Усний журнал "День довкілля"

Про матеріал

МЕТА: пробудити в школярів почуття особистої відповідальності за охорону навколишнього середовища, допомогти усвідомити, що кожна людина несе персональну відповідальність за майбутнє; розвивати вміння вболівати за навколишній світ; виховувати любов до рідного краю.

Перегляд файлу

Усний журнал «День довкілля»

(19 квітня Всесвітній день довкілля)

МЕТА: пробудити в школярів почуття особистої відповідальності за охорону навколишнього  середовища, виховувати любов до рідного краю.

Ведуча.    Живе в природі істина проста

                  Я стверджую усе це не з нагоди:

                   В правічній мові Матері-природи

                   Родилось першим словом – доброта.

                   В ній все твоє: земля і неба вись

                   Сміх колоска й трави, і регіт грому.                       

                   Збагни лише її в собі самому,

                   Обожнювать красу землі навчись.

                   Душа краси в природі не згора

                   Єство її не знає половини

                   Найкрасивіша ціль в житті людини 

                   Це визернити серце для добра

 

 

Вступне слово вчителя. Всім  нам  добре  відомо, що  найважливішою  проблемою  для  людини  є  проблема  виживання. Жодні  блага  цивілізації  не  замінять  чистого  повітря, вільних  від  шкідливих  домішок  продуктів  харчування  і  води.

     Життя  людини  залежить  від  того, в  якому  стані  ми  збережимо  багатства  нашої  планети.

Охорона довкілля — одне   з найжиттєвіших завдань людства
  Учень 1.  День навколишнього середовища відзначається в Україні щорічно у третю суботу квітня з 1998 року згідно з Указом Президента України «Про День довкілля» № 855/98.

Цього дня громадські організації проводять заходи, спрямовані на поліпшення стану навколишнього середовища, очищення водних джерел, озеленення, збереження заповідних об’єктів, поширення екологічних знань.

    Що найбільше радує і найбільше засмучує сучасну людину? Якщо бути максимально лаконічними і точними, то можна сказати, що найбільшою радістю і цінністю для людини було і залишається її життя, і найбільше засмучує людину загроза втрати цього життя. Сучасний стан людства можна охарактеризувати словом «тривога».

  Учень 2.  На сьогодні перед людством стоять такі глобальні проблеми:

- екологічна;

- демографічна;

- проблема бідності і пов’язані з нею інші соціально-економічні проблеми;

- загроза ядерної війни і міжнародний тероризм;

- проблема вичерпності природних ресурсів.

      Екологічну проблему можна поставити на перше місце. У чому ж полягає суть цієї проблеми? Очевидно в тому, що людству не вистачило мудрості розумно керувати соціоекосистемою, вдосконалити її, про що мріяв Володимир Вернадський. Між людським суспільством та середовищем його існування виникла глобальна соціоекологічна криза, яка поставила під загрозу подальше існування людства на Землі.

    Учень 3. Львівський дослідник Георгій Бачинський вважав, що основними причинами виникнення цієї загрози були: «Прагнення швидкого збагачення, нестримна жадоба речей і насолод, марнославство, заздрість, агресивність, бажання панувати над іншими, марнотратство та інші негативні риси людської натури. Споживацьки спрямована господарська діяльність, багаторазово підсилена досягненнями науково-технічного прогресу, порушила зрештою динамічну рівновагу земної соціоекосистеми, спричинила її прогресуюче руйнування».

    На сучасному етапі стан довкілля став важливим показником для визначення індексу розвитку людського проживання (ІРЛП) країн світу. У 2000 році вчені Йельського університету (США) розробили Індекс Екологічного Благополуччя. Індекс відградуйовано  від 1 до 100 (100 — найкращий результат). Цей індекс виводився з урахуванням 5 критеріїв, з яких найважливішими є стан основних екосистем в межах країни (водна, повітряна, стан землі), рівень благополуччя їх співіснування з основними промисловими комплексами країни, а також зусилля урядів і спеціальних організацій, спрямовані на вирішення екологічних проблем.

 

Цікаві питання до глядачів(бесіда, дискусія)

1. Яка кількість прісної води на нашій планеті? (2% від загальної кількості.1% прісної води містять річки, озера, підземні води).

2. Що вам відомо про раціональне водовикористання у світі? (Одним із таких методів є будівництво водосховищ. Найбільше штучне водосховище у світі – озеро Вальта у Нанні. Деякі країни надлишки річкової води спрямовують у підземні резервуари. Також із методів раціонального водовикористання є очистка і повторне використання води у промисловості).

3.Що означає термін «парниковий ефект»? (Підйом температури в нижньому шарі біосфери, пов’язаний з нагромадженням в атмосфері вуглекислого та інших парникових газів, що перешкоджають довгохвильовому випромінюванню з поверхні Землі).

4.Чим відрізняються поняття «природа» і «навколишнє середовище»? (Вони подібні, але поняття «природа» значно швидше. Природа – все те, що нас оточує. «Навколишнє середовище» утворилося в результаті тривалої еволюції планети Земля та під впливом людської діяльності – створення міст, заводів, каналів, транспортних магістралей).

Учень 4. Проблема чистого повітря

Від початку ХХ ст. кількість вуглекислого газу в атмосфері збільшилася у 10 разів, а кисню — зменшилася в тричі. Збільшення вуглекислого газу спричиняє виникнення парникового ефекту, тобто потепління.

 

Учень 1.Проблема чистої води

Вода — це кров біосфери. Вода не тільки живить промисловість і сучасні міста, але ще й чистить людський і промисловий бруд. 45% населення нашої країни споживає життєву воду, яка не відповідає стандартам якості, прийнятим ще в 1982 р. і далеким від сучасних європейських.

Ганьбою для України є те, що 900 сіл в Україні споживають виключно привозну воду.

Учень 2. Проблема недостатньої кількості лісів

Значення лісу для екології важко переоцінити.

  • Ліси — це легені планети. Вони поглинають вуглекислий газ і виробляють кисень.
  • Ліси позитивно впливають на гідросферу (водну сферу). У лісі затримуються майже всі опади.
  • Ліси зволожують атмосферу. Листяний ліс з 1 га. випаровує за сезон 2,5 т. вологи.
  • Ліси та лісосмуги захищають поля від ерозії грунтів, яка відбувається під впливом  вітру і води.
  • Ліси виконують очисну функцію підземних вод.

 

Слово вчителя до глядачів.

 

Назвіть будь ласка  народні прикмети і повір’я пов’язаних з  природою.

1. Як є на Введення вода, то буде в мисці молоко.

2.Іній на великі сніги,а туман на відлигу.

3. Скільки на Введення води, стільки на Юрія трави.

4. У серпні серпи гріють, а вода холодить.

5. Коли на Петра сльота, то буде в літі багато болота.

6. Якщо на Петра дощ один-врожай непоганий, два-добрий, а три-багатий.

7.Ранкове сонце здається надто великим-на дощ.

8. Якщо вода дуже шумить у горах, буде погода.

9. Якщо після дощу стає тепло, чекай продовження дощу.

10. Довгі бруньки-на довгу весну.

11. Якщо вода капає зі стріх, то ще довго буде холодно.

12. Вода-символ здоров’я, використовується у замовляннях і заклинаннях.

13. Воду святять, щоб душу очистити від гріхів.

14. Не можна давати чужим людям із кухля сімейного воду пити, бо мішатимуться в сім’ю сторонні.

Ведучий.

                    О, земле рідна! Боляче душі!

                    За ту збіднілу фауну і флору,

                    І сором за душевних тих сліпців,

                    Що нівечать безцінну твою вроду.

 

 

 

Ведуча.

                   Сліпців, котрі не втямили азів,

                   Що справжнє щастя – в килимах із квітів,

                   І сріблі рос, у золоті хлібів,

                   І кришталях оцих джерелець світлих.

 

Ведуча.

                  Унаслідок людської перемоги

                  Над усім новим, що просить допомоги,

                  Прости нам, земле, спалені ліси,

                  Прости грунти збіднілі й неродючі.

 

Ведучий.

                    І атом той, що вирвався на волю,

                    Перевернув людську селянську долю.

                    Прости нам, земле, все ж таки прости,

                    Можливо, розум людства не засне,

                    Бо голова живому всьому – ти!

                    І він проснеться і тебе спасе.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Серокурова Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
2528
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку