Утворення СРСР. Становлення тоталітарного режиму Й. Сталіна

Про матеріал

Цілі:

Формування предметних компетентностей: сформувати поняття тоталітаризму,

сформувати вміннявикористовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; визначати роль людського фактора в історії Радянського Союзу; визначати протиріччя в позиціях, інтересах, потребах соціальних груп і окремих осіб та їхньої ролі в історичному процесі; самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел та історичні факти, явища, події; критично аналізувати та оцінювати історичні джерела; виявляти тенденційну інформацію та пояснювати її необ'єктивність; оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських та національних цінностей.

Формування ключових компетентностей: формувати вміння ставити запитання і розпізнавати проблему, оперувати історичною інформацією; сприяти формуванню вміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших; сприяти самовиховання позитивного ставлення до навчання, старанності, дисциплінованості.
Перегляд файлу

Предмет. Всесвітня історія

Клас. 10

Тема уроку. Утворення СРСР. Становлення тоталітарного режиму Й. Сталіна

Цілі:

Формування предметних компетентностей: сформувати поняття тоталітаризму,

сформувати вміння  використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; визначати роль людського фактора в історії Радянського Союзу; визначати протиріччя в позиціях, інтересах, потребах соціальних груп і окремих осіб та їхньої ролі в історичному процесі; самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел та історичні факти, явища, події; критично аналізувати та оцінювати історичні джерела; виявляти тенденційну інформацію та пояснювати її необ’єктивність; оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських та національних цінностей.

Формування ключових компетентностей: формувати вміння ставити запитання і розпізнавати проблему, оперувати історичною інформацією;  сприяти формуванню вміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших;  сприяти самовиховання позитивного ставлення до навчання, старанності, дисциплінованості.               

Очікувані результати:  учні знають про причини утворення  Радянського Союзу та прихід до влади Й. Сталіна ; учні визначають сутність соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу радянського комунізму; володіють поняттями та термінами; учні розуміють цінність основних природних прав людини; учні поважають основні природні права людини.

Обладнання: підручник, мультимедійна дошка.                                                                      Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перебіг уроку

І. Вступна частина:

1. Актуалізації знань:

C:\Users\User\Downloads\1523988_original.jpg

Погляньте на плакат і охарактеризуйте музичний супровід ?

Відповідь учнів: Запропоновані плакат і музична композиція були виготовлені в період створення Радянського Союзу. Вони свідчать про те, що СРСР – тоталітарна держава.

Які тоталітарні держави 1920-1930-тих років Вам відомі?

Відповідь учнів: Нацистська Німеччина та фашистська Італія.                                         2.Проблемне запитання: Під час сьогоднішнього уроку ми повинні довести на конкретних фактах,  що комуністичний режим  у 1920-1930-тих роках був одним з різновидів тоталітаризму у ХХ столітті.

3. Мотивація. Ми живемо в іншому політичному часі. Що дасть нам знання даної теми?

4. Оголошення теми та очікуваних результатів.

ІІ. Основна частина:

1. Створення Радянського Союзу.                      30 грудня 1922 року було створено Радянський Союз . Спочатку до складу СРСР входило 4 республіки ( Російська, Українська (крім західноукраїнських земель), Білоруська, Закавказька), однак Союз швидко розростався завдяки діяльності армії більшовиків. До складу СРСР було приєднано: Латвію, Литву, Естонію,  Молдову, Казахстан, Киргизстан, Узбекистан, Туркменістан, Таджикистан. У 1936 році було прийнято Конституцію СРСР, яка проголошувала: централізовану владу, однопартійність (комуністична партія).                                                                                          2.  Становлення тоталітарного режиму Й. Сталіна.

Соціально-економічна політика більшовиків у 20-30ті роки ХХ ст..

Прихід Сталіна до влади.

Історичний портрет В.Леніна та Й.Сталіна.

Хвилина релаксу: композиція «Вальс квітів» Фредеріка Шопена.

Політика Сталіна.

ІІІ. Заключна частина:

Закріплення нового матеріалу:

1. Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій:                                      А) Рік початку правління Й. Сталіна 

  Б) Роки Нової Економічної Політики (НЕП) –

  В) Створення Радянського Союзу –

  Г)  Рік освоєння Арктики –

2. Назвіть історичну особу та історичні події пов‘язані з нею:

1348501709-650412-foto-370.jpg  C:\Users\User\Downloads\Jhl.jpg

Робота з документом:                         З доповіді Д.Волкогонова “Сталінізм: сутність, генезис, еволюція”.

Політичний діяч помирає кілька разів. Фізично Сталін помер вже давно. Політично ця примара зберігає ще якийсь, мабуть, ефемерний, шанс. Справа в тому, що чим гірше будуть у нас йти справи, тим шанси неосталінізму будуть вищими. Ну, а історично, на жаль, Сталін не помре ніколи. Залишивши найбільшу вм´ятину в нашій історії, він залишиться в ряді найлиховісніших тиранів людства. Чи згодні Ви з точкою зору відомого історика і публіциста?

3. Доведіть на конкретних фактах, що комуністичний режим  у 1920-1930-тих роках  був одним з різновидів тоталітаризму у ХХ столітті.

ІV. Підсумок уроку: метод «Одне слово». Наприкінці уроку учитель просить учнів зазначити одним словом те, що найбільш сподобалося їм на уроці: зміст уроку, методи, атмосфера, власна діяльність, результати тощо. Вчитель фіксує це слово на дошці і при необхідності просить учнів його прокоментувати.

V. Домашнє завдання: Опрацювати §19, відповісти на питання  (обов'язково) Вивчити дати, нові поняття (обов'язково). Виконати завдання І та ІІ на стор. 204 (достатній рівень) . Твір-мініатюра за темою на вибір  «Місце Сталіна в світовій історії», « Чому Росія стала першою з країн  світу, в якій комуністичній партії вдалося прийти до влади?» (високий рівень). Випереджальне завдання: скласти історичні портрети про Томаша Масарика, Юзефа Пілсудського.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. малега людмила
    Дякую! Гарна розробка уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
6173
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку