Уявна подорож до осіннього лісу

Про матеріал

Ця подорож (уявна) має за мету ознайомити дітей з правилами поводження в лісі; сформувати у них спостережливість, навчити правильно підбирати одяг та взуття для подорожей; розширити їх кругозір; розвивати довільну увагу, творчу уяву та фантазію; навчити дітей бачити красу природи її різноманітність, уміти розповісти про побачене; вчити дітей жити в гармонії з природою.

Перегляд файлу

                                Уявна подорож до осіннього лісу

 

Підготувала: Клиса Галина Володимирівна.

 

Мета: познайомити дітей з правилами поводження в лісі; формувати одну із важливих якостей особистості – спостережливість, яка пов’язана з вихованням стійкої уваги, розвитком пам’яті, допитливості, вмінням встановлювати зв’язки між природними явищами; навчити правильно підбирати одяг та взуття для подорожей; розширити  кругозір учнів; розвивати довільну увагу, творчу уяву та фантазію; навчити дітей бачити красу природи її різноманітність, уміти розповісти про побачене; вчити дітей жити в гармонії із природою.

 

Обладнання та матеріали: мультимедійний апарат, слайди; осіннє листя

             ( велике - для хороводу, пари листя -  для гри «Знайди пару», гарне листя, щоб прикрасити клас).

 

Хід  заходу

 

(відкритий слайд №1)

- Клас цей з вами залишаємо

І в мандрівку вирушаємо.

Але нам потрібно знати,

Що в мандрівку треба взяти:

Що ж на себе одягти,

Що нам взуть, щоб далі йти.

Пропоную тому я

Вибрати собі вбрання.

Одяг зараз споглядайте,

Той, що треба – вибирайте.

 (показую слайди із одягом (спочатку для дівчаток (слайди №2-№4) , а потім  - для хлопчиків (слайди №5-№7), а діти повинні вибрати і обґрунтувати свою відповідь: «Я вважаю, що цей одяг підходить (не підходить) тому, що... )

   

 

- Вже обрали ми вбрання,

Залишилося взуття.

На взуття ви споглядайте,

Те, що треба – обирайте. (показую слайди із взуттям, (спочатку для дівчаток (слайд №8), а потім  - для хлопчиків (слайд №9), а діти повинні вибрати і обґрунтувати свою відповідь)

- Щоб у подорож рушати,

Мушу дещо показати.

Ви ж, маленькі, не сидіть,

Все за мною повторіть.

 

Щоб все правильно зробити,

Пропоную не сидіти.

Із-за парт встаєм тихенько

Та все робимо гарненько.

 

Руки вгору піднімаю – (піднімають руки вгору)

Джемпер швидко одягаю.

Це в нас раз, а це в нас два. (імітують одягання рукавів)

Ну а потім – голова.  (імітують одягання через голову)

Трішки буду нахилятися, (трішки нахилитись уперед)

Щоб у брюки одягатися.

Ніжки свої піднімаю,

У штанини одягаю.

Це в нас раз, а це в нас два. (імітують одягання ніг   у штанини)

А коли говорим : «Три» -

Штани тягнем догори. (імітують піднімання штанів)

А тепер я застібаю

На всі ґудзики, що маю. (імітують застібання ґудзиків)

Нахиляюсь низько я – (нахиляються)

Зашнуровую взуття. (імітують шнурування взуття)

 

- Ми вже взулись, одяглися,  (слайд №10)

Сміло можемо рушати.

Але нам іще потрібно

Із собою дещо взяти. (слайд №11, а діти вгадують, що це)

- Кошик з вами ми візьмемо,

Все, що знайдем – покладемо:

Листя, жолуді, каштани, -

Все згодиться нам із вами.

 

Все, що треба, ми вже взяли,

Вирушаймо ж з вами далі. (слайд №12)

 

Перед нами ліс осінній – (  слайд №13)

Він стоїть у всій красі

Але щоб туди зайти,

Мусим знати, як себе вести:

- Гілочок ви не ламайте, (слайд №14) (діти говорять: «Не будемо»

- На гриби не наступайте.  (слайд №15)  - «Не будемо»

- З вогнем в лісі не пустуйте, (слайд №16) - «Не будемо»

- Гнізда пташок не руйнуйте. (слайд №17)  - «Не будемо»

- Квітів задарма не рвіть ( слайд №18)  - «Не будемо»

І, звичайно ж, не смітіть.  (слайд №19) - «Не будемо»

 

- Правила тепер ми знаємо,

Тож до лісу завітаємо. (слайд №20)

 

По листочкам можна походити, (слайд №21)

З них букет такий ось утворити. (слайд №22)

 

Ви ж листочки роздивіться,  (слайд №23)

Потім щоб не помилиться.  (слайд №24)

Бо ми будем з вами грати,

Пару листячку шукати.  (готую листочки для гри «Знайди пару»

 

 

- Всі по черзі підійдіть,

Та листок один візьміть.

І до столу вирушайте –

Пару йому відшукайте. (діти  підходять до мене, беруть по одному листочку і йдуть до столу, де лежать інші листочки. Із них вони підбирають пару.)

 

- Знов по листю «походіть», (слайд №25)

Хороводи поводіть. (діти водять хоровод):

 

І купл.: - Ми осіннії листочки

Різних дерев сини й дочки. (Ходять по колу з листочками в руках, розмахуючи ними із сторони в сторону)

Ми на гілочках сиділи,

Дмухнув вітер – полетіли. (розбігаються)

          

 

ІІ купл.:  Ми літали, ми носились, (бігають, розмахують листочками)

Потім дуже притомились. (зупиняються)

Перестало дуть навколо,

Ми присіли всі у коло. (присідають, листочки над головою)

 

ІІІ купл.: Раптом вітер знов дмухнув

Нас із місця швидко здув. (діти розбігаються)

Догори  ми полетіли

І на землю тихо сіли. (діти підкидають листочки вгору, а самі присідають та чекають поки ті впадуть, а я в цей час кажу:

 - Осіннє листячко летить

І під ногами шурхотить.

А колір листя розмаїтий,

Теплом від сонечка зігрітий.

 

Всі рівненько посідайте, (діти сідають на  свої місця)

 На листочок споглядайте. (слайд №26)

Я ж розмову поведу

Й розкажу вам дивину:

 

- Чорних цяточок немало,  ( показую на цьому ж слайді)

Бо пташки тут прилітали.

Голодними вони були

Й клювать листочок почали.

 

Тільки був він не смачним,

Певно дуже загірким.

Тож вони його не їли,

Лише цятки залишили.

 

А зараз ми пограємо з вами в гру «Можна-не можна»

(пояснюю правила гри)

  1. одяг для прогулянок можна вибирати згідно сезону; (можна)
  2. в лісі можна збирати жолуді, каштани, горіхи; (можна)
  3. із опалого  листя можна скласти букет; (можна)
  4. можна взувати для прогулянок кімнатні капці; ( не можна)
  5. квітів можна нарвати стільки, скільки хочеться; ( не можна)
  6. восени можна побачити листя не лише жовтого кольору; (можна)
  7. можна руйнувати гнізда пташок – нові зів’ють наступного року; ( не можна)
  8. по опалому листю можна ходити; (можна)
  9. можна наступати на гриби – нові виростуть; ( не можна)

10) щоб побачити красу природи не обов’язково йти до лісу, її можна побачити й поряд. (можна)

Так, звичайно, можна. Але щоб побачити красу навколо, потрібно уважно дивитись, а ще потрібно розуміти природу  і обов’язково любити її. А вона нас буде кожної пори року дивувати чимось іншим, не менш загадковим та гарним.

Наша подорож скінчилася. Ми з вами побували в осінньому лісі. А давайте повторимо правила поводження в лісі: (показую слайд №27(№1 та №2) і слайд№28 (№3 та №4), а діти їх називають);

 

 

 

doc
Додано
27 липня 2018
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку