Василь Олександрович Сухомлинський – великий педагог, мудрий учитель. У його палкому серці жила велика доброта та любов до всього світу. Він не лише навчав, а й прищеплював кожній дитині найкращі людські якості, виховував доброту, чуйність, людяність, патріотизм, любов до батьків, до людей і до рідної землі. Народився Василь Олександрович 28 вересня 1918 року в с. Василівка Олександрійського повіту Херсонської губернії (тепер Кіровоградська область) у селянській родині. Він був другою дитиною в сім’ї, яка мала чотирьох дітей.
Батько –Олександр Омелянович був помітною людиною в селі: тесля, член правління колгоспу, учитель праці, сількор, й активний учасник сільської самодіяльності. Бабуся і мама були обдарованими, творчими натурами, носіями народних традицій, і це значною мірою вплинуло на особистість майбутнього педагога. Протягом 1926-1933 років хлопець навчається в семирічній школі. Природні здібності Василя Сухомлинського, підтримані у шкільні роки, визначили .його життєвий шлях: у 1934 році він вступає на підготовчі курси учительського інституту в Кременчуці, а потім навчається в ньому на факультеті української мови і літератури. Через хворобу в 1935 році юнак залишає заняття в інституті і розпочинає роботу в школі, яку (за винятком двох воєнних років) не залишає до кінця свого життя.
Хлопчик і хвора мама У хлопчика занедужала мама. Зажурився він. Думає, чим би потішити маму? Прийшов до неї, сів біля ліжка і каже:- Мамо, хочеш, я намалюю тобі сад. Тобі полегшає. Ти думатимеш, що гуляєш у справжньому саду.- Добре, синку, намалюй мені сад. Узяв хлопчик великий аркуш паперу, намалював вишню з червоними ягодами, яблуню з яблуками. Намалював і вулик, і бджіл, і небо синє-синє. Став малювати сонечко, та ніяк воно в нього не виходить.— Мамо, навіщо малювати сонечко? — запитав хлопчик. Ось я відчиню вікно, дивись, яке воно сьогодні радісне. Відчинив хлопчик вікно, і мама побачила радісне сонечко. Побачила й усміхнулась.
Чи уважно ти прочитав текст?1. Яка сумна подія відбулася з хлопчиком. А) мама захворіла; Б) мама поїхала у відрядження; В) хлопчик отримав погану оцінку.2. Чим син вирішив допомогти мамі: А) заспівати ; Б) приготувати смачненьке; В) намалювати малюнок. 3. Які дерева були на малюнку хлопчика: А) яблуні та груші; Б) яблуні та сливи; В) яблуні та вишні.4. Що не вийшло намалювати: А) сонечко; Б) бджілок; В) вулик.5. Що вигадав хлопчик: А) зробив аплікацію; Б) попросив маму допомогти; В) відчинив вікно.