Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Досліджую прикметники».
Мета: Поглибити та узагальнити знання учнів про роль прикметників у мовленні, про їхній зв'язок з іменниками, вчити розпізнавати прикметники, ставити до них питання, визначати рід; узагальнити знання, здобуті при вивченні теми «Прикметник», учити застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати мовлення учнів та інтерес до вивчення української мови; виховувати любов та повагу до книги, рідної мови, рідної країни.
Обладнання: куб, картки із завданнями, картки із малюнками предметів для малюнкового диктанту, картки із іменами дітей, ноутбук, проектор, цеглинки Lego.
Застосування технологій критичного мислення: кубик Блума, Сенкан, інтелект-карта.
Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь та навичок.
Хід уроку:
І. Організація класу
Ось дзвінок вже пролунав,
Працювати час настав.
На уроці не лініться
І знаннями поділіться.
Урок продовжим без зупинки
з каліграфічної хвилинки.
У у Уу кр Україна
- Запишіть каліграфічно рядки з вірша «Україна» Надії Красоткіної.
Наша славна Україна,
Наше щастя і наш рай.
Чи на світі є країна
Ще миліша за наш край?
- Що ви знаєте про свою державу?
- Віднайдіть слова, якими описано нашу рідну Україну.
- На які питання вони відповідають?
ІІ. Повідомлення теми уроку
Вправа «Математичний ключ».
Пора – а + и – ори + в + а – ва + ри + ква – ва + мета – а + ник
(Прикметник)
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Складання інтелект – карти з теми «Прикметник»
і створимо інтелект-карту до цієї теми.
Завітав сьогодні в клас
Знову на урок до нас
Кубик, діти, не простий
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає
Знання про прикметник перевіряє.
Завдання:
- Пропоную вам малюнковий диктант. До малюнка доберіть відповідну ознаку, утворене словосполучення запишіть (зразок: вишня червона)
(яблуко, груша, ведмідь, сонце, будинок, дівчинка)
Висновок
Яблуко (яке? за смаком)…
Ананас (який? за формою)…
Диня (яка? за кольором)…
Стіл (який? за густиною)…
Хутро (яке? за густиною)…
Хлопчик (який? за поведінкою)…
- То для чого ми використали прикметники?
Висновок (яскраво і влучно описати предмет)
- А зараз попрацюємо в групах. Кожна група отримає комплект цеглинок Лего. Вам потрібно викласти із них речення, записати його в зошити і підкреслити прикметники.
1-ша група.
На |
чорній |
землі |
білий |
хліб |
родить. |
2-га група
У |
моєї |
бабусі |
золоте |
серце. |
ІV. Фізкультхвилинка
- Я називаю слова, а ви мені повинні заперечити словом – ознакою:
Злий - … ( добрий);
Веселий - … (сумний);
Високий – …(низький);
Білий - … (чорний);
Широкий - …. (вузький);
Довгий - …. (короткий).
- Скажіть, будь ласка, слова які ми добирали мають протилежне значення чи близьке?
- В українській мові слова, що мають протилежне значенням називають антонімами
Прикметниками можна описати не лише якийсь предмет, а й описати себе, свій характер.
Бажаєте спробувати?
Підібрати прикметник на кожну букву свого імені, який буде характер у тебе.
П – працьовита;
О – охайна;
Л – любляча;
І – інтелектуальна;
Н – надійна;
А – активна.
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай,
Усе, що зветься Україна.
Україна
Незалежна, єдина.
Бореться, міцніє, перемагає.
Моя рідна земля країна.
Батьківщина!
Вправа «Інтерв’ю»
(цікавий, творчий, корисний, пізнавальний………)
Домашнє завдання :
1-ша група.
Спиши і підкресли прикметники жіночого роду.
Веселе, золотава, сильний, кольоровий, міцне, синє, охайна, вірна, безмежне, грайливе, спільний, квітуча, повітряний, слизький, далеке, яскрава.
2-га група.
Спиши і підкресли прикметники чоловічого роду.
Веселе, золотава, сильний, кольоровий, міцне, синє, охайна, вірна, безмежне, грайливе, спільний, квітуча, повітряний, слизький, далеке, яскрава.