УВЧ Читання поезій Т.Г. Шевченка напам’ять

Про матеріал
Презентація стане у нагоді для проведення уроку виразного читання у 7 класі з теми "Поезії Т.Г.Шевченка". Метоюуроку є допомогти учням усвідомити ідейно-художню цінність поезії Т.Г.Шевченка, розвивати навички відтворення настроїв поезій; виховувати почуття естетичної насолоди від твору мистецтва; * учити виразно, чітко читати вірші, збагачувати словник учнів, сприяти національному вихованню учнів, формувати почуття гордості за Україну; *формування предметних компетентностей: навчально-пізнавальної; власне читацької; продуктивної; комунікативно-мовленнєвої.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Подаруймо настрій одне одному… -СОНЦЯ-ЕМОЦЙ- УСМІШОК- ДИТИНСТВА

Номер слайду 2

Четверте листопада. УВЧ Читання поезій Т. Г. Шевченка напам’ять

Номер слайду 3

Семикласники!Сьогодні на уроці ви:продовжите вдосконалювати вміння і навички щодо виразного і вдумливого читання поезій Т. Г. Шевченка напам’ять, сформуєте вміння висловлювати власні думки, враження щодо прочитаного; розвиватимете акторські здібності, пам’ять.

Номер слайду 4

Пригадайте: Графічне відтворення звучання художнього твору називається… Виділення в реченні слова чи словосполучення, яке несе в собі основне смислове навантаження, Повільний, середній, пришвидшений та швидкий — це характеристика… Коротка зупинка голосу — це… За допомогою інтонації виражають… партитурою.логічний наголос.темпу.пауза.почуття, емоції. Хто такий декламатор?той, хто виступає з декламацією

Номер слайду 5

Пам’ятка «Як навчитися виразно читати віршові твори»1. Вдумливо прочитай вірш.2. З’ясуй лексичне значення не зрозумілих тобі слів.3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким читатимеш твір.4. У кожному рядку визнач (підкресли олівцем) слово, на яке падає логічний наголос (слово, яке слід інтонаційно голосом виокремити, бо воно найвагоміше в рядку чи реченні).5. Познач олівцем паузи:а) кома — ледь помітна пауза (позначка — /);б) двокрапка й тире — помітна пауза (позначка — //).в) крапка — явна пауза із інтонацією завершеності (позначка — ///).6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що передає тон читання:а) підвищення тону — стрілка вгору (↑);б) зниження тону — стрілка вниз (↓);в) рівний тон — горизонтальна стрілка (→).7. Прочитай кілька разів вірш з дотриманням вимог усіх позначок.8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і запам’ятовуй їх послідовність.9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно прочитай його своїм близьким і з’ясуй, що б вони побажали тобі для кращого прочитання твору. Врахуй їхні побажання.

Номер слайду 6

«Пам’ятка декламатора»1. До читання напам’ять повтори про себе текст вірша.2. Перед тим як декламувати, займи зручну й правильну позу (стань рівно, розправ плечі, набери потрібну кількість повітря). Для впевненості на початку читання можеш дивитися періодично на двох- трьох учнів, з якими товаришуєш (щоб відразу не знітитися), а згодом, оволодівши ситуацією, слід розсіювати свою увагу по всьому класу.3. Назви автора й твір, який читатимеш.4. Читання вірша можеш супроводжувати жестами, проте рухи рук мають бути стриманими, не втомлювати й відволікати слухача.5. Не поспішай під час читання, набирай повітря рівними частинами під час пауз.6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з відповідним темпом і настроєм передавай їх.7. Не варто занадто голосно читати вірш, оскільки майстерність у читанні художнього твору визначається передусім темпом, інтонацією, дотриманням пауз, настроєм, а також мімікою, жестами

Номер слайду 7

Робота в зошиті Складання партитури для виразного читання поезії «Як умру, то поховайте…» Т. Шевченка. ЗРАЗОК.

Номер слайду 8

Декламування напам'ять поезії «Як умру, то поховайте…»

Номер слайду 9

Робота в групах«Психологи» складають психологічний портрет автора творів «Мені тринадцятий минало», «Тополя», «Заповіт».«Літературознавці» визначають, які художні засоби використав автор «Заповіту» для розкриття головної думки.«Політики» визначають, наскільки здійснилася мрія поета у наш час

Номер слайду 10

Сьогодні на уроці…

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Скласти партитуру до поезії Тараса Шевченка «Як умру, то поховайте…» та виконати клоуз-тести

Номер слайду 12

Клоуз – тести1. Виразне читання – це ……..2. Готуючись до читання тексту чи фрагмента, треба зробити …….3. Підкреслюємо в реченнях слова, на які падає ………..4. Під час читання важливі ………..5. Швидкість читання – це ……………6. Максимальний ступінь вияву голосу …………..7. Чітка вимова звуків, слів фраз - є ………….8. Зупинки в читанні на місцях розділових знаків – це …………9. Головний засіб донесення до слухачів змісту твору,його настрою є ………….10. Яка є інтонація - …………….11. Емоційності, барвистості ліричним творам додають …………..12. Засоби образної мови – тропи це ………………

pptx
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку