Тема : уявна подорож до міста ввічливих «Світлофор ввічливості»
Мета: дати дітям розуміння того, що стосунки у суспільстві регулюються певними правилами; з'ясувати деякі наслідки їх порушень; розвивати вміння розуміти почуття інших людей, співпереживати і співчувати; виховувати культуру спілкування, вміння говорити і слухати.
Навчальні завдання:
Очікувані результати: сформувати у дітей розуміння того, що стосунки у суспільстві регулюються певними правилами та з'ясувати деякі наслідки їх порушень.
Обладнання:
Попередня підготовка:
ХІД ГРИ-ТРЕНІНГУ
Вчитель
Спочатку усіх попрошу сісти в коло і привітатися. (2 хв)
Гра-знайомство «Хто я такий» (З хв)
Наприклад: «Я — веселий; я люблю читати; я вмію співати; я поважаю старших; я маю багато друзів».
Вчитель
Тепер я вам роздам бейджики. Ви на них ваші імена, ви їх причепите до свого одягу.
Робота в групах
Вчитель
Щоб ефективно працювати, ми , об'єднаємось у дві групи. У кого бейджик білого кольору — перша група, жовтого кольору — друга група.
Давайте повторимо правила роботи в групах. Діти приклеюють на дошці стікери, на яких записані правила:
■з повагою ставитись до інших учасників.
Робота в групах полягає в тому, що вам необхідно вирізати пелюстки і на них записати слова або намалювати сюжетний малюнок, які входять до словника ввічливої людини. З пелюсток складіть квітку і висадіть її у «Квітник Ввічливості»
Гра «Що потрібно, щоб квітник цвів?»
Вчитель За умовами гри перша група називає слова вибачення, а друга група— слова вітання.
Вчитель
Так і наше суспільство потребує норм і культури спілкування. Якщо ми будемо ввічливими, поважатимемо старших, дружитимемо, то тоді ніхто не буде ображений, не буде самотній. Якщо виривати з квітника бур'ян, то квітник буде красивим. Якщо говорити ввічливі слова, то всі будуть щасливі.
Гра «Світлофор ввічливості»
Вчитель
Весь клас — це учасники руху. Троє учнів — світлофорчики (вони тримають у руках відповідні кольорові фішки). Я показую малюнки, вирізки з журналів і газет. Учасники руху мають проаналізувати той чи інший вчинок дитини. Якщо відповідь правильна, світлофор мигатиме зеленим світлом, неправильна — отримаєте першого разу попередження жовтим кольором світлофора. Якщо ж відповідь неправильна вдруге — червоний сигнал світлофора зупинить ваш рух у цій грі.
Зворотний зв'язок
Вчитель
Я називатиму початок речення, а ви продовжуйте його.
Прощання «Вальс-комплімент»
Вчитель
Розрахуйтесь на перший — другий. Перші номери, зробіть крок уперед і поверніться обличчям до других номерів. Тепер торкніться одне одного долонями і скажіть одне одному компліменти. Компліменти — це приємні і гарні слова для тієї людини, яка стоїть перед вами. Після цього, перші номери, ступіть знову крок вправо й обміняйтесь компліментами з іншими учнями.