дес =
840-340=(800-300)-40=
80 дес – 34 дес = 50 дес – 4 дес =
В. Ви добре справилися із завдання, тому ми можемо вирушити в наступне місто Хмельницький.. Чим славиться це місто? (Хмельницький відомий на всю Україну та поза її межами як місто торгівлі, яке використало свою історію торговельного центру, щоб стати головним місцем розташування виробництва споживчих товарів та гуртової і роздрібної торгівлі. Саме тут розміщений один з найбільших оптово-роздрібних ринків країни.)
В цьому місті для вас також підготували завдання, коли виконаєте його, зможете вирушати далі.
Математика з другом.
В. Молодці, ви отримали свої перші перепустки і продовжуємо наш шлях. Наступна наша зупинка місто Черкаси. (Черкаси були осередком формування Козаччини) У мешканців цього міста є для вас перешкода, спробуйте її розв’язати, щоб вирушити далі.
Математика письмово.
В. Ви знову отримуєте перепустку і продовжуємо подорож далі, але спочатку трішки відпочинемо. Вийдіть із поїзда і потанцюємо.
Фізкультхвилинка
В.Всі сідайте в потяга і вирушаємо до Запоріжжя. Діти, а чи знаєте ви чим славиться це місто? ?(Запоріжжя- головне козацьке місто України. Історією запорізького козацтва, заповідником «Хортиця» А також Запоріжжя асоціюємо з монументальним і високотехнологічним підприємством Мотор-Січ, де сьогодні виробляють деталі, вузли і агрегати для сучасної авіації).Для продовження мандрівки маємо пройти іспит, який підготувало для нас Запоріжжя.
Математика для себе.
В. Отже, ми вирушаємо далі на схід нашої неосяжної держави, аби подарувати часточку тепла своїх сердець нашим воїнам-захисникам. Чим багатий схід України? (У східному регіоні України знаходяться великі родовища корисних копалин, зокрема вугілля та газу. Їх добувають працьовиті, невтомні люди — шахтарі та газовидо-бувальники.
Які події там зараз відбуваються?(Війна).
А як ви підтримуєте солдатів-захисників?(малюємо малюнки. Збираємо продукти, теплі речі) .
Донецьк просить допомоги у виконанні такого завдання.
-Розв’яжіть задачу.
Збираючи подарунок для воїнів АТО, учні молодших класів зібрали 3 коробки печива по 9 кг у кожній і 20 кг цукерок. Скільки всього солодощів зібрали учні для захисників?
1. 9*3=27(кг) – печива;
2. 27+20=47(кг) – солодощів разом.
В. Прощаємося з містом Донецьк і вирушаємо далі з вірою в те, що скоро там настане мир, будуть відновлені міста і села. А донецький край знову процвітатиме.
В. ось ми і прибули до останьої нашої зупинки, щоб потрапити у Суми послухайте невелику казку і виконайте останню перешкоду нашого маршруту.
«Казка про дівчинку Україну».
Жила маленька дівчина, звали її Україна. У неї була дуже гарна хатка, біля хатки росли високі стрункі берізки, які щоранку махали своїми вітами вітаючи дівчинку. Навкруг дерев щоранку літали метелики, цвірінькали пташки, сонечко мило посміхалося Україні. А ще біля будиночку росли найкрасивіші квіти, які також щоранку кивали голівками вітаючи свою господиню.
Лісові тваринки любили заходити до дівчинки в гості, адже вона їх завжди частувала чимось смачненьким: ведмедика – бочечкою меду, білочці давала грибочки, зайчику морквину.
Окрім того, дівчинка була дуже працьовита, вона і по дому поралась, ще й встигала вирощувати бурячки, капусту, картоплю, огірочки.
Та одного разу прийшла в її дім біда – поряд оселилося вороже плем’я поганців. Вони були грубі, знахабнілі, ліниві. Спочатку вони забрали у дівчинки весь врожай і бурячки і капусту і картоплю і огірочки, адже самі працювати не вміли і не хотіли.
Коли прийшла осінь і навіть налетів перший сніг, поганці вирішили забрати у України останнє її домівку.
Дівчинка дуже засумувала, гірко заплакала та заспівала сумну пісню. Спів її вітри понесли лісами полями так що почули всі її звірі-друзі, пташки і метелики та кинулись на допомогу.
Гуртом їм було не складно відігнати ворога, вони всі дружньо стали проти ворога і прогнали його.
Дівчинка була дуже щаслива і вдячна друзям за допомогу. Всі друзі обнялися і зрозуміли – разом вони сила!!!
В. І в нашій країні теж наступить Мир і все буде добре. І мешканці цього міса пропонують вам розв'язати задачу та скласти до неї дві обернені.
Задача. Сашко виконав домашнє завдання з математики за 30 хвилин. 20 хвилин він розв'язував задачу, а решту часу — обчислював значення виразів. Скільки хвилин витратив Сашко на обчислення значень виразів?
Зразок першої оберненої задачі. Сашко 20 хвилин розв'язував задачу, а 10 хвилин обчислював значення виразів. Скільки хвилин витратив Сашко на виконання домашнього завдання з математики?
Зразок другої оберненої задачі. Сашко виконав домашнє завдання з математики за 30 хвилин. 10 хвилин він обчислював значення виразів, а решту часу розв'язував задачу. Скільки хвилин витратив Сашко на розв'язання задачі?
III. Підсумок уроку.
Ми додому вирушаємо,
Тож у потяг всі сідаємо.
— А поки ми будемо в дорозі, пропоную пограти в гру «Добавлянка».
Гра «Добавлянка»
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна — найкраща у ... (світі)!
Моя Україна — це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні ... (джерельця).
Красиві пейзажі та гори високі,
Маленькі струмочки і ріки ... (глибокі).
Міста старовинні та замки прекрасні,
Великі будови і дуже ... (сучасні).
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна — це пісня ... (весела).
Її обереги — верба і калина.
Найкраща у світі — моя ... (Україна)!
Наша подорож підійшла до завершення. Та не потрібно сумувати, адже ми повертаємося до рідної школи, домівки. Де нас чекають вчителі, рідні які вчать вас бути розумними і віддано любити Батьківщину.
- Чи сподобалася вам подорож?
- Скільки міст ми відвідали?
- Які з них ви запам’ятали?
Завершити нашу подорож хочу словами: «Любіть Україну, бережіть Україну!Слава Україні!» (Героям Слава)