1
Усний рахунок на уроках математики в початковій школі з моделюванням проблемних ситуацій:
Приклад №1
1) число, попереднє для 4
2) число, наступне для 8
3) 10 збільшити на 5
4) 2 зменшити на 5
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: від меншого числа не можна відняти більше число.
5) 11 і 2, вибери більше число
6) зменшуване 10, від’ємник 3, знайди суму
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: завдання виконати неможливо, бо відповідь при відніманні - різниця.
Доцільно змінити завдання, знайти різницю.
Відповіді для перевірки: 3, 9, 15, 11, 7.
1) 9 десятків 1 одиниця
2) 5 десятків 6 одиниць
3) 8 десятків 7 одиниць
4) 40 + 3
5) 2 + 80
6) 2 десятки і стільки ж одиниць
7) підкресли серед відповідей кругле число
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: завдання виконати неможливо, бо серед відповідей відсутні круглі числа.
8) підкресли серед відповідей число дев’ятого десятка
Проблема виникає при перевірці, коли різні учні називають різні відповіді (Тетяна підкреслила число 91, Марія - 87, Денис – 82). Хто помилився?
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: Марія і Денис виконали завдання правильно, числа 87 і 82 належать до дев’ятого десятка. Число 91 належить до десятого десятка, це помилка.
Відповіді для перевірки: 91, 56, 87, 43, 82, 22.
1) 6 помножити на 7
2) 72 розділити на 9
3) на яке число помножите 5, щоб у відповіді було 49
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: завдання потребує змін, бо у таблиці множення числа 5 немає відповіді 49.
Доцільно замінити число 49 іншим числом п’ятого десятка (45) і виконати завдання.
4) яке число розділите на 4, щоб у відповіді було 3
5) добуток 7 і 4
6) частка 18 і найбільшого одноцифрового числа
Відповіді для перевірки: 42, 8, 9, 12, 28, 2.