Навчальна: ознайомити учнів з причинами утворення Радянського Союзу; прослідкувати методи приходу до влади в Радянському Союзі Й. Сталіна. Розвивальна: розвивати загальні та предметні компетенції учнів; ознайомити учнів з новими поняттями та термінами. Виховна: виховувати розуміння цінності основних природних прав людини та повагу до них; усвідомлення небезпеки комунізму; відповідального ставлення до якості власних знань.
учні знають про причини утворення Радянського Союзу та прихід до влади Й. Сталіна ; учні визначають сутність соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу радянського комунізму; володіють поняттями та термінами; учні розуміють цінність основних природних прав людини; учні поважають основні природні права людини.
Соціально-економічна політика більшовиків 1920-1930-тих роках Воєнний комунізм — це назва внутрішньої політики Радянської держави, що проводилася в 1918 - 1921 рр.. в умовах Громадянської війни. Основною ціллю більшовиків було утримання власної влади в країні та забезпечення Червоної гвардії та Червоної Армії продовольством та іншивідсутності легітимної політичної влади та бездії звичайних економічних механізмів керування економікою та народним господарством.ми необхідними ресурсами — в умовах війни, відсутності легітимної політичної влади та бездії звичайних економічних механізмів керування економікою та народним господарством. 1921-1929 роки – період НЕП. Використовуючи § 19, сторінка 201 розгляньте схему НЕП. Визначте мету та наслідки НЕП в СРСР. 2. Чому, на Ваш погляд, комуністи відмовилися від НЕП як важеля соціалістичного будівництва?
Помирає Володимир Ленін; зростання нестабільності в суспільстві, масові заворушення; криза влади, неспроможність узяти ситуацію під контроль звичайними засобами; Низикий економічний рівень; необхідність розв’язання для країни винятково важливого стратегічного завдання, що вимагає консолідації всієї країни – Радянський Союз.
Володимир Ленін Йосип Сталін Країна: Російська імперія – Радянський Союз Роки життя: 1870-1924 1879-1953 Соціальна група: феодал пролетаріат Діяльність: Державний, політичний діяч. Державний, політичний, військовий діяч. Висновок: сконцентрував всю владу в своїх руках, як провідник більшовицької партії , спробував встановити у ХХ столітті комунізм на всій Земній кулі.
Терміни Грудень 1925 р. рішення XIV з’їзд ВКП(б) про проведення індустріалізації. ІНДУСТРІАЛІЗАЦІЯ - процес створення важкої промисловості створення важкої промисловості для перебудови всього народного господарства на базі передової машинної техніки; прискорений розвиток промисловості з метою забезпечення обороноздатності країни. Грудень 1927 р. рішення XV з’їзд ВКП(б) про проведення колективізації. КОЛЕКТИВІЗАЦІЯ – насильницьке обґєднання селян у колективні господарства і ліквадації самостійних селянських господарств.
1. Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій: А) Рік початку правління Й. Сталіна – 1924 р. Б) Роки Нової Економічної Політики (НЕП) – 1921 – 1928 р. В) Створення Радянського Союзу – 1922 р. Г) Рік освоєння Арктики – 1934 р. 2. Назвіть історичну особу та історичні події пов‘язані з нею: 1. Йосип Сталін . Грудень 1925 р. – XIV з’їзд ВКП(б). Курс на індустріалізацію 2. Оржонікідзе Григорій Костянтинович (псевдонім Серго) радянський державний і партійний діяч 1917 -1937 рр., який привів до влади Сталіна.
Робота з документом: З доповіді Д.Волкогонова “Сталінізм: сутність, генезис, еволюція”. Політичний діяч помирає кілька разів. Фізично Сталін помер вже давно. Політично ця примара зберігає ще якийсь, мабуть, ефемерний, шанс. Справа в тому, що чим гірше будуть у нас йти справи, тим шанси неосталінізму будуть вищими. Ну, а історично, на жаль, Сталін не помре ніколи. Залишивши найбільшу вмґятину в нашій історії, він залишиться в ряді найлиховісніших тиранів людства. Чи згодні Ви з точкою зору відомого історика і публіциста?
Опрацювати §19, відповісти на питання усно (обов'язково) Вивчити дати, нові поняття (обов'язково) Виконати завдання І та ІІ письмово на стор. 204 (достатній рівень) Твір-мініатюра за темою на вибір «Місце Сталіна в світовій історії», « Чому Росія стала першою з країн світу, в якій комуністичній партії вдалося прийти до влади?» (високий рівень) Випереджальне завдання: скласти історичні портрети про Томаша Масарика, Юзефа Пілсудського.