Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Утворення СРСР. Становлення тоталітарного режиму Й. Сталіна

Про матеріал

Цілі:

Формування предметних компетентностей: сформувати поняття тоталітаризму,

сформувати вміннявикористовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; визначати роль людського фактора в історії Радянського Союзу; визначати протиріччя в позиціях, інтересах, потребах соціальних груп і окремих осіб та їхньої ролі в історичному процесі; самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел та історичні факти, явища, події; критично аналізувати та оцінювати історичні джерела; виявляти тенденційну інформацію та пояснювати її необ'єктивність; оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських та національних цінностей.

Формування ключових компетентностей: формувати вміння ставити запитання і розпізнавати проблему, оперувати історичною інформацією; сприяти формуванню вміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших; сприяти самовиховання позитивного ставлення до навчання, старанності, дисциплінованості.
Перегляд файлу

Предмет. Всесвітня історія

Клас. 10

Тема уроку. Утворення СРСР. Становлення тоталітарного режиму Й. Сталіна

Цілі:

Формування предметних компетентностей: сформувати поняття тоталітаризму,

сформувати вміння  використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; визначати роль людського фактора в історії Радянського Союзу; визначати протиріччя в позиціях, інтересах, потребах соціальних груп і окремих осіб та їхньої ролі в історичному процесі; самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел та історичні факти, явища, події; критично аналізувати та оцінювати історичні джерела; виявляти тенденційну інформацію та пояснювати її необ’єктивність; оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських та національних цінностей.

Формування ключових компетентностей: формувати вміння ставити запитання і розпізнавати проблему, оперувати історичною інформацією;  сприяти формуванню вміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших;  сприяти самовиховання позитивного ставлення до навчання, старанності, дисциплінованості.               

Очікувані результати:  учні знають про причини утворення  Радянського Союзу та прихід до влади Й. Сталіна ; учні визначають сутність соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу радянського комунізму; володіють поняттями та термінами; учні розуміють цінність основних природних прав людини; учні поважають основні природні права людини.

Обладнання: підручник, мультимедійна дошка.                                                                      Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перебіг уроку

І. Вступна частина:

1. Актуалізації знань:

C:\Users\User\Downloads\1523988_original.jpg

Погляньте на плакат і охарактеризуйте музичний супровід ?

Відповідь учнів: Запропоновані плакат і музична композиція були виготовлені в період створення Радянського Союзу. Вони свідчать про те, що СРСР – тоталітарна держава.

Які тоталітарні держави 1920-1930-тих років Вам відомі?

Відповідь учнів: Нацистська Німеччина та фашистська Італія.                                         2.Проблемне запитання: Під час сьогоднішнього уроку ми повинні довести на конкретних фактах,  що комуністичний режим  у 1920-1930-тих роках був одним з різновидів тоталітаризму у ХХ столітті.

3. Мотивація. Ми живемо в іншому політичному часі. Що дасть нам знання даної теми?

4. Оголошення теми та очікуваних результатів.

ІІ. Основна частина:

1. Створення Радянського Союзу.                      30 грудня 1922 року було створено Радянський Союз . Спочатку до складу СРСР входило 4 республіки ( Російська, Українська (крім західноукраїнських земель), Білоруська, Закавказька), однак Союз швидко розростався завдяки діяльності армії більшовиків. До складу СРСР було приєднано: Латвію, Литву, Естонію,  Молдову, Казахстан, Киргизстан, Узбекистан, Туркменістан, Таджикистан. У 1936 році було прийнято Конституцію СРСР, яка проголошувала: централізовану владу, однопартійність (комуністична партія).                                                                                          2.  Становлення тоталітарного режиму Й. Сталіна.

Соціально-економічна політика більшовиків у 20-30ті роки ХХ ст..

Прихід Сталіна до влади.

Історичний портрет В.Леніна та Й.Сталіна.

Хвилина релаксу: композиція «Вальс квітів» Фредеріка Шопена.

Політика Сталіна.

ІІІ. Заключна частина:

Закріплення нового матеріалу:

1. Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій:                                      А) Рік початку правління Й. Сталіна 

  Б) Роки Нової Економічної Політики (НЕП) –

  В) Створення Радянського Союзу –

  Г)  Рік освоєння Арктики –

2. Назвіть історичну особу та історичні події пов‘язані з нею:

1348501709-650412-foto-370.jpg  C:\Users\User\Downloads\Jhl.jpg

Робота з документом:                         З доповіді Д.Волкогонова “Сталінізм: сутність, генезис, еволюція”.

Політичний діяч помирає кілька разів. Фізично Сталін помер вже давно. Політично ця примара зберігає ще якийсь, мабуть, ефемерний, шанс. Справа в тому, що чим гірше будуть у нас йти справи, тим шанси неосталінізму будуть вищими. Ну, а історично, на жаль, Сталін не помре ніколи. Залишивши найбільшу вм´ятину в нашій історії, він залишиться в ряді найлиховісніших тиранів людства. Чи згодні Ви з точкою зору відомого історика і публіциста?

3. Доведіть на конкретних фактах, що комуністичний режим  у 1920-1930-тих роках  був одним з різновидів тоталітаризму у ХХ столітті.

ІV. Підсумок уроку: метод «Одне слово». Наприкінці уроку учитель просить учнів зазначити одним словом те, що найбільш сподобалося їм на уроці: зміст уроку, методи, атмосфера, власна діяльність, результати тощо. Вчитель фіксує це слово на дошці і при необхідності просить учнів його прокоментувати.

V. Домашнє завдання: Опрацювати §19, відповісти на питання  (обов'язково) Вивчити дати, нові поняття (обов'язково). Виконати завдання І та ІІ на стор. 204 (достатній рівень) . Твір-мініатюра за темою на вибір  «Місце Сталіна в світовій історії», « Чому Росія стала першою з країн  світу, в якій комуністичній партії вдалося прийти до влади?» (високий рівень). Випереджальне завдання: скласти історичні портрети про Томаша Масарика, Юзефа Пілсудського.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
13 лютого
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку