Усний журнал "Про вірну дружбу"

Про матеріал
Розширити уявлення дітей про те, що таке дружба, сприяти поглибленому осмисленню поняття «дружба» і «друг»; формувати моральні якості учнів: уміння дружити, цінувати і берегти дружбу, бути вірним другом. В розробку входять додатки: закони дружби, розфарбовки.
Перегляд файлу

 

 

КЛАСНА ГОДИНА 05.10.2021

ТЕМА: УСНИЙ ЖУРНАЛ «ПРО ВІРНУ ДРУЖБУ»

 

Мета: розширити уявлення дітей про те, що таке дружба, сприяти поглибленому осмисленню поняття «дружба» і «друг»; формувати моральні якості учнів: уміння дружити, цінувати і берегти дружбу, бути вірним другом.

Обладнання: тексти оповідань В. Сухомлинського, М. Водоп’янова, казки Т. Вершиніної та японської народної казки; конверти із завданнями для роботи в групах.

 

ХІД ЗАХОДУ

 

I. Сторінка «Що таке дружба?»

1. Читання оповідання В. Сухомлинського «Наш папа видужав»

         У маленької Каті велика радість — видужав її папа. Більше року він хворів, лежав у лікарні, переніс три операції. Мама і Катя горювали. Не раз, бувало, прокинеться Катя вночі і чує: мама плаче.

         А сьогодні батько вже на роботі. Здоровий і бадьорий.

         Зустріла дівчинка у дворі своїх однокласників — Петрика і Гришу — і поділилася радістю:

— Наш папа видужав!

         Хлопчики подивилися на Катю із здивуванням, повели плечима і, нічого не сказавши, побігли ганяти м’яч.

        Катя пішла до дівчаток, що грали в класики.

— Наш папа видужав! — сказала вона.

        Одна дівчинка із здивуванням запитала:

— Ну і що ж?

     Катя відчула, як до горла підкотилася грудка, дихати їй стало важко. Вона відійшла до самотнього дерева і заплакала.

 

Учитель. Чому заплакала Катя?

 

— Чому ти плачеш, Катю? — почула вона тихий, ласкавий голос Кості, мовчазного хлопчика, що сидів за самою останньою партою.

         Катя підняла голову і, схлипуючи, відповіла:

— Наш папа видужав.

— Як це добре! — зрадів Костя. — Біля нашого будинку в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і понесемо вашому папі.

         Радість засяяла в Катрусиних очах.

 

Учитель. Чому радість засіяла в очах Катрусі?

  • Як ви ставитеся до вчинку Кості?
  • Чи можна Костю назвати другом? (Навіть якщо він раніше не був другом, то сьогодні він їм точно став.)

 

2. Гра «Ланцюжок»

        На дошці написаний початок речення «Друг — це той, хто...».

       Діти «ланцюжком» висловлюються про того, хто називається другом, а учитель під час виступу учнів складає на дошці перелік ключових слів.

 Взаємна допомога

 Емоційна близькість

 Розуміння

 Вірність

 Підтримка

 Уміння зберігати таємниці

 

         Висновок. Дружба припускає взаємну допомогу й емоційну близькість, тобто схожість почуттів, переживань. Від друга чекають вірності, у друга шукають підтримки — допомоги в скрутну хвилину. До друга йдуть з радістю — він розділить її з вами. Друг зрозуміє ваші заповітні мрії, збереже ваші таємниці.

 

3. Складання моделі слова «друг»

Описание: https://docviewer.yandex.ua/htmlimage?id=36yo-6yu58od054jbyz40g67ojsmzr114u7tq6q10pnngjdmo49lnehr025wq2njjfaphjoxnfgyrjmtuz6dkccovz0hofkqudk09atk&name=0.jpg&uid=0

 

II. Сторінка «Вірний друг»

Читання оповідання М. Водоп’янова «Один — за усіх і всі — за одного»

         Видатний математик Лев Семенович Понтрягин осліп, коли був ще учнем початкової школи. У нього захворіли очі, була зроблена невдала операція, і хлопчик назавжди занурився у безпросвітну пітьму. Хлопчик був пригнічений катастрофою, що спіткала його.

         Одного разу додому прийшли Левкові товариші і твердо заявили, що вони всім класом допоможуть йому.

          І вони допомогли. Кожен вечір хто-небудь приходив до Левка вчити разом з ним уроки, читати йому вголос підручники і книги. Сусід по парті під час уроків напівголосно розповідав йому, що написано на дошці, який дослід демонструє учитель. Товариші ходили з Левком і на каток, і до театру, і на концерти, і на лекції.

         За допомогою вірних друзів Лев Понтрягин відмінно закінчив школу і вступив до Московського університету. І тут знайшлися хороші товариші. Студенти охоче допомагали юнакові. Понтрягин виявився дуже талановитим математиком і в 23 роки став професором і членом-кореспондентом Академії наук.

 

         Учитель. Отаке диво! Дружба врятувала людину, вірні друзі! Уявіть-но собі, у 23 роки сліпа людина стала вченим завдяки своїм друзям. Адже все могло бути інакше.

  • Яку людину можна назвати вірним другом?
  • Чи є у вас вірний друг?

 

IІІ. Сторінка «Народна мудрість»

>> Робота в групах

У кожної групи — конверт з прислів’ям з окремих слів. Потрібно зібрати прислів’я і прикріпити їх до дошки.

 

 Один за одного стій, і виграєш бій.

 Без друга на душі туга.

 Вірний друг дорожчий за гроші.

 

  • Перелічить людей, яких ви можете назвати своїми вірними друзями, і поясніть чому. (Наприклад: мама — мій вірний друг, тому що вона лікує мене, коли я хворію, читає мені цікаві книжки тощо.)

 

ІV. Сторінка «Вчимося у природи»

         Учитель. У природи є чого повчитися: як придбати друзів, однодумців у справі, яка цікавить тебе.

  • Ви, мабуть, спостерігали, як птахи летять на південь зимувати. Є птахи, що летять клином. Може, й ви ставили таке запитання: «Чому вони летять клином?».
  • Учені теж поставили собі таке запитання й почали вивчати диких гусей. З’ясувалося, що кожен птах, що змахує крилами, допомагає подолати опір повітря птахові, що летить за ним. Завдяки такому клину вся зграя набагато збільшує швидкість порівняно із птахом, що летить сам.
  • Якщо гусак схоче відокремитися від свого клину, він одразу ж відчує, як важко летіти самому, і тому повертається на своє місце у пташиному ряду.
  • Якщо вожак утомлюється, він деякий час летить у хвості клину, а інший гусак займає місце вожака.
  • Цікаво, що, якщо якийсь птах або захворів, або поранений і змушений покинути зграю, то два інших птахи прямують за ним, щоб підтримати товариша, допомогти. Вони залишаються з безсилим птахом доти, доки той не видужає, або доки не помре. Тоді обидва гуси поспішають наздогнати свій клин і доганяють його самі або з іншою зграєю.
  • Хочеш мати друзів — будь гарним другом сам.

 

V. Сторінка «Ігрова»

>>Гра «Так — ні — можливо»

 Твій друг не зробив домашнє завдання і просить твій зошит, щоб списати. Чи ти погодишся?

 Твій друг уживає погані слова і вирази. Ти станеш учиняти, як він?

 Твій друг отримує погані оцінки, і тобі забороняють з ним дружити. Ти виконуватимеш заборону?

 Твій друг зробив щось погане, а наказують тебе. Ти розповіси правду?

 Щоб мати друзів, потрібно вміти їх завойовувати. Ти згоден із цим?

 Щоб мати друзів, потрібно вміти бути другом. Це так?

 

VI. Підсумок заходу

>> Робота в групах. Складання законів дружби

ЗАКОНИ ДРУЖБИ

 Не обзивай і не принижуй свого друга.

 Допомагай другу в біді.

 Умій розділити радість з другом.

 Не смійся над недоліками друга.

 Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.

 Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.

 Умій у тактовній формі вказати на недоліки друга.

 Не ображайся на критику або пораду товариша: він бажає тобі добра.

 Умій визнати свої помилки і помиритися з другом.

 Не зраджуй свого друга.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Не обзивай і не принижуй свого друга.

 Допомагай другу в біді.

 Умій розділити радість з другом.

 Не смійся над недоліками друга.

 Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.

 Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.

 Умій у тактовній формі вказати на недоліки друга.

 Не ображайся на критику або пораду товариша: він бажає тобі добра.

 Умій визнати свої помилки і помиритися з другом.

 Не зраджуй свого друга.

 

Дружба: стоковые векторные изображения, иллюстрации | Depositphotos

 

 

 

 

 

Дружба хлопчики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку