Конспект уроку з розвитку мовлення у 4 класі "Улюблені домашні тварини"

Про матеріал
Матеріал націлений на відтворення фактичної інформації з тексту, встановлення послідовністі дій персонажів, набування вміння оцінювати правдоподібність описаних подій, виділення ключових слів, створення самостійних письмових висловлювань, обговорення письмової роботи однокласників.
Перегляд файлу

Конспект уроку у 4 класі з розвитку мовлення.

Тема.  Улюблені домашні тварини.

Мета.

Продовжувати вчити відтворювати фактичну інформацію з тексту, встановлювати послідовність дій персонажів, набувати вміння оцінювати правдоподібність описаних подій, виділяти ключові слова, створювати самостійне письмове висловлювання, обговорювати письмові роботи однокласників.

Розвивати пізнавальний інтерес дітей до живої природи, зокрема, до котів та собак; закріплювати поняття про те, що тварини вимагають до себе дбайливого та доброго ставлення, піклування; розвивати почуття доброзичливості, сердечності, взаєморозуміння та взаємоповаги; виховувати любов і чуйність до тварин, відповідальність за їх життя.

Обладнання : зошити для роботи учнів,аркуш паперу для створення Діаграми Вена, тексти для груп, розрізані слова для складання прислівїв на промінчиках та крапельках, аплікація сонця та хмаринки, по три зображення тварини на кожного учня , презентація.

    Хід уроку

І. Актуалізація знань

Про що і про кого  ми будемо говорити сьогодні на уроці ви дізнаєтесь подивившись на ці малюнки. ( Серце, будинок, малюнок котів і собак)

ІІ Повідомлення теми і мети уроку

Отже, тема нашого уроку: «Улюблені домашні тварини».

Тварина стала вірним другом людини ще в прадавні часи, коли наші пращури змогли приручити диких звірів

Про те, що в багатьох із вас є хатні улюбленці, свідчить ця барвиста та яскрава виставка ваших малюнків. Приємно, що у вас так багато маленьких друзів.

Давйте згадаємо, що ви знаєте про домашніх улюбленців.

  1. Створення Діаграми Вена

Коти і собаки ( на листочках написані словосполучення, їх треба розмістити: відмінні риси, спільні риси)

Спільне

Будова тулуба, приносять користь, прикрашають життя, люблять господарів, лікують, піднімають настрій, вірні друзі, ходять на полювання

Відмінне:

Ловлять мишей, лагідні, охороняють дім, рятують, мають гострий слух, мають гострий нюх, передбачають погоду, бувають злі

 

ІІІ Робота над темою уроку

До деяких завдань на дошці є ключові слова, які допоможуть вам давати відповіді на запитання

Ключові слова:

доброзичливість

відпочинок

пружність

характер

любов

допомога

пригода

  1. Завдання 

Скласти прислівя про собаку й кота

Життя тварин залежить від погодних умов. То їх зігріває сонечко, то мочить дощик. Ось вам промінчики – 1 група (на аркуші сонечко)

І краплинки – 2 група. (на аркуші хмарка)

Зберіть з них прислівя.

  1.  Він що кішка: як ти його не кинь, а все на ноги стає. (промінці)
  2. Собака собакою стане, хоч і хвоста не стане. (краплинки)

 

  1. Завдання

 

Записати клички тварин

 

Кожну домашню тваринку ми називаємо по особливому. Це  – кличка тварини. Давайте зараз напишемо по п’ять кличок собак і котів.

.

  1. Завдання

 Відтворити діалог між котом і собакою

1 група – кіт

2група – собака

(Кожній групі роздані репліки на окремих аркушах, треба відновити їх порядок і почати говорити від імені тварин вголос по черзі кожній групі)

День народження

  • Намистинко, ти чула? У хазяйки завтра День народження.
  • Давай її привітаємо!
  • А що ми їй подаруємо?
  • Я зловлю мишку, а ти знайдеш кісточку.
  • Ти думаєш їй сподобається?
  • Звісно! Ніхто з гостей їй такого не подарує.

Лексична хвилинка

Запитання

1.Як називається будинок для собак? (будка)

2.З якого посуду їдять коти? (миска)

3. Хто любив повторювати: «Хлопці, давайте жити дружно!» (Леопольд)

4. Собаки, які першими полетіли в космос? (Білка і Стрілка)

5. Який корм для котів і собак часто рекламують по телевізору?(Віскас, Педігрі)

6. Яке взуття носив кіт у казці? (чоботи)

Фізхвилинка

Діти, вам треба стати шукачами. Знайти зображення тварин котів і собак вам допоможе місцевий відмінок і прийменники У, В, Під. В одному місці треба брати лише по одному зображенню, вони всі різні.

