Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи та задачі на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з математики для 1 класу. Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи та задачі на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи та задачі на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання

Мета:     вдосконалювати вміння учнів і додавати і віднімати в межах 10; закріплювати навички складати та розв'язувати прості задачі, порівнювати числа та вирази; розвивати  навички    логічного мислення,  пам’ять, обчислювальні  навички;   розвивати уміння працювати в парах; виховувати  пізнавальний інтерес до вивчення математики, самостійність.

Добрий день,

 у добрий час.

Радо ми вітаєм вас.

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо.

Сіли всі рівненько. Починаємо урок математики . Сьогодні ми будемо вдосконалювати наші  вміння додавати і віднімати в межах 10, закріпимо навички складання і розв’язування простих задач та навички порівнювати вирази і числа, розвиватимемо наше мислення і пам’ять.

Але урок у нас сьогодні незвичайний, а казковий. До нас залетіли чарівні сніжинки. Вони принесли цікаве завдання, яке ми виконаємо і дізнаємося, хто з казкових героїв завітав до нас у гості.

А завдання таке: необхідно назвати числа-сусіди, які з’їв Дід Цифроїд, але ці числа ми замінимо буквами, які принесли сніжинки.

3   4                               7         9 

     7  8                           2  3

2        4                                8  9

     1  2                            0        2

8  9 

 

 

 

 

Так, це Мудра Сова. Але прийшла вона не сама, а зі своїми учнями – лісовими звірятками.

Привітаємося з ними.

Діти, а у вас є улюблені іграшки?

Так ось, у звірят теж вони є. І лісова вчителька хоче, щоб ви відгадали де чия іграшка. Але іграшки не прості, а зашифровані математичними виразами. Необхідно обчислити їх. Тільки так ви дізнаєтеся, де чия іграшка. А допоможуть вам числа, які тримають звірятка.

4+4-0  = 8    зайчик - пірамідка

8-3+1  = 6    білочка – кубики

9+1-3  = 7    вовк – м’яч

6+2-8  = 0    лисичка – лялька

0+7-2  = 5     їжачок – конструктор

10-5-2  = 3   ведмедик – машинка

(Перевірка на слайдах)  СЛАЙД 2 (анімація)

Вам сподобалась гра?

 

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ

А тепер давайте пригадаємо як називаються числа при додаванні?

Як називаються числа при віднімання?

Яку виконуємо дію, щоб знайти суму?

Яку виконуємо дію, щоб знайти різницю?

Знайдіть суму чисел Вовчика і Ведмедика.   (7 + 3 =10)

Знайдіть різницю чисел Зайчика і Їжачка   (  8 – 5 = 3)

Діти, лісові звірятка теж принесли вам цікаві завдання.

СЛАЙД 3               Каліграфічна хвилинка

Люблять звірятка в своїй школі писати. Особливо зайчик. Подивіться, як він старанно виводить цифри. Як ви гадаєте, яку цифру він пише? (8).

Давайте згадаємо віршика про цю цифру.

Цифра 8 два кільця,

Без початку, без кінця.

Давайте і ми покажемо зайчику, що вміємо каліграфічно писати цифри.

Спочатку згадаємо, як правильно її писати.

( Запис цифри 8)

 

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ

(Поки решта  дописують,інші складають вирази)

Давайте складемо вирази, у яких відповідь 8.

 

СЛАЙД 4

Математичний диктант

Подивіться на їжачка. Він про щось думає. Це їжачок віршовані задачки розв’язує. Давайте йому допоможемо. Розв’яжемо швиденько задачки, а відповіді запишемо у зошит. 


2 зелені жабки мили свої лапки

Пристрибало ще 3 жабки

Скільки жабок миє лапки?   (5)

 

10 каченят стали дружно

в один ряд:

2 побігло купатись.

Скільки залишилось гратись?( 8)

 

Було у Марини 

7 ягід малини

3 ягідки з’їла

А скільки лишила? (4)

 

У живім куточку в школі

Є 6 рибок у воді

Ще одну додасть Микола

Скільки буде рибок всіх?  ( 7)

 

Три ворони посварились

Бо зернят не поділили

На їх шум ще три примчало

Скільки разом птахів стало? (6)


 

 Перевірка математичного диктанту   СЛАЙД 5  (анімація)

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ

Збільшити число 5 на 2

Зменшити число 8 на 3

Збільшити число 4 на 1

 

Робота з підручником. Складання виразів і запис їх у зошити.

 

Всім відомо, що лисиці люблять їсти курочок. Але наша казкова гостя не така. Подивіться на її добрі очі, лагідну посмішку. Вона навіть подружилася з трьома курочками. Подивіться. 

СЛАЙД 6

 І просить вас допомогти кожній покласти яєчка у своє гніздечко.             А завдання це є у підручнику


На лужку, а не в гніздечка,

клали курочки яєчка.

а ви  вирази складіть -

яйця в кошики зберіть.


Виконання завдання.

Перевірка на екрані.  СЛАЙД 7 ( анімація)

(показати курочку в другому гнізді, потім ту, що в третьому гнізді, а тоді – у першому)

скласти вираз про числа гніздечок і записати  10 - 9 + 5 = 6

СЛАЙД 8

ФІЗХВИЛИНКА

А чи запам’ятали ви яка улюблена іграшка у Вовчика? (М’яч) Так, Вовчик  дуже любить грати у футбол, виконувати різні фізичні вправи і запрошує всіх відпочити.

ФІЗХВИЛИНКА


У лісочку, у ліску

жили дружно звірі

Рано вранці умивались,

Рушничками витирались.

Лапками хлоп, хлоп,

Лапками топ, топ.

Вправо, вліво нахилялись

Кругом себе повертались.

Й до роботи дружно брались.


Робота над задачею

Діти, а чим ведмедики найбільше люблять ласувати?

Наш казковий гість приготував вам задачку про свою улюблену страву і хоче, щоб ви склали її і розв’язали

 

СЛАЙД 9

Згадати будову задачі ( умова, запитання, розв’язок, відповідь)

 

СЛАЙД 10 

Складання задачі

 

СЛАЙД 11 ( Анімація)

Запис у зошит

10 – 8 = 2 (л)

Відповідь: 2 л меду

 

СЛАЙД 12

(Показ слайду)  Робота в парах.

Мудра білочка теж прийшла не з пустими руками. Ось від неї грибочки та горішки

Скільки горішків?

Скільки грибочків?

Чого більше? На скільки більше?

 

Білочка дуже розумна , старанна учениця. Любить порівнювати вирази і числа. Та хоче дізнатися чи вмієте і ви так добре це робити.

У вас на партах є горішки і грибочки , а на них завдання: порівняти вирази і числа.

Давайте попрацюємо в парах і виконаємо це завдання

10 – 2  <   7 + 2                       7 – 5  <   3

2 + 5   =   9 -  2                         9 – 8   >  0

ПЕРЕВІРКА:    СЛАЙД 13 , потім СЛАЙД 14 (анімація)

 

 Молодці. Ви виконали всі завдання звірят. Показали, що ви розумні, кмітливі, добре знаєте математику.

(ЯКЩО ВСТИГАЄМО ТО)     СЛАЙД 16

Мудра Сова теж часто хвалить своїх учнів. Адже вони не тільки добре знають математику, але мають і вправні ручки. Подивіться, якого вітрильника вони сконструювали з геометричних фігур. Лісова вчителька хоче дізнатися , чи впізнаєте ви ці фігури.

З яких геометричних фігур складено вітрильника?

Яких фігур найбільше?

Яких найменше?

 

(ЗАПАС ---  гра «Знайди помилку» або робота в групах ) – в залежності від часу

 Сова – мудра голова, хоче перевірити вашу кмітливість, вміння думати і міркувати. Пропонує вам гру «Знайди помилку»

ПІДСУМОК УРОКУ

Ось і добігає кінця наша зустріч із лісовими друзями.

Розкажіть нашим гостям, чи сподобався вам урок.

Яке завдання вам сподобалося найбільше?

Які завдання були найважчими?

  •                                   Хто із казкових героїв приніс найцікавіші завдання?

Дякуємо, що всі ви

Так завзято працювали,

                            Всі приклади й задачі розв'язали!

За урок — всім подарунки,

Ці сердечка-малюнки.

 

Зайчик приніс нам свою улюблену цифру,давайте запишемо її каліграфічно 

Їжачок вирішив нас порадувати віршованими задачками, розв’яжемо їх.

 

У гості завжди ходять з подарунками. Наші гості теж принесли нам подарунки: не прості, а математичні.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 березня 2023
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку