Тема . Ми українці: честь і слава нам!
Мета: формувати у молодого покоління високої патріотичної свідомості, здатної до критичного мислення;
розвивати естетичний смак, вміння протистояти негативним проявам;
виховувати любов до рідної землі , українського народу, шанобливе ставлення до його культури.
Матеріали: презентація
Тип заходу: усний журнал
Хід заходу
І. Організаційна частина.
1.1. Створення емоційного настрою
- Подивіться на ілюстрації, оберіть одну із запропонованих та скажіть, які емоції вона викликала
ІІ. Основна частина .
2.1. Вправа « Асоціативний кущ»
( відповіді учнів)
2.2 . Хвилина мовчання https://www.youtube.com/watch?v=HWQJaKHrhKw
2.3. Бесіда
- Що и знаєте про Україну?
- Коли вона була заснована?
-Що відомо вам про заснування Києва?
2.4.Повідомлення учня.
Територію України первісні люди почали заселяти з давніх-давен ( більше 1 млн. років), після чого її не полишали. Наша територія славиться першими вогнищами цивілізації та містобудуваннями. Саме тут навчилися приручати коня, винайшли колесо та освоїли перші метали.
Ця територія мала широкі степи, дрімучі ліси, які зумовили людей до господарювання. Бачачи прекрасну місцевість , сюди переселилося багато людей, слов ‘янських племен, завдяки яким утворилася середньовічна держава Київська Русь. Це була потужна держава зі своєю політикою, законами, релігією.
Ця держава постійно воювала, захищаючи рідну землю, із Московським царством та балтійськими німцями, які намагалися поглинути майже усі українські етнічні землі.
Але у 1991 р. їй вдається стати незалежною. Народ України зрадів ще одному шансу бути господарем на своїй землі, володарем своєї волі та долі. Але ми бачимо, що і сьогодні наш народ продовжує боротьбу за власне місце у цім світі.
2.5. Показ відео ролика
https://www.youtube.com/watch?v=kC2hyiMR1Qg
2.6. Слово вчителя
Ми живемо у непрості часи . Ми не знаємо, що буде завтра. Але я впевнена, що кожен із вас пишається, що він є українцем.
2.7. Робота з презентацією « Чи знали ви…?»
- Наша держава має дуже багато таємниць. Значна частина вже знайома нам, але є те, чого ми не знаємо і навіть на здогадуємося. Пропоную вам ознайомитися із цікавими фактами, пов ‘язаними із нашою ненькою.
ФАКТ 1
Європейський центр знаходиться на ділянці звивистої гірської траси Рахів- Ужгород. Тут встановлений знак, що засвідчує географічний центр Європи 1887р. ( Закарпаття належало Австро – Угорщині) з метою побудови залізничої дороги інженери дізналися, що десь тут має бути центр Європи.
ФАКТ 2
Найбільший та найпотужніший літак було збудовано в Україні. Велетень АН-225, побудований в Україні на заводі ім. Антонова.
ФАКТ 3
Станція метро « Арсенальна» - найглибша в світі. Її глибина становить 105, 5 м
Факт 4
В Україні є пустеля. І вона займає 210000га. Це справжнісінька пустеля із височенними барханами, розташована на Херсонщині, біля Чорного моря. Це- Олешківські піски.
ФАКТ 5
Перший університет Східної Європи – Острозька академія на Рівненщині. Вона була заснована в 1576 р. князем Василем Острозьким. Серед випускників Академії – гетьман Сагайдачний.
ФАКТ 6
Найдавніший у сіті музичний інструмент – українська трембіта. Спочатку її використовували зовсім не для музики, а як засіб зв’язку чабана із селом.
Факт 7
Новорічну пісню українського композитора Леонтовича співають по всій планеті. Автор « Щедрик» Леонтович. Уперше виконана в 1916 р. у Києві, мелодія рознеслася світом і вже 1921р.. лунала у Нью- Йорку.
ФАКТ 8
Гасову лампу винайшли в Україні. Бориславські аптекарі Ян Зег та Ігнатій Лукасевич у 1853 р. зробили всесвітньо відомий винахід.
ФАКТ 9
Україна має найбільшу кількість фахівців у галузі IT в Європі. Наразі 100 тисяч українських ІТ – працівників заробляють на життя програмуванням.
ФАКТ 10
Українському Кобзареі встановлено 1384 пам’ятники по всіх куточках світу.
ФАКТ 11
Уперше на письмі слово « Україна» було вжито ще у 1187р. « Країна, Вкраїна, Україна» було вжито в Іпатіївському літописі і набуло широкого вжитку серед українського народу в його живій і письмовій мові.
2.8. Гра « Знайди слово»
ІІІ. Заключна частина
3.1. Рефлексія « Техніка 5 П»
( Діти за допомогою куба мають дати відповіді щодо прослуханого, починаючи зі слів: Пригадай-Підсумуй-Питай-Прокоментуй-Пов’яжи
3.2. Слово вчителя
Хай буде всім нам день оцей, як свято,
Хай буде щастя в серці у батьків.
Хай дзвонить дзвоник радісний, завзятий,
Хай буде радість вищою від слів.