Навчальна: ознайомити учнів з причинами утворення Радянського Союзу; прослідкувати методи приходу до влади в Радянському Союзі Й. Сталіна. Розвивальна: розвивати загальні та предметні компетенції учнів; ознайомити учнів з новими поняттями та термінами. Виховна: виховувати розуміння цінності основних природних прав людини та повагу до них; усвідомлення небезпеки комунізму; відповідального ставлення до якості власних знань. Мета уроку:
учні знають про причини утворення Радянського Союзу та прихід до влади Й. Сталіна ; учні визначають сутність соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу радянського комунізму; володіють поняттями та термінами; учні розуміють цінність основних природних прав людини; учні поважають основні природні права людини. Очікувані результати:
Соціально-економічна політика більшовиків1920-1930-тих роках. Воєнний комунізм — це назва внутрішньої політики Радянської держави, що проводилася в 1918 - 1921 рр.. в умовах Громадянської війни. Основною ціллю більшовиків було утримання власної влади в країні та забезпечення Червоної гвардії та Червоної Армії продовольством та іншивідсутності легітимної політичної влади та бездії звичайних економічних механізмів керування економікою та народним господарством.ми необхідними ресурсами — в умовах війни, відсутності легітимної політичної влади та бездії звичайних економічних механізмів керування економікою та народним господарством.1921-1929 роки – період НЕП. Використовуючи § 19, сторінка 201 розгляньте схему НЕП. Визначте мету та наслідки НЕП в СРСР. 2. Чому, на Ваш погляд, комуністи відмовилися від НЕП як важеля соціалістичного будівництва?
Помирає Володимир Ленін;зростання нестабільності в суспільстві, масові заворушення;криза влади, неспроможність узяти ситуацію під контроль звичайними засобами;Низикий економічний рівень;необхідність розв’язання для країни винятково важливого стратегічного завдання, що вимагає консолідації всієї країни – Радянський Союз. Радянський Союз у 1924 році:
Історичний портрет:{9391 D829-7449-403 C-B80 B-D4 E4 F5939 B66}Володимир Ленін. Йосип Сталін. Країна: Російська імперія – Радянський Союз Роки життя:1870-19241879-1953 Соціальна група: феодалпролетаріат Діяльність: Державний, політичний діяч. Державний, політичний, військовий діяч. Висновок: сконцентрував всю владу в своїх руках, як провідник більшовицької партії , спробував встановити у ХХ столітті комунізм на всій Земній кулі.
Терміни. Грудень 1925 р. рішення XIV з’їзд ВКП(б) про проведення індустріалізації.ІНДУСТРІАЛІЗАЦІЯ - процес створення важкої промисловості створення важкої промисловості для перебудови всього народного господарства на базі передової машинної техніки; прискорений розвиток промисловості з метою забезпечення обороноздатності країни. Грудень 1927 р. рішення XV з’їзд ВКП(б) про проведення колективізації. КОЛЕКТИВІЗАЦІЯ – насильницьке об´єднання селян у колективні господарства і ліквадації самостійних селянських господарств.
Закріплення нового матеріалу:1. Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій: А) Рік початку правління Й. Сталіна – Б) Роки Нової Економічної Політики (НЕП) – В) Створення Радянського Союзу – Г) Рік освоєння Арктики – 2. Назвіть історичну особу та історичні події пов‘язані з нею:
Закріплення нового матеріалу:1. Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій: А) Рік початку правління Й. Сталіна – 1924 р. Б) Роки Нової Економічної Політики (НЕП) – 1921 – 1928 р. В) Створення Радянського Союзу – 1922 р. Г) Рік освоєння Арктики – 1934 р.2. Назвіть історичну особу та історичні події пов‘язані з нею: 1. Йосип Сталін . Грудень 1925 р. – XIV з’їзд ВКП(б). Курс на індустріалізацію 2. Оржонікідзе Григорій Костянтинович (псевдонім Серго) радянський державний і партійний діяч 1917 -1937 рр., який привів до влади Сталіна.
Робота з документом: З доповіді Д. Волкогонова “Сталінізм: сутність, генезис, еволюція”. Політичний діяч помирає кілька разів. Фізично Сталін помер вже давно. Політично ця примара зберігає ще якийсь, мабуть, ефемерний, шанс. Справа в тому, що чим гірше будуть у нас йти справи, тим шанси неосталінізму будуть вищими. Ну, а історично, на жаль, Сталін не помре ніколи. Залишивши найбільшу вм´ятину в нашій історії, він залишиться в ряді найлиховісніших тиранів людства. Чи згодні Ви з точкою зору відомого історика і публіциста?
Опрацювати §19, відповісти на питання усно (обов'язково)Вивчити дати, нові поняття (обов'язково)Виконати завдання І та ІІ письмово на стор. 204 (достатній рівень) Твір-мініатюра за темою на вибір «Місце Сталіна в світовій історії», « Чому Росія стала першою з країн світу, в якій комуністичній партії вдалося прийти до влади?» (високий рівень)Випереджальне завдання: скласти історичні портрети про Томаша Масарика, Юзефа Пілсудського. Домашнє завдання: