Тема уроку:Узагальнення і систематизація знань(за темою «Звичайнідроби. Дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками»)
Мета:
Технології, методи, прийоми: хмари слів,«Six Thinking Hats», QR-код, інтегрування англійської мови.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, розвиток компетентностей.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Учні класу об’єднуються в 5 груп. Кожна група має лідера, який протягом уроку заповнює робочу картку групи.
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Розв’язок записано на відкидній дошці, якщо у всіх членів команди є домашнє завдання, команда отримає свій перший бал.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Представники кожної команди отримають картку із хмарою слів (прикладів). А саме, (27+13)-8=(56-26)-9=(82-71)-6=(128-53):3=63:(25-16)=120:(26+14)=24*5 > 2475
Завдання: знайти всі приклади у хмарі та розв’язати їх (за кількість знайдених та правильно розв’язаних прикладів команда отримає відповідне число балів, за знаходження нерівності – додатковий бал).
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Проводити узагальнення та систематизацію знань пропонується з використанням методу «Шість капелюхів мислення» Едварда де Боно. Метод заснований на принципах рольової гри. Одягаючи капелюх певного кольору, учень відіграє певну роль і розглядає проблему з конкретної точки зору. Автоматичне мислення учня перетворюється в зосереджене (свідоме). Метод «Шість капелюхів мислення» спрямований на реалізацію наступних цілей: організація мислення, робота з інформацією, розвиток креативного мислення, звернення до інтуїтивної сфери, генерація креативних ідей, розвиток логічних умінь і навичок. В основі цього методу - паралельне мислення (мислення конструктивне, при якому різні погляди і підходи не конфліктують, а співіснують).
Використання методу Е. де Боно «Шість капелюхів» дозволяє вчителю трансформувати розумову діяльність учнів у більш захоплюючий і барвистий процес пошуку істини, застосувати колірні метафори (у формі капелюхів), а також використовувати цей метод на уроках різних типів.
Правила проведення гри. Учні класу розділено на 5 команд, синій капелюх – вчителю. Кожна з команд отримає аркуш паперу, на якому вказано капелюх певного кольору та опис мислення для цього капелюха. Після виконання кожного наступного завдання, колір для команди змінюємо (таким чином під час уроку кожен з учнів матиме змогу «одягти» капелюхи різних кольорів). Приклад роздаткового матеріалу:
Білийкапелюх Інформація. Питання. Якоюмиволодіємоінформацією? Яканампотрібнадодаткова інформація? |
Червонийкапелюх Емоції. Інтуїція, почуттяіпередчуття. Невимагаєдавати обґрунтування почуттів. Якіуменезцьогоприводувиникаютьпочуття? |
Жовтийкапелюх Переваги. Чомувартоцезробити? Якіпереваги? Чомуцеможназробити? Чомуцебудепрацювати? |
Зеленийкапелюх Творчість. Різніідеї. Новіідеї. Пропозиції. Якимиєможливірішенняідії? Якіальтернативи? |
Чорнийкапелюх Обережність. Судження. Оцінка. Чицеправда? Учомунедоліки? Щотутнеправильно? |
Синійкапелюх Організаціямислення. Мисленняпромислення. Чогомидосягли? Щопотрібнозробити? |
ЗАВДАННЯ
Представник кожної команди отримає від учителяпослідовно картки з наступними завданнями, за результатами відповідності відповідей та кольору капелюха, який має команда, нараховуються бали:
1(спільноізвчителем) 2 3 Що завдяки математиці ви можете зробити з цими числами (цифрами)? |
2(теоретичніпитання)
|
||||||||||||||||||||
3(графічнезавдання) Побудуйте у зошиті квадрат зі стороною 4 см. Розділіть його на 16 рівних частин. Зафарбуйте 7 частин синім кольором і 6 частин — червоним. Запишіть за допомогою дробів, яка частина квадрата: а)зафарбована синім кольором; б)зафарбована червоним кольором; в) не зафарбована. |
4 Розв’яжіть рівняння:
|
||||||||||||||||||||
5 Знайдіть значення виразу:
Порівняйте значення a та b, якщо
|
6 On the first day, tons of fruits were brought to the market, and on the second day, tons less. How many tons of fruit were brought to the market in two days? |
||||||||||||||||||||
7
|
8 Установіть відповідність між виразом (1-4) та його значенням (А-Д).
|
Додаткові нотатки:
Завдання 1 – на прикладі цього завдання вчитель пояснює командам можливі відповіді команди кожного капелюха (білий – маємо 2 числа, можемо додати, відняти, помножити; червоний –страх, радість, здивування;жовтий – знаємо цифри, математичні дії, тому можемо додати, відняти, помножити, бо знаємо правила; зелений – можемо отримати число 23 та 32, можемо отримати 2 звичайних дроби, якщо додано риску дробу; чорний – треба відмітити, що не можемо здійснити дію 2-3, не можемо поділити націло 2:3 та 3:2).
Завдання 6- Першого дня до магазину привезли т фруктів, а другого — на т менше. Скільки тонн фруктів привезли до магазину за два дні?
Завдання 7 – за допомогою QR-коду сховано задачу (Вартість печива становить 4/13 вартості всієї покупки, а вартість цукерок – 5/13 усієї покупки. Яка вартість покупки, якщо за печиво і цукерки заплатили 63 грн?)
Підведення підсумків гри, оголошення результату роботи учнів під час уроку.
V. РЕФЛЕКСІЯ (картки для заповнення учнями)
Запишіть, будь ласка, три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці. |
1. |
2. |
|
3. |
|
Запишіть, будь ласка, два факти, які здалися нецікавими та некорисними. |
1. |
2. |
|
Запишіть, будь ласка, один факт, який хотілось би вивчити детальніше, поглибити знання. |
|
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