Завдання. Текст  2 в 1

Діти, в житті людей часто трапляються цікаві історії. Вони бувають смішними, а іноді незвичайними. Такі історії трапляються і в житті тварин. Зараз ми з вами послухаємо дві такі історії.

 

 

 Перший текст.

Колись кіт купив карету. Коли карета кособочилась, кричав коню : керуй краще.

Колеса котились круто. Копита карбували крок. Коло кавярні кричали: кому кави?

Кіт ковтав каву – кривився. Коло кордону карету кинуло.  Коротка казка кінчається.

Другий текст

Сьогодні сорока сказала: старий собака створив столову. Скоро сюди стали сходитись самотні старожили. Стелили скатертину. Ставили страви. Смакували супом, сметаною, сиром. Спасибі сказали.

 

(Речення з текстів перемішані, 1 групі вибрати про кота, 2 групі – про собаку. Учні текстовим маркером позначають свої речення, а потім складають їх  у потрібному порядку)

 

Текст 2 в 1

 

Коло кавярні кричали: кому кави?

Стелили скатертину.

Коло кордону карету кинуло.

Сьогодні сорока сказала: старий собака створив столову.

Колись кіт купив карету.

Смакували супом, сметаною, сиром.

Кіт ковтав каву – кривився.

Скоро сюди стали сходитись самотні старожили.

Коли карета кособочилась, кричав коню : керуй краще.

Ставили страви.

Колеса котились круто.

Спасибі сказали.

Коротка казка кінчається.

Копита карбували крок.

 

Про що тексти?( про відпочинок і про допомогу собакам)

 

  1. Скласти листа від імені тварини до своїх господарів

1 група- від імені кота

2 група –від імені собаки

 

 

 

  1. Цікавинки про домашніх улюбленців

Про котів

Існують країни, у яких до котів ставляться як до особливих тварин. У Давньому Єгипті кішка користувалася великою любов’ю, повагою, привілегіями. Завдяки загадковості, нічному способу життя, очам, що світяться у темноті, кішка була оголошена святою твариною.

Убивство кота було страшним злочином, за це навіть присуджували до страти. У ті часи коти жили у величезних храмах, а доглядати за ними вважали за велику честь. Якщо кіт умирав, то усі члени сім’ї, у якій він жив, голили собі брови на знак жалоби. Коли в домі єгиптянина траплялася пожежа, то спочатку рятували кота, потім — усе інше.

Сьогодні поміж людей є дуже гарний звичай: першим пускати в нову квартиру кота, а потім уже заходити самим. Чому так роблять? Тому що коти добре відчувають, де у вашій оселі «погані», а де «хороші» зони. Якщо кіт заходить у пусту кімнату і лягає на певному місці, то це означає, що там не можна ставити ліжко чи обідній стіл. Це місце випромінює погану енергію для людини.

 

Про собак

Перших собак було одомашнено понад 14-15 тисяч років тому. Первісні собаки були напівдикими вовками, які кочували разом з людьми по всьому світі.

 Собак здавна дуже цінували на Далекому Сході, в стародавні часи пекінесів часто дарували вельможам та імператорам .
Форма морди собаки може свідчити про те, як довго вона зможе прожити. Собаки з гострими мордами, схожими на вовчу, як правило, живуть довше ніж пси з плоскими.

 

 В собак дуже добре розвинуте відчуття запаху, приблизно в 1000 разів краще, ніж у людей. Відбитки носа собаки настільки ж унікальні, як відбитки пальців людини і можуть бути використана для їх ідентифікації.

 

Підсумок

Діти, хочу, щоб ви виросли добрими та чуйними, щоб відчували радість від піклування про природу, частинкою якої є брати наші менші — тварини. Не слід ображати їх байдужістю, злом, неувагою, адже вони, так само як і ми, є живими істотами. Їм буває радісно і сумно, весело і боляче.

Якщо ви вирішили завести собі маленького пухнастого товариша, то не забувайте того, що ви відповідаєте за нього. Піклуйтеся про нього, оберігайте. Нехай ваші хатні улюбленці приносять вам лише радість. Хай вони зростають у вас добрими, розумними та відданими — справжніми друзями.

Домашнє завдання: написати назви улюблених страв у  алфавітному порядку

1 групі  - страв котів ;

2 групі – страви собак .

docx
Додано
7 березня 2019
Переглядів
4468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку