24 листопада о 18:00Вебінар: Екскурсії до галерей та музеїв: ідеї для дистанційного навчання і не тільки

Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділу «Прикметник»

Про матеріал
Тема. Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділу «Прикметник». Мета: • формування предметних компетентностей: узагальнити знання учнів про прикметник як частину мови; удосконалювати вміння відносити до прикметників слова, що означають різні ознаки предметів; добирати до поданого прикметника антоніми та синоніми, змінювати прикметники за числами, а в однині – за родами, дотримуватись правил вимови і написання прикметників; • формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння працювати швидко і зосереджено, оцінювати власні досягнення та знання товаришів; • комунікативної: формувати навички продуктивного спілкування під час виконання групових завдань, збагачувати словниковий запас, виховувати любов до рідної мови; • соціальної: формувати здатність працювати в команді. Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань і умінь учнів.
Перегляд файлу

Урок української мови в 4 класі

 

Тема. Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділу «Прикметник».

Мета:

  • формування предметних компетентностей: узагальнити знання учнів про прикметник як частину мови; удосконалювати вміння відносити до прикметників слова, що означають різні ознаки предметів; добирати до поданого прикметника антоніми та синоніми, змінювати прикметники за числами, а в однині – за родами, дотримуватись правил вимови і написання прикметників;
  • формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння працювати швидко і зосереджено, оцінювати власні досягнення та знання товаришів;
  •  комунікативної: формувати навички продуктивного спілкування під час виконання групових завдань, збагачувати словниковий запас, виховувати любов до рідної мови;
  •  соціальної: формувати здатність працювати в команді.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань і умінь учнів.

Вид уроку: мовознавчий брейн-ринг.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

 Девіз уроку:

На уроці підсумковім треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання вірні відповіді дати.

Умови гри. Учні класу діляться на дві команди. На чолі команд-капітани. В ході змагань команди отримують запитання,дають відповіді та отримують бали. Перемагає та команда,у якої кількість отриманих балів більша. По закінченню команди нагороджуються грамотами.

 

.

Девізи команд.

  1. Команда. –  Щоб розумним, мудрим стати ,

                            Рідну мову треба знати.                 

  1. Команда. – Гарно, дружно працювати,

                            Треба рідну мову знати.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

-- Сьогодні у нас незвичайний урок. Він пройде у формі брейн-рингу. Тому для перемоги вам потрібні будуть знання про прикметник, вправність і увага.

Слово «брейн» походить від англійського слова «brain», що в перекладі означає «мозок», а слово ринг – «дзвінок». Тобто в перекладі на українську мову назва гри звучить як «мозок дзвонить».

За перебігом конкурсів буде слідкувати журі. Це голова журі____________та  члени журі______________________________________________________. 

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань і умінь учнів.

Перебіг гри

1. Конкурс. Гра «ТАК чи НІ».

З коробки чи скриньки члени команд по черзі виймають смужки, на яких записано питання. Читають та дають коротку відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. Прикметник ‒ це частина слова? (Ні)
  2. Прикметник вказує на ознаки предмета? (Так)
  3. Прикметник відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які? (Так)
  4. Прикметник не змінюється за числами? (Ні)
  5. Прикметник змінюється за родами та відмінками? (Так)
  6. Прикметнику реченні найчастіше зв’язаний з дієсловом? (Ні)
  7. Прикметники у називному відмінку множини мають закінчення – і? (Так)
  8. Прикметник у реченні завжди є головним членом речення? (Ні)

2. Інтелектуальна розминка. Морфологічні шаради.

З названих значущих частин слова необхідно утворити нове слово. За правильну відповідь – 1 бал.

1 команда       2 команда

1. Префікс в слові ПОЇЗД.   Префікс в слові ПРОЇЗД

2. Корінь в слові САДІВНИК   Корінь в слові ЛІСНИК

3. Суфікс і закінчення в слові ПОЇЗДКА  Суфікс в слові КАТОК

П О С А Д К А                                                         П Р О Л І С О К

Завдання 1 команді.

На клумбах гарні, запашні, без К – гіллячки ми. (Квіти-віти)

Завдання 2 команді.

Зерно він меле на муку, відкинеш М, живе в ставку. (Млин-лин)

3. Конкурс капітанів.

У конкурсі беруть участь капітани команд. Перемагає той, хто швидше дасть відповідь. За правильну відповідь – 1 бал.

Підібрати до заданих слів:

А н т о н і м и                                                       С и н о н і м и

Важкий ‒ (легкий)     Розумний ‒ (вчений)

Великий ‒ (малий)      Дорогий ‒ (цінний)

Повна ‒ (порожня)     Чепурний ‒ (охайний)

Широка ‒ (вузька)     Ласкавий ‒ (ніжний)

Босий ‒ (взутий)       Пахучий ‒ (духмяний)

4. Конкурс «Ти мені, Я тобі ».

Команди заздалегідь отримують домашнє завдання, готують запитання з теми і по черзі задають одна-одній. Перемагає та команда, у якої більше вірних відповідей. За правильну відповідь ‒ 1 бал.

1. Команда. Що таке прикметник?

2. Команда. На які запитання відповідає прикметник?

1. Команда. Як змінюються прикметники?

2. Команда. З якою частиною мови найчастіше зв’язаний прикметник?

1. Команда. Як визначити відмінок прикметника?

2. Команда. Якого відмінка не знають прикметники?

1. Команда. Які закінчення мають прикметники чоловічого, жіночого, середнього роду однини в Називному відмінку?

2. Команда. Які закінчення мають прикметники у Називному відмінку множини?

1. Команда. Яка роль прикметників у мовленні?

2. Команда. Що потрібно знати, щоб визначити відмінок прикметника?

5. Конкурс «Дослідник».

Знайти прикметники у поданих реченнях та розібрати їх за алгоритмом розбору прикметника. Алгоритм на екрані. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1 команда. Синім вершником пролітає за вікном зимовий вечір.

Сива зима одягнула зелену ялинку в снігову спідничку.

2 команда. Сріблястий іній виблискує дивними самоцвітами.

Молоді ялини вбрались у зимові шати.

6. Конкурс. Творче конструювання.

Учасники повинні скласти прислів’я, з’єднавши праву і ліву частину, пояснити як вони його розуміють. За правильну,змістовну відповідь – 5 балів.

1 команда. З малого пагінця виростає   (велике дерево).

2 команда. Ледачому робітникові кожен   (молоток важкий).

7. Словниковий диктант. «Впізнай мене.»

Необхідно за описом впізнати іменник. За правильну відповідь – 1 бал.

1 команда. Запашне, соковите, смачне, червонобоке   (яблуко)

2 команда. Струнка, ніжна, тендітна, білокора    (берізка)

8. Конкурс «Коректор».

Учасникам гри необхідно удосконалити текст, вставивши прикметники з довідки. Виділити закінчення. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Ранок після ночі. Зірки пірнули в бездну неба. Піднімається туман. Тихо навкруги.

Довідка: літній, зимовий, короткої, холодної, бліді, яскраві, в безхмарну, в темну, понурого, синього, сивий, ранішній.

9. Творча робота.

Учасники мають відгадати загадки та скласти короткий опис тварини, дібравши для опису прикметники. За правильну відповідь – 10 балів.

1 команда. Руда господиня із лісу прийшла,

Всіх курей полічила і з собою понесла. (Лисиця)

2 команда. Він із казки, він із пісні,

В нього зубки,як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься звір на букву «З». (Заєць)

10. Конкурс «Хто швидше» (Спроектовано на дошці.)

Переставляючи рядки, потрібно відновити вірш. Визначити відмінок прикметників в однині. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

І з глибини блакитного спокою

До роздоріжжя вечорів смутних.

Білявий день втомився і притих.

Прямує сонце ходою.

 Білявий день втомився і притих.

 Із глибини блакитного спокою

 Прямує сонце тихою ходою.

 До роздоріжжя смутних вечорів.

ІІІ. Підведення підсумків.

  • Які у вас враження від уроку?
  • Чому вдалося справитись із завданнями?
  • Якими прикметниками можна охарактеризувати урок?

Доки журі підводить підсумки, учасникам пропонується розгадати кросворд, який спроектований на екран.

1. Чуприна зелена, голова червона, а хвіст білий. (Редиска.)

2. Формою круглий, зверху зелений, у середині червоний, на смак солодкий. (Кавун.)

3. Кругла, а не місяць, біла, а не папір,з хвостиком,а не миша. (Редька)

4. Довгий, зелений, смачний солений,смачний і сирий, ‒ хто він такий. (Огірок)

5. Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько. (Суниця)

6. Зелений хвостик зверху має, червону голівку в землі тримає. (Буряк)

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Оголошення результатів. Нагородження переможців.      

  •       Дорогі учасники, учні, гості! Ось і закінчується наше мовне змагання. Всі учасники показали свої знання з теми. Звичайно кожен по різному.

Та пам’ятайте завжди про те,що саме любов до рідної мови робить людину справжньою. Нехай же досконале вивчення мови стане для вас  черговою сходинкою до майбутніх успіхів.

1

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
5 березня 2019
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку