УУрок «Характеристика героїв повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». Вибір у життєвих ситуаціях»

Про матеріал
Розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання та переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.
Перегляд файлу

Великоканівецький навчально-виховний комплекс

 

 

 

 

 

 

Урок – дослідження з української літератури у

6 класі на тему:

«Характеристика героїв повісті

 В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».

Вибір у життєвих ситуаціях»

 

 

 

Підготувала:

учитель української мови

 і літератури Кононенко С.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2021н.р.

Урок – дослідження

Тема: Характеристика героїв повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». Вибір у життєвих ситуаціях

Мета: розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання та переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

 

Тип уроку: урок – дослідження з інтерактивними елементами та прийомами розвитку критичного мислення (кола Вена, «займи позицію»,  сенкан,  «шість розумних капелюшків» )

 Обладнання: учнівські ілюстрації до твору, картки з опорними словами,  фрагменти фільму «Тореадори з Васюківки», тексти повісті, мультимедійна презентація «Васюківка  вітає  гостей»

Хід уроку

І. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

ІІ. Про мету і завдання уроку: запрошення учнів до подорожі у Васюківку для зустрічі з її мешканцями та автором.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

                                                                      У мене в житті завжди                                              

                                                                                                          казка існує,

                                                                       Дитинство фантазії всюди пряде,

                                                                       Воно всім захопливі мрії дарує,

                                                                       Не йди ти від мене, моє золоте.

                                                                                   Богдан Юр’єв

 

-      Прокоментуйте, будь ласка, слова Б. Юр’єва.  Чи можна вважати їх епіграфом до нашого уроку? Чому?                                                                                                      

-      Яких вражень ви очікуєте від уроку? 

-  З якими почуттями ви читали повість В.Нестайка «Тореодори з Васюківки»? То чи варто було читати цей твір?

 Переглянемо відеоролик «7 причин, чому варто прочитати твір»

Відеоролик

-     Помандруймо ж світом дитинства та пригод  із  автором та його героями.

 

 ІV. Актуалізація опорних знань учнів

Літературне лото (робота у 2 групах, вибір карток з написами)

  1. Прізвище письменника, який написав твір «Тореадори з Васюківки» (Нестайко).
  2. Предмет одягу Павлуші, який з’їв цап Жора, і за це хлопець хотів йому помститися (сорочка).
  3. Ім’я головного героя, чий дід сварився за метро (Іван). 
  4. Те саме, що причандалля (речі).
  5.  Прізвище Яви з твору «Тореадори з Васюківки» (Рень).
  6. Учителька якого предмета мала платити в побудованому Явою і Павлушею метро 5 копійок ? (Математики).
  7. Кличка собаки з повісті «Тореадори з Васюківки» (Собакевич).
  8.  Епічний прозовий твір, у якому автор розповідає про різноманітні події з життя здебільшого декількох героїв і який має середній обсяг (повість).
  9. Що  відповів Ява Галині Сидорівні у Києві, коли та їх запитала: «Ви мене до інфаркту доведете! Де ви були? Де?» (Загубилися).
  10.  Учасник кориди (тореадор).
  11.  Художній засіб, наявний у рядку: «Вона ще була дуже гуманна й благородна корова, ця Контрибуція» (епітет).
  12.  Ім’я діда головного героя твору «Тореадори з Васюківки» (Варава).

Цитатний  диктант

Назвіть персонажа, про якого йдеться в цитованих рядках

  1. «Мисливець завзятий, на полюванні, коли стріляє, ліве око онучею зав’язує». (Дід Варава)
  2. «…Депутат райради, ланкова кукурудзоводів». (Явина мати)
  3. «…Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить:
  • Опозогив! – вона букву «р» не вимовляє. - … Загаза чогтова!» (Явина сестричка Яришка)
  1. «А взагалі характер … ого-го! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває». (Ява)
  2. «… Цілими днями знічев’я слухав у самотині на баштані транзистор «Атмосфера», що купив собі у сільмазі, і його просто розпирало від різних новин». (Дід Салимон)
  3. «Він щодня чистив зуби, робив зарядку і взагалі був свиня. Словом, він був те, що називається зразковий учень». (Степан Карафолька)

 

 

V. Опрацювання навчального матеріалу

1. Слово вчителя

Слово письменника безпосередньо розкриває його творчу особистість, художньо-образні особливості оповіді. Всеволод Нестайко через своїх героїв веде діалог із читачем завжди зі щирою довірливістю, не накидаючи власних оцінок, із веселим іронічно-усміхненим поглядом на героїв та їхні часом неправильні вчинки, у такий спосіб опосередковано утверджуючи добро, сумлінність, відвертість і осуджуючи зло, легкодухість, заздрість.

2. Вправа «Уважний читач»

  • пригадати, який епізод пов’язаний зі словом – деталлю:

Манюня     13 квартира     Криниценавт   Фараон    Ночви

3. Перегляд відеоролика «Як хлопці тренували Контрибуцію»

  • Чи такими ви уявляли наших героїв у даній ситуації?
  • Чому їм не вдалося приборкати Контрибуцію?
  • Які риси характеру в них виявилися найкраще?

 

Фізкультхвилинка

4. Ознайомлення з поданим планом характеристики головних героїв та коротка характеристика героїв із зачитуванням цитат.

        1. Персонаж.

        2. Портретна характеристика.

        3. Риси характеру і вчинки, в яких вони виявляються.

        4. Найпоказовіший учинок персонажа.

        5. Висловлювання героя, яке найбільше вразило, схвилювало.

        6. Роль персонажа у творі.

  5. Вправа «Кола Вена»

Розподілити риси характеру, притаманні хлопцям (індивідуальні, спільні) - кола Вена (робота в групах)

енергійний , цілеспрямований , відчайдушний, врівноважений , спокійний, легковажний,  непостійний , поступливий, бешкетник, сміливий, винахідливий, необачний, не любить учитися, добрий, рішучий, метикуватий, винахідливий, вірний, співчутливий, гордий, кмітливий, пустун, дріб’язковий, непослідовний

6. «Інтернет-портал»

- Хто із хлопців вам найбільше подобається?

  1. «Займи позицію» : Чи підтримуєте ви думку поважної пані, що висловилася в інтернеті про героїв повісті В.Нестайка? (інтернет-портал)
  2. «Сенкан»

Яке ж ключове слово супроводжує наших героїв?  Складіть  сенкан  до слова ДРУЗІ 

 

Друзі

…..    ….

…..   ……  …….

……  …….  ……..   ……...  .

…..

 

Друзі

веселі, відчайдушні

вигадують, бешкетують,захоплюються

Хлопці підтримують один одного.

            Нерозлийвода

 

  1. Завітаймо до Васюківської галереї, де розміщені  ваші мистецькі роботи «Я у Васюківці»,  переглянемо їх.

 

. Підсумки: Інтерактивна вправа «П’ять мислячих капелюшків» (обмін думками щодо  відвідин Васюківки, знайомства із Явою та Павлушею)

Учні по черзі обирають капелюшок та висловлюють свої думки згідно із  його завданням.

VІІ. Рефлексія

1.Чого я навчився(-лась) на  уроці?.....................................................................

2.Що було цікавим і чому?..................................................................................

3.Мої побажання собі і однокласникам………………………………………….

4.Самооцінка моєї роботи протягом вивчення твору……………………………

VІІІ. Оцінювання.

ІХ. Домашнє завдання: придумати продовження твору В.Нестайка «Тореадори з Васюківки».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
8654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку