Усний журнал "Оздоровча сила природи"

Про матеріал
На сторінках усного журналу показано як пропагувати здоровий спосіб життя, навчати боротися зі шкідливими звичками. Розкрити зміст народної віри в оздоровчу силу природи, показати лікувальний вплив рослин на здоров`я людини, вчити дотримуватись правильного режиму харчування, праці та відпочинку. До матеріалу додається практична робота на закріплення матеріалу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оздоровча сила природи

 

(Усний журнал)

 

 

 

 

 

                                                                                          Попенчук Зоя Леонідівна

                                                                              Вчитель початкових класів                                                                                                                                    Шепетівської ЗОШ І-ІІІ ст. №6

 

 

 

 

 

 

Тема. Оздоровча сила природи.

 

Мета. Пропагувати здоровий спосіб життя, навчати боротися зі шкідливими звичками. Розкрити зміст народної віри в оздоровчу силу природи, показати лікувальний вплив рослин на здоров`я людини, вчити дотримуватись правильного режиму харчування, праці та відпочинку.

Розвивати логічне мислення.

 Виховувати почуття відповідальності за  збереження свого життя.

Обладнання. Сторінки усного журналу, зображення

лікарських рослин, символічний віночок.

Форма проведення. Усний журнал.   

                          

                                 Хід заняття

 

Сторінка 1. Скарби зеленої аптеки.

Учень.   Рідний край!

              Ліси, поля, долини, води…

              Ти лиш задумайся, пізнай

              Ті дивнії дари природи.

              В них наша сила і любов.

              Земля – то ненька наша люба.

              В її таїни знов і знов

              Заглиблюйся – й побачиш чудо. 

Учень.  За біблійними оповіданнями, перші люди Адам і Єва жили в раю, не знаючи ні холоду, ні голоду, але після гріхопадіння Бог вигнав їх із раю. І зазнали вони великої нужди, і здолали їх численні хвороби.

      Бог змилостився над людьми і своєю доброю рукою щедро посіяв рослини, щоб оберігали вони людей від хвороб, годували, одягали їх.

Учень.  В Україні понад 250 видів рослин визначено лікарськими,  їх з давніх-давен використовували як сировину для виготовлення медичних препаратів. Лікарські рослини не втратили свого значення й у наш час, навіть навпаки – з кожним роком їх роль зростає. Весь світ нині поринув у пошуки цілющих засобів із рослин.

Учень


.  Здається просто бур`яни,

              Та це не так!

               Лікують часто нас вони,

               Без них – ніяк!

               Природні ліки, дар землі –

               Твої захисники малі.

               Це і фіалочки трава,

               І звіробій,

               Це подорожник, кропива

               І деревій,

               Ромашки цвіт, чорниці плід…

               Усім їм дякувати слід!

                                   В. Бутрім  


Учень.  Аптека зелена, зелена аптека,

              Від тебе й від мене вона недалеко.

              Зелену аптеку слід кожному знати:

               Крушина, фіалка, конвалія й м`ята,

                   Меліса, ромашка, спориш, деревій –                  

                   Ці трави цілющі знайти ти зумій. 

Сторінка 2. Парад лікарських рослин.

              

Лунає «Вальс квітів»  П. Чайковського. Заходять діти в костюмах рослин.

 

Калина. Я- Калина. Скільки пісень, легенд, казок про мене складено!

Я – найулюбленіша рослина українців. Я стала символом не тільки дівочої краси, молодості, кохання, а й самої матері –України. Але я не лише  гарна, а й дуже корисна. Хто не знає про мої цілющі властивості? Калинові ягоди лікують багато хвороб: кашель, ангіну, гіпертонію, істерію, запальні процеси шлунка і кишок. А відвар із калинової кори застосовують для промивання ран та зупинки кровотечі. Свіжу кору калини кладуть на кровоточиві рани, цвіт калини теж використовують з лікувальною метою.

 Волошка.  Я – Волошка, здавна була улюбленицею українських дівчат. Мої сині квітки – символ незрівнянної краси, чистої вроди, мрії про щастя і незрадливе кохання.

Відвари моїх квітів лікують хвороби очей та нирок.

Горобина.  Я – Горобина звичайна, мої плоди використовують для виготовлення сечогінного і кровоспинного настоїв.

Смородина.  А я – Смородина. Використовують мої листя та ягоди. Відвар з листя застосовують при ревматизмі, а також як потогінний і сечогінний засіб.

Хрін. Я – Хрін. Покращую травлення, сприяю виділенню жовчі й навіть успішно борюся зі стафілококами інфекціями. Недарма українці здавна мали звичай кидати в діжку з питною водою корінець хрону. Ця вода не мала гіркого присмаку, зате була очищена від хвороботворних мікроорганізмів, довго зберігалася свіжою, сприяла виведенню з організму надлишку рідини та солей сечової кислоти. Люди, особливо літні, які регулярно пили цю воду, відчували легкість у ногах та зменшення болів.

Сторінка 3. Український віночок.

Діти одягненні в український одяг.

 

Учень. Кожна дівчина вміє плести віночок. А чи знаєте ви, що український віночок – не просто краса, а й оберіг, цілитель душі, бо в ньому є така сила, що біль знімає, волосся береже? Вплітали у віночок багато квітів: ружу, калину, безсмертники, деревій, чорнобривці, любисток, волошку, ромашку.

Учень. Найпочесніше місце належало деревію. Де б не проросла ця рослина, вона завжди цвіте. Тому люди й вплели її до віночка, як символ завзяття і волі до життя.

Учень. Барвінок у дівочому віночку… Взимку п`ють відвар від застуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб. Цілий рік його шанують, бо вважають символом життя.

Учень. Безсмертник дарує здоров`я роду людського,гоїть виразки і ранки, тому й співають славу цьому цвітові і вплітають його у віночок.

Учень.  Ромашка у віночку наймолодша за своїм віком. ЇЇ вплели у віночок люди, коли переконалися, що вона приносить не тільки здоров`я, а й доброту та ніжність. Переплітають з вусиками хмелю – символом гнучкості та розуму.

А всього в українському віночку дванадцять квіточок, і кожна – лікар, оберіг.

Релаксаційна пауза.

Лунає музика.

Сторінка 4. Смачно і корисно.

Учні.


Їжте, діти, рибу, м`ясо,

І квасолю і ковбаси,

І горіхи – не для втіхи,

Їжте сир і молоко,

Їжте яйця, бо для росту

Все це необхідне просто,

Бо збагачене білком.


 


В овочах є мінерали

Й вуглеводів теж чимало.

В них багато клітковини,

Нам без неї теж – ніяк!

А крім того, вітамінів

В овочах багато так!


 


Отже, за здоров`ям стежте.

Сіль, солодощі обмежте.

Краще ягоди і фрукти,

Ніж цукерки й пироги.

За надмірного вживання

Це здоров`я вороги.


                                 В. Бутрім

Учень.  Чи знаєте ви, що за 65 років життя людина в середньому поглинає 24 вагони їжі, на споживання якої витрачає близько 6 років життя?

Наша українська кухня багата й щедра. На сторожі людського здоров`я стоять рослини, з яких готують чудесні напої. Чай із гілочок сливи, горобини, яблуні.

Загадки.

Зозуляста, срібляста, сорочок наділа триста. (Капуста).

З поля зжинають, у млині перетинають, у печі гублять – присягаються, що люблять.(Хліб).

Ліз Мартин через тин. Сам переліз, а голову на тину лишив.(Гарбуз).

Сторінка 5. Зміцни своє здоров`я.

Вчитель. А чи замислювалися ви над тим, як ви дихаєте? Чи можна дихати неправильно? У Китаї існує ціла оздоровча система дихання. Давайте спробуємо зробити дихальну гімнастику.

«Нюхаємо квітку».

Вдихнути повітря носом і різко видихнути через рот на уявні пелюстки.

«Комарики».

Затримати дихання, плескати в долоні, ніби ловимо комариків.

 

Підсумок заняття.

 

Вчитель. Наша зустріч наблизилася до кінця.

- Що з того, про що дізналися сьогодні, ви зможете застосувати у своєму житті?

Думок від справ не можна відділяти, тому будемо щоденно:

- правильно дихати;

- постійно дружити з рухом і танцем;

- правильно харчуватись;

- пити чисту воду;

- бажати всім добра, злагоди, здоров`я;

- сприймати життя як найвищий дар природи.

 

Будьте здоровими!

Будьте щасливими!

Будьте гарними! І завжди добрими!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичні завдання в зошиті

 

Тема. Оздоровча сила природи

 

1. Продовж речення.

Здоров`я – це …………………

Воно залежить від …………………

 

2. Робота в групах.

Інтерактивна вправа.

«Займи позицію»

Виберіть те твердження, яке на вашу думку найголовніше. Обговоріть свій вибір у групі, що утворилася.

- Краса світу – джерело здоров`я.

- Добрі взаємини з людьми – джерело здоров`я.

- Щаслива родина – джерело здоров`я.

- Природа - джерело здоров`я.

- Дотримання народних традицій та порад народної медицини - джерело здоров`я.

- Спорт - джерело здоров`я.

 

3. Відгадай загадку.

Кругла, а не сонце, біла, а не папір, з хвостиком, а не миша.

 

4. Отже, думок від справ не можна відділяти, тому будемо щоденно:

- Правильно д………

- Правильно х………

- Пити чисту в…..

- Поважати б…….

- Любити і оберігати п……….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Олена Шевчук. Основи здоров’я. – К.: Видавництво "шкільний світ", 2007. -112 с.
  2. Навроцькі Г. Це треба знати всім: Навч. посіб. – К.: Дошкільник. 1998. 224 с.
  3. Шевчук О. А. Валеологія. Розробки уроків для 5-7 класів. Метод. посіб. для вчителів та учнів. – Рівне.: Ліста, 2001. -200с.
  4. Ящук Г. Ф., Барна Л. С., Фука М. М. Інтегрований предмет "Основи здоров’я" 7 кл. – Тернопіль: СНА "Астон", 1997. – 208 с.
  5. Вибирай сам: бути здоровим чи курити… Фонд "Здоров’я для всіх" - К., 2002. – 32с.
  6. Інтернет-ресурси.

 

docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку