Єлизаветградківська філія
Вчитель Гостєва Марія
Тема: Узагальнення знань з теми «Атмосфера»
Мета: розширити і поглибити знання учнів про повітряну оболонку; вдосконалити практичні вміння учнів; виховувати ціннісне ставлення до природи, екологічну культуру, увагу, логічне мислення, кмітливість.
Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь і навичок.
Форма проведення: урок – подорож.
Методи і прийоми роботи: практичні задачі, кросворд, загадки, «Мікрофон», «Семафор»
Обладнання: сигнальні картки, малюнок кросворду, «чорний ящик», малюнки повітряної кулі та метеоприладів, картки з практичними завданнями та народними прикметами, лист оцінювання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Забезпечення емоційної готовності до уроку
Учитель. – Доброго дня усім! Сьогодні у нас незвичайний урок, бо до нас завітали гості. Давайте подаруємо один одному усмішку. Вона додасть настрою та надії, що все буде добре. Тож я гадаю, що на сьогоднішньому уроці вогники ваших сердечок допоможуть згуртувати нашу шкільну родину, подарують тепло один одному, засвітять ще одну зірочку добра і любові…
ІІ. Повідомлення теми та мети мотивація навчальної діяльності.
Девіз уроку:
Те, що чую, я забуваю,
Те, що бачу, я пам’ятаю,
Те, що я роблю, я розумію.
Перед вами поставлені такі завдання:
Поглибити знання про атмосферу.
Визначати поняття та терміни.
Розвивати творчі здібності, спостережливість, увагу, пам’ять.
2.Запис числа та теми уроку.
III. Актуалізація опорних знань,умінь та навичок учнів.
Отже, час вирушати в подорож. А для того, щоб наша подорож була вдалою і цікавою, ми повинні перевірити себе, чи готові ми мадрувати. Для цього вам потрібно дати відповіді на питання . Отож, вирушаймо.
ІV. Закріплення і систематизація матеріалу.
Учитель. Щоб подорож була ще більш захоплюючою, використаємо повітряні кулі. Учні кожного ряду будуть летіти на своїй. За кожну правильну відповідь, куля «злетить» на 1км. Хто досягне найбільшої висоти, отримає більше скарбів зупинка 1 «Асоціації»
Вивчаючи тему «Атмосфера», ми познайомилися з багатьма новими термінами. Треба підібрати до кожної букви слова «АТМОСФЕРА» слова, пов’язані з цією темою:
А - зот
Т - иск
М - усон
О - пади
С - ніг
Ф - люгер
Е - кзосфера
Р - оса
А - антициклон
Ви добре справились із завданням, тож ми можемо вирушати.
Учитель. А ми повертаємось до нашого маршруту зупинка 2 «Відгадай загадку»
Ви добре справились із завданням, тож ми можемо вирушати.
Учитель. Рухаємось далі зупинка 3 «Розпізнай метеоприлад»
На малюнках метеоприлади – потрібно назвати його і визначити який погодний показник ним вимірюють. (на швидкість груп)
Ви добре справились із завданням, тож ми можемо вирушати.
Учитель. Рухаємось далі зупинка 4 «Склади слово»
Поділити учнів на команди за чимось ….картки
Для цього ділимося на дві команди, кожна отримує набір літер і складає слова АМТОФРАСЕ, ОГОАДП, РІЕВТ, ЗБИР, МХРИА, ИОУСНМ, КМІЛТА, ( на швидкість груп)
Ви добре справились із завданням, тож ми можемо вирушати.
Учитель. А ми знову повертаємось до нашого маршруту зупинка 5 «Семафор» повинні проаналізувати твердження: якщо правильне – зелена картка, якщо ні – червона.
Перевірка роботи
Учитель. А ми знову повертаємось до нашого маршруту зупинка 6 «Квітка» - «Кліматотвірні чинники»
Десять пелюсток, на яких написані кліматотворні чинники, що впливають на формування клімату:
- рівень сонячної радіації
- географічна широта місцевості
- вивітрювання
- рельєф
- близькість океанів
- рух повітря
- течії
- висота місцевості над рівнем моря
- склад гірських порід
- діяльність людини.
Треба залишити квітку з 8 пелюстками, на яких будуть тільки кліматотвірні чинники 2 прибрать .
Учитель. Рухаємось далі зупинка 7 «Народні прикмети» робота в парах
9)Сова кричить - віщує холоди
10)Жовте листя обпадає повільно - мороз настане не скоро.
11) Осінній іній - на ясну погоду
12) Весною багато хрущiв - лiтом слiд чекати засухи.
Учитель. А зараз я пропоную вам розв’язати таку задачу і наступна зупинка 8 «Географічна математика» швидкість
Задача 1 група. Визначте тиск повітря на висоті 500 м, якщо на рівні моря він становить 740мм рт.ст. (баричний ступень 10м / мм рт.ст.)
Розв’язання :1) Визначемо, на скільки знизиться тиск із підняття на висоту 500м:
500м :10м *1 мм.рт.ст = 50 ммрт.ст.:
2) Визначемо, яким буде атмосферний тиск на висоті …
500м: 740мм рт.ст.- 50 мм рт.ст =690 мм рт.ст.
Відповідь: атмосферний тиск на висоті 500 м становитиме 690 мм рт.ст.
Задача 2 група 2.Тиск повітря на вершині гори становить 550 мм рт.ст.,а біля підніжжя – 760 мм рт.ст. Визначте висоту гори.
Розвязання:1)Визначаємо різницю атмосферного тиску на вершині гори і біля її підніжжя:
760 мм рт.ст – 550мм рт.ст.= 210мм рт.ст.:
2)Знаючи, що з підніжжя вгору на 100м атмосферний тиск знижується на 10 мм рт.ст., визначаємо висотугори:….
210мм рт.ст :10мм рт.ст * 100м=2100м
Відповідь: висота гори 2100м
Учитель. Рухаємось далі наступна зупинка 9 «Вікторина»
16.Горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького тиску називається ... (вітром).
17.Як називаються лінії на кліматичній карті, які з'єднують точки з однаковою температурою? (Ізотерми)
21.Що визначають за допомогою гігрометра? (Відносну вологість)
Учитель. Рухаємось далі наступна зупинка 10 «Зайві слова»(швидкість)
Дощ, сонце, хмара, альбедо, цунамі
Температура, хурделиця, землетрус, погода, мусон,
Бриз, фен, флюгер, сейсмограф, амплітуда,
Лава, ізотерма, тропосфера, гігрометр, клімат
Клімат, вологість, туман, флюгер, вулкан
Термометр, барометр, вітер, стратосфера, підручник
Учитель. А зараз ми завітаємо на острів кросвордії зупинка 11 «Кросворд»
|
1 |
|
|
|
А |
|
|
||||||
2 |
|
|
|
Т |
|
|
|||||||
3 |
|
|
|
М |
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
О |
|
|
|
||||||
|
5 |
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
||
Ф 6 |
|
|
|
|
|
||||||||
|
7 |
|
|
Е |
|
|
|||||||
8 |
Р |
|
|
|
|||||||||
9 |
|
|
А |
|
|
||||||||
1 1.Багаторічний режим погоди на певній місцевості.(Клімат)
2.Суміш газів основними серед яких є кисень вуглекислий газ азот.(Повітря)
3.Прилад для вимірювання атмосферного тиску.(Барометр)
4.Стан тропосфери в даний час і даному місці.(Погода)
5.Нижня частина атмосфери.(Тропосфера)
6.Прилад для вимірювання напрямку та сили вітру.(Флюгер)
7.Горизонтальне переміщення повітряних мас з області високого тиску в область низького тиску.(Вітер)
8.Вітер, який змінює свій напрямок двічі на добу.(Бриз)
9. Постійні вітри що дмуть від 30 широт до екватора.(Пасати)
Учитель. Я бачу, що ми не дарма подорожували повітряною кулею. І ось, нарешті, знайшли заповітну скриньку мрій і наступна зупинка 12 «Чорний ящик»
Потрібно відгадати за характеристикою, що знаходиться у ящику (вода, повітря)
Учитель. Ось скринька і відкрилась. Кожен одержує свій скарб відповідно знанням та смалів.
ІV. Підсумок уроку.
Рефлексія
Наш урок добіг кінця і я хочу сказати, що сьогодні на уроці ми узагальнили і закріпили знання здобуті під час вивчення розділу «Атмосфери»
- Чи справдились ваші очікування?
- Ми виконали задачі уроку?
- Вам цікаво було працювати?
- Як на вашу думку працював клас?
- Чи задоволені ви сьогоднішнім уроком?
V. Домашнє завдання