Зміст
Розділ I. «Мій портрет»
Моє ім'я
Мій родовід
Що я люблю робити
Що я люблю більш всього
Я думаю, що я можу… Я знаю, що я можу!
Мої друзі
Особистий план самовиховання
Моє шкільне життя
«ТЕСТ»
Розділ II. «Портфоліо документів»
Мої досягнення
Розділ III. «Портфоліо робіт»
Мої роботи
Розділ IV. «Скарбничка»
«Поради Знайки»
Розділ І
Напиши про себе:
Ім’я ______________________________________________________________
По батькові___________________________________________
Прізвище _______________________________________________________
Що означає твоє ім’я? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи є ще у вашому роду люди з таким ім'ям?
_________________________________________________________________________
Що ти знаєш про відомих людей, що носять таке ж, як у тебе, ім'я?
________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Чому потрібно дорожити своїм ім'ям?
СІМ’Я
Батько |
|
Мати |
|
Им’я |
|
|
По батькові |
|
|
Дата народження |
|
|
Професія |
|
|
Які вони? |
|
Напиши про своїх батьків
Хто ще є у твоїй родині?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи є у вас улюблені родинні свята? Які спільні захоплення?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЩО Я ЛЮБЛЮ РОБИТИ
У цих квадратиках намалюй, що ти більш всього любиш робити.
|
|
|
|
ЩО Я ЛЮБЛЮ БІЛЬШ ВСЬОГО
Моя улюблена пора року_______________________________________
Моя улюблена тварина_______________________________________
Місце, де я люблю бувати більше всього на світі
____________________________________________________________
Мій кращий друг ____________________________________________
Мій улюблений вид спорту ___________________________________
Моя улюблена книга _________________________________________
Моє улюблене заняття _______________________________________
Мій улюблений фільм ________________________________________
Моя улюблена телепередача _________________________________
Моя улюблена музика________________________________________
Моя улюблена пісенька ___________________________________________________________
Моя улюблена гра ___________________________________________
Мій улюблений колір _________________________________________
Моя улюблена іграшка _______________________________________
Моє улюблене блюдо________________________________________
Мій улюблений час доби_______________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Я ДУМАЮ, ЩО Я МОЖУ...
Я ЗНАЮ, ЩО Я МОЖУ!
Краще всього я умію:
1.__________________________________________________________
2._________________________________________________________
3.__________________________________________________________
4.__________________________________________________________
5.__________________________________________________________
Я не дуже добре умію:
1.__________________________________________________________2.__________________________________________________________3.__________________________________________________________4.__________________________________________________________5.__________________________________________________________
Більш всього я хочу навчитися краще....
1.__________________________________________________________2.__________________________________________________________3.__________________________________________________________
4.__________________________________________________________
Справжній друг.
«Чому у мене немає друзів?», «Чому наш клас недружний?» – такі питання діти часто задають дорослим, один одному і самі собі. А дійсно, чому?
І хто такий СПРАВЖНІЙ ДРУГ? Можливо, і тебе хвилюють ці питання?
Чи згоден ти з цими твердженнями? (відзнач кружком ті твердження з якими згоден)
1. Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
2. Справжній друг – це той, хто не пошкодує поділитися зі своїм другом всім, що сам має.
3. Справжній друг – це той, хто нікому не видасть секрети свого друга.
4. Справжній друг – це той хто не почне сміятися над бідою або невдачею свого друга.
5. Справжній друг – це той, з ким завжди цікаво і ніколи не нудно.
6. Справжній друг – це той, хто постарається захистити від кривдника.
Ти згоден з більшістю тверджень? Якщо згоден то спробуй в кожному твердженні замість слів СПРАВЖНІЙ ДРУГ поставити коротке слово Я.
Ну як, виходить?
Прочитай, що вийшло. Ще раз поглянь на себе «з боку». Можливо, тобі захочеться щось змінити в своєму характері, поведінці, звичках.
Склади свій ОСОБИСТИЙ ПЛАН САМОВИХОВАННЯ і постарайся його виконувати.
ПОРАДИ ЗНАЙКИ
• Подумай, що тобі треба змінити в собі – у своєму характері, звичках, захопленнях – щоб і з тобою людям захотілося дружити.
Особистий план самовиховання
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________
____________________________
Тут розкажи про тих з ким ти дружиш
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Моя участь в шкільних і класних святах і заходах
1.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мій інтерес до шкільних предметів
Мої улюблені вчителі |
№ |
Мої улюблені предмети |
|
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
ТЕСТ
Напослідк Допиши незавершені речення
1. Мені подобаються люди, які ____________________________________________
2. Я хочу, аби в школі __________________________________________________
3. Після занять я люблю _________________________________________________
4. Коли буває важко, я _________________________________________________
5. Я знаю, що моє здоров'я ________________________________________________
6. Друзів у мене __________________________________________________________
7. Я часто думаю про _______________________________________________________
8. Удома я ________________________________________________________________
9. Самостійнішим я стану ________________________________________
10.У майбутньому я___________________________________________________________
_________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розділ ІІ
№ п/п |
Мої досягнення, винагороди, заслуги |
Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ ІІІ
№ п/п |
Перелік представлених творчих робіт
|
Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ ІV
Чому одні добре вчаться, а інші не дуже? Трапляється так: на уроці учень був, вчителя слухав і навіть щось записував, а прийшов додому – і нічого не пам'ятає. І як завдання вирішувати – абсолютно незрозуміло. А здається, щось пояснювали...
Може, не вирішувати, а списати у кого-небудь?
Труднощі в навчанні бувають у всіх, навіть у відмінників. Спробуй з'ясувати, в чому їх причина особисто для тебе.
Вибери і відзнач відповідний варіант закінчення фрази.
На уроках мені зазвичай...
|
цікаво
|
нудно
|
На уроках я...
|
слухаю уважно
|
часто відволікаюся
|
Домашні завдання я виконую
|
відразу після школи
|
пізно увечері
|
Якщо щось не виходить, я...
|
прагну добитися успіху
|
відразу кидаю
|
Прочитай всі фрази, що вийшли. Результати цього тесту можуть підказати тобі, на що треба звернути увагу в першу чергу.
Мати серйозні захоплення дуже поважно. Які захоплення можна вважати серйозними? Та самі різні. Це може бути і колекціонування, і спорт, і будь-яке ремесло, і література – що хочеш. Але займатися всім цим потрібно серйозно, лише тоді буде користь.
Наприклад, збираючи марки, ти можеш дуже багато що взнавати: історію і географію різних країн, імена і долі видатних людей, історію наукових відкриттів – ти розширюватимеш свій кругозір. А чим ширше твій кругозір, тим цікавіше стає твоє життя і тим цікавіше з тобою іншим людям. Нові знання міцно закріплюються в пам'яті (тому що цікаво!) і можуть не раз згодитися, у тому числі і на уроках в школі.
Спробуй різні заняття, шукай своє захоплення.
Тест «ЯКИЙ Я?»
Уяви собі, що ти зловив жарптицю. Вона може виконати будь-яке твоє бажання, якщо ти скажеш, навіщо тобі це потрібно. Загадав бажання? Придумав пояснення? Якщо твоє пояснення збігається з якимсь (якимись) з приведених нижче варіантів відповіді, відзнач цей варіант.
Я ХОЧУ ОТРИМАТИ ЦЕ..
1. Тому що ЦЕ є в інших.
2. Тому що ЦЬОГО немає в інших.
3. Тому що ЦЕ необхідно моїм родичам, друзям.
4. Тому що ЦЕ необхідно мені сьогодні.
5. Тому що просто хочеться.
А ось як можна назвати душевні якості (або риси вдачі), що підказали тобі ту або іншу відповідь:
1 – заздрісність
2 – хвалькувата
3 – доброта, дбайливість, дружелюбність
4 – практичність
5 – жадність
Моє бажання (якщо хочеш, напиши)
Багато інших якостей виявляються в твоїх вчинках, звичках, стосунках з людьми. Одні можна назвати хорошими, інші – поганими.
Вони інколи борються в твоїй душі, а яке переможе – вирішуєш ти сам.
Подумай і відповідай:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________ 2.Якою якістю ти вважаєш практичність? Чому?_________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Які риси своєї вдачі тобі заважають, а які ти б хотів придбати?
Хочу позбавитися
|
Хочу придбати
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТЕСТ
Мама обіцяла піти з Костею у вихідний день в Луна-парк кататися на атракціонах. Напередодні довгожданого дня вона прийшла увечері додому сумна. «Знаєш, – сказала мама, – не удасться нам завтра піти в парк, у мене термінова робота...»
Питання. Що, по-твоєму, відчув Костя і як він поступив?
Варіанти відповідей:
Розкажи цю історію до кінця в кожному з варіантів Костіного поведінки. Обов'язково зверни увагу на наступне:
– Що при цьому відчула мама і як вона поводилася?
– Що врешті-решт відчув сам Костя?
Подумай і відповідай:
1. Зроби вивід: який варіант поведінки принесе більше користі і чому?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
2. Як ти відносишся до людей, про яких говорять: «Він запальний, але відхідливий»? Почему?_________________________________________________________________________________________________________________________________________
Про що приємно згадувати і розповідати іншим: про те, як ти допоміг комусь, або про те, як когось образив?
|
ПОРАДИ ЗНАЙКИ
• Доброту в собі треба «тренувати»: здійснювати добрі вчинки, помічати в людях хороше. |
Вправа на тренування доброзичливості
Пригадай і розкажи про хороші якості, добрі вчинки своїх однокласників. Постарайся пригадати якомога більше хорошого про кожне.
Лікарі стверджують, що більшість хвороб серця виникають через шкідливу дію на нього грубості і образ: “словом можна убити”.
Але ті, хто любить жорстоко пожартувати, шкодять і собі. Злий сміх, єхидство – негативні емоції. Вони погано впливають на здоров'ї.
Подумай і дай відповідь:
1. Тобі подобається придумувати призьвиська-дражнилки?
2. Як ти себе відчуваєш, коли тебе дратують?
Якщо при тобі когось ображають, підтримай слабкого.
Пам'ятай: «Словом можна врятувати»!
Ніколи не квапся “виплеснути” відчуття на тих, що оточують. Збери всю свою волю і стримайся. І постарайся заспокоїтися.
Для цього є різні способи. Вибери той, який тобі більш всього личить.
1. Зроби дихальну гімнастику – декілька глибоких вдихів і видихів (вдих на 1 рахунок, затримати повітря на 4 рахунки, видих на 2 рахунки).
2. Випий стакан води, сподіваючись, соку, коли.
3. Встань під душ.
4. Спробуй відвернутися: поговори з ким-небудь по телефону на іншу тему, почитай книжку, послухай музику.
5. Зроби декілька фізичних вправ
(можна побоксировать з подушкою).
6. Поплач (але не демонструй це таким, що оточує!).
7. Після такої розрядки обов'язково відчуєш себе спокійніше. Тепер можна обдумати і обговорити положення без крику, плакавши і сварок. Рішення знайдеться!
1. Стати упевненіше допомагає заклинання «Я МОЖУ!». Спробуй повторювати його тихенько (перед контрольною, наприклад).
2. Почни ставати сміливим з невеликої справи. Не соромся просити допомоги.
3. Корисно завести ТАЄМНИЙ ЩОДЕННИК ПОДОЛАННЯ СТРАХІВ. Записуй в нього свої успіхи. Кожен маленький успіх – це твоя перемога над страхом.
4. Але бувають і інші страхи.
Деякі хлопці бояться, наприклад, темноти, залишатися одні будинки, вампірів, привидів – тобто невідомого, таємничого. Від невідомості страх стає ще більше, і тоді ціпеніє тіло, тремтить голос, стукають зуби, смокче під грудьми, в роті пересихає, долоні стають вологими, особа блідне, ти здригаєшся від кожного шереху. СТРАШНО!..
Такі страхи шкідливі для здоров'я. От них обов'язково потрібно позбавлятися. І це теж можливо.
– зроби дихальну гімнастику (декілька глибоких вдихів і видихів), аби розслабитися;
– використовуй заклинання “Я НЕ БОЮСЯ!”;
– займися якою-небудь роботою: прибиранням квартири, розбиранням своїх книг. При цьому добре наспівувати що-небудь веселе;
– поговори по телефону з друзями
– обов'язково розкажи про це батькам, не мучся один. Можливо, тобі потрібна допомога лікаря-невропатолога;
– не забувай, що здоров'я нервової системи дуже залежить від здоров'я тіла. Тому загартовуй своє тіло, тренуй його, укріплюй;
– подумай: чи не дуже ти захоплюєшся читанням “ужастиков” і телевізійними “страшилками”? Для людей з багатою уявою (а у тебе воно багате) це шкідливо – погано діє на нервову систему.
А найголовніша порада така: більше радій.
У житті дуже багато хорошого.
Вчися це бачити – БУДЬ ОПТИМІСТОМ!