Усний твір-роздум про образ сучасної України в поетичних творах

Про матеріал
Презентація для використання на уроці розвитку мовлення під час вивчення теми "Україна і я" в 5 класі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА УРОКУУсний твір-роздум про образ сучасної України в поетичних творах. «Патріотичні почуття ліричного героя у поезіях сучасних авторів»Підготувала. Вчитель української мови та літератури. Балтського ліцею №3 Нікітенко С. Ю.

Номер слайду 2

Запиши епіграф до уроку. В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім — Батьківщина. Ліна Костенко

Номер слайду 3

ПРИГАДАЙЛірика — один із трьох, поряд з епосом та драмою, родів художньої літератури та мистецтва, у якому у формі переживань осмислюється сутність людського буття. В основі ліричного твору — думки і переживання ліричного героя.

Номер слайду 4

ПРИГАДАЙ«Ліричний герой» — це образ, що виникає в уяві читача під враженням висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів.

Номер слайду 5

ПОМІРКУЙЯкі мотиви має лірика Майданович?Як називається такий вид лірики?Хто з поетів також писав патріотичну лірику? Пригадай назви віршів.

Номер слайду 6

Асоціативний кущ«Патріот»

Номер слайду 7

Почитай вірш виразно вголос. Україно! Божий білий цвіт! О Україно! Божий білий цвіт! Храни дітей у цьому лихолітті! Хто, як вони, тебе сягне любить У цілім світі?! Хто заспіває так твої пісні, Як їхні душі сонячні співають? Хто хліб засіє, трави запашні? І зліпить глек? І шишки короваю? Прости ще, Боже, тим, хто не уздрів Красу вкраїнських плодоносних гонів… Додай нам сили — Духа дай згори, Дай вистоять проти орди — й сьогодні!

Номер слайду 8

ДАЙ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯЯкі почуття викликав у тебе вірш «О Україно! Божий білий цвіт!»?До кого звертається поетеса у своєму творі?Чому тривожно звучать останні рядки вірша? Які загрози виникали й існують зараз для України? У кого просить допомоги й захисту лірична героїня поезії?Подумай, з якою метою авторка використовує значну кількість окличних і питальних речень. Які емоції її переповнюють, чи вдалося донести їх до тебе?

Номер слайду 9

Пригадай- Який твір ми називаємо роздумом?З яких частин він складається?Чи згодні ви з тезою «У віршах Т. Майданович ліричний герой – патріот»?Чому ви так вважаєте?

Номер слайду 10

Практичне завдання. Складіть твір-роздум на тему «Патріотичні почуття ліричного героя у поезіях сучасних авторів» усно.

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Знайти, виразно читати вірші: Ліна Костенко «Кобзарю»Володимир Лучук «Клятва»

pptx
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
2371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку