Ця подорож (уявна) має за мету ознайомити дітей з правилами поводження в лісі; сформувати у них спостережливість, навчити правильно підбирати одяг та взуття для подорожей; розширити їх кругозір; розвивати довільну увагу, творчу уяву та фантазію; навчити дітей бачити красу природи її різноманітність, уміти розповісти про побачене; вчити дітей жити в гармонії з природою.
Уявна подорож до осіннього лісу
Підготувала: Клиса Галина Володимирівна.
Мета: познайомити дітей з правилами поводження в лісі; формувати одну із важливих якостей особистості – спостережливість, яка пов’язана з вихованням стійкої уваги, розвитком пам’яті, допитливості, вмінням встановлювати зв’язки між природними явищами; навчити правильно підбирати одяг та взуття для подорожей; розширити кругозір учнів; розвивати довільну увагу, творчу уяву та фантазію; навчити дітей бачити красу природи її різноманітність, уміти розповісти про побачене; вчити дітей жити в гармонії із природою.
Обладнання та матеріали: мультимедійний апарат, слайди; осіннє листя
( велике - для хороводу, пари листя - для гри «Знайди пару», гарне листя, щоб прикрасити клас).
Хід заходу
(відкритий слайд №1)
- Клас цей з вами залишаємо
І в мандрівку вирушаємо.
Але нам потрібно знати,
Що в мандрівку треба взяти:
Що ж на себе одягти,
Що нам взуть, щоб далі йти.
Пропоную тому я
Вибрати собі вбрання.
Одяг зараз споглядайте,
Той, що треба – вибирайте.
(показую слайди із одягом (спочатку для дівчаток (слайди №2-№4) , а потім - для хлопчиків (слайди №5-№7), а діти повинні вибрати і обґрунтувати свою відповідь: «Я вважаю, що цей одяг підходить (не підходить) тому, що... )
- Вже обрали ми вбрання,
Залишилося взуття.
На взуття ви споглядайте,
Те, що треба – обирайте. (показую слайди із взуттям, (спочатку для дівчаток (слайд №8), а потім - для хлопчиків (слайд №9), а діти повинні вибрати і обґрунтувати свою відповідь)
- Щоб у подорож рушати,
Мушу дещо показати.
Ви ж, маленькі, не сидіть,
Все за мною повторіть.
Щоб все правильно зробити,
Пропоную не сидіти.
Із-за парт встаєм тихенько
Та все робимо гарненько.
Руки вгору піднімаю – (піднімають руки вгору)
Джемпер швидко одягаю.
Це в нас раз, а це в нас два. (імітують одягання рукавів)
Ну а потім – голова. (імітують одягання через голову)
Трішки буду нахилятися, (трішки нахилитись уперед)
Щоб у брюки одягатися.
Ніжки свої піднімаю,
У штанини одягаю.
Це в нас раз, а це в нас два. (імітують одягання ніг у штанини)
А коли говорим : «Три» -
Штани тягнем догори. (імітують піднімання штанів)
А тепер я застібаю
На всі ґудзики, що маю. (імітують застібання ґудзиків)
Нахиляюсь низько я – (нахиляються)
Зашнуровую взуття. (імітують шнурування взуття)
- Ми вже взулись, одяглися, (слайд №10)
Сміло можемо рушати.
Але нам іще потрібно
Із собою дещо взяти. (слайд №11, а діти вгадують, що це)
- Кошик з вами ми візьмемо,
Все, що знайдем – покладемо:
Листя, жолуді, каштани, -
Все згодиться нам із вами.
Все, що треба, ми вже взяли,
Вирушаймо ж з вами далі. (слайд №12)
Перед нами ліс осінній – ( слайд №13)
Він стоїть у всій красі
Але щоб туди зайти,
Мусим знати, як себе вести:
- Гілочок ви не ламайте, (слайд №14) (діти говорять: «Не будемо»
- На гриби не наступайте. (слайд №15) - «Не будемо»
- З вогнем в лісі не пустуйте, (слайд №16) - «Не будемо»
- Гнізда пташок не руйнуйте. (слайд №17) - «Не будемо»
- Квітів задарма не рвіть ( слайд №18) - «Не будемо»
І, звичайно ж, не смітіть. (слайд №19) - «Не будемо»
- Правила тепер ми знаємо,
Тож до лісу завітаємо. (слайд №20)
По листочкам можна походити, (слайд №21)
З них букет такий ось утворити. (слайд №22)
Ви ж листочки роздивіться, (слайд №23)
Потім щоб не помилиться. (слайд №24)
Бо ми будем з вами грати,
Пару листячку шукати. (готую листочки для гри «Знайди пару»
- Всі по черзі підійдіть,
Та листок один візьміть.
І до столу вирушайте –
Пару йому відшукайте. (діти підходять до мене, беруть по одному листочку і йдуть до столу, де лежать інші листочки. Із них вони підбирають пару.)
- Знов по листю «походіть», (слайд №25)
Хороводи поводіть. (діти водять хоровод):
І купл.: - Ми осіннії листочки
Різних дерев сини й дочки. (Ходять по колу з листочками в руках, розмахуючи ними із сторони в сторону)
Ми на гілочках сиділи,
Дмухнув вітер – полетіли. (розбігаються)
ІІ купл.: Ми літали, ми носились, (бігають, розмахують листочками)
Потім дуже притомились. (зупиняються)
Перестало дуть навколо,
Ми присіли всі у коло. (присідають, листочки над головою)
ІІІ купл.: Раптом вітер знов дмухнув
Нас із місця швидко здув. (діти розбігаються)
Догори ми полетіли
І на землю тихо сіли. (діти підкидають листочки вгору, а самі присідають та чекають поки ті впадуть, а я в цей час кажу:
- Осіннє листячко летить
І під ногами шурхотить.
А колір листя розмаїтий,
Теплом від сонечка зігрітий.
Всі рівненько посідайте, (діти сідають на свої місця)
На листочок споглядайте. (слайд №26)
Я ж розмову поведу
Й розкажу вам дивину:
- Чорних цяточок немало, ( показую на цьому ж слайді)
Бо пташки тут прилітали.
Голодними вони були
Й клювать листочок почали.
Тільки був він не смачним,
Певно дуже загірким.
Тож вони його не їли,
Лише цятки залишили.
А зараз ми пограємо з вами в гру «Можна-не можна»
(пояснюю правила гри)
10) щоб побачити красу природи не обов’язково йти до лісу, її можна побачити й поряд. (можна)
Так, звичайно, можна. Але щоб побачити красу навколо, потрібно уважно дивитись, а ще потрібно розуміти природу і обов’язково любити її. А вона нас буде кожної пори року дивувати чимось іншим, не менш загадковим та гарним.
Наша подорож скінчилася. Ми з вами побували в осінньому лісі. А давайте повторимо правила поводження в лісі: (показую слайд №27(№1 та №2) і слайд№28 (№3 та №4), а діти їх називають);